Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til nytænkning til kiosk??

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er måske den du har brug for ring på 31336970

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Chipii Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan måske lave 'Dagens hug / tilbud' ligesom alle de store supermarkeder gør for at tiltrække kunder hver eneste dag..

www.chipii.dk - Billige smykker til piger og kvinder online

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Hej Morten.

Jeg er i samme situation som dig - og vi er helt sikkert ikke alene. Ophævelsen af lukkeloven er hård ved de små kiosker og købmandsbutikker.

Jeg ville selvfølgelig gerne sælge flere varer, men må være realistisk og se i øjnene, at fremover vil mit salg af slik, chips og sodavand nok falde da Netto, Superbest osv. har lige så lang tid eller længere åbent end jeg og deres priser er billigere. Samtidig har jeg været omkring stort set alle former for varegrupper: Dvdudlejning/salg, blomster, brugskunst, frugt og grønt - you name it. På et tidspunkt solgte jeg dametøj på home party niveau. Dog uden større succes. Så de varer jeg har i butikken nu, det er de varer jeg kan sælge.

Følgende er hvad jeg selv har gjort:

  1. Jeg har taget et meget nøje kik på hvad der bliver solgt i ydertimerne. Altså de første 2 timer om morgenen og de sidste to timer om aftenen.  Vurderet hvilke varer der blev solgt, hvor meget fortjeneste der er på de varer og hvor meget skal personalet have i løn for at stå der i de timer. Ud fra det har jeg reguleret mine åbningstider og skåret 13 timer væk. Derudover arbejder jeg selv ekstra en hel weekend hver måned - hele fredagen, hele lørdagen, hele søndagen. Sammenlagt giver det en besparelse på ca. kr. 100.000 om året i lønninger. 
  2. Jeg betaler kr. 19.500 om året til PBS i gebyr for dankorttransaktioner. Jeg ligger i den gruppe der hedder 20.000-49.999 transaktioner (har ca. 23.000 årligt, så jeg ligger i den lave ende) Ved at skære 13 åbningstimer væk, regner jeg med at ryge ned i den gruppe der hedder 5.000-19.999 transaktioner. Så slipper jeg med ca. kr. 5.500, altså en besparelse på kr. 14.000
  3. Derudover kommer jeg til at spare en del strøm i og med at jeg skærer 13 timer væk (har 15 spillemaskiner + div. kølere til øl og vand)
  4. En stram indkøbspolitik - der bliver ikke købt noget hjem som ikke kan sælges hurtigt. Er meget kritisk overfor tilbud fra leverandører og vurderer med hård hånd om det er noget der kan sælges eller om det kommer til at ligge på lageret længe. Selv om det er billigt, kan det godt være for dyrt købt.  
  5. Holder godt øje med indkøbspriserne. Tjekker om avancen er i orden.
  6. Ingen ny-investeringer - selv om kasseapparatet ved gud godt kunne trænge til en udskiftning (men man kan komme langt med gaffatape)
  7. Krydser fingre for at bilen ikke går i stykker og at der ikke kommer en masse reparationer og ekstra regninger.
  8. Vil tage en grundig gennemgang af forsikringer, alarmabonnement osv. for at se om jeg kan spare der.
  9. Har lige skiftet revisor med forhåbning om at den nye kan gøre det bedre. (det viser de udregninger han har lavet i hvert fald at han kan)
  10. Og sidst med ikke mindst......En fuldstændig optimeret butik. Den skal være ren, pæn og fyldt op. INGEN TOMME HYLDER. Personalet skal være sharp og helt med på hvad der er på spil og at der skal knokles. Det er også deres job det gælder.

Følgende er bare forslag til hvad du kan gøre:

Kræs for dine kunder i spillehallen. Få fat i en kaffeautomat, hvis du ikke allerede har det i forvejen. Sæt skåle frem med slik, chips, småkager. Ved at nogle steder giver de også rundstykker til morgen, smørrebrød til frokost og pizza til aftensmad. Ikke at du behøver at gøre alt det, men hvis du har nogle gode faste spillere, så beløn dem. så kommer de igen.

Gør noget ud af tips og lotto. Udvid måske dit spillehjørne eller hvad du nu har. Sæt nogle barstole op, så folk kan sidde ned og udfylde deres oddskuponer. Sæt måske en kande kaffe på skrivefaget, så de bli'r lidt længere. Snak med dem. Find ud af om der er basis for en tipsklub. Hvis der er én af dine kunder der er skrap til at tipse, så få ham til at lave en kupon og så sælg den i anparter. Han kan jo så blive formand i tipsklubben.

Hold øje med om der er nogen der spørger på noget som du ikke har. Måske en speciel tobak, som de ellers ikke kan få i byen.

Lav vingaver, gavekurve.

Vareudbringning??

Og ellers heder kodeordet bare service, service, service. Skil dig ud fra flokken. Gør det personligt. Se kunderne i øjnene og snak med dem. Og vær til stede. Hvis din butik ikke siger dem noget, daffer de bare ned i Netto i stedet for.

Ellers er du velkommen til at ringe til mig eller kigge forbi på Boulevarden hvis du kommer til Aalborg.

Mange hilsner

Anette

 

 

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hov, jeg glemte...

Sørg for at området udenfor forretningen også er indbydende. Ryd sne hvis det er nødvendigt. Fej fortovet og puds vinduerne. Stil skraldespande frem og saml affald op hvis der alligevle skulle ligge noget rundt omkring. Butikken skal udstråle "velkommen - kom bare ind". Om sommeren så lad butiksdøren stå åben. Det er altid nemmere at få folk ind af en åben dør end af en lukket. Tjek dine skilteholdere. Er de ajour? Viser de at du har nogle gode tilbud. Er der sprunget en pære i din udendørsbelysning?

Det var bare lige det.

Hilsen Anette

 

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Nygaard:
Ryd sne hvis det er nødvendigt. Fej fortovet og puds vinduerne. Stil skraldespande frem og saml affald op hvis der alligevle skulle ligge noget rundt omkring.

Hej Anette@ Det kan da ikke passe det er dig der gør det ;-) Spøg til side, godt at se du er på toppen af tingene og aktivt arbejder med det i stedet for blot at lade stå til :-)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre du gør det i forvejen, kan nogen ugetilbud på slik/øl/film måske være en idé?

Fredag/Lørdag lej x antal film og få en flaske sodavand oven i hatten, eller køb slik for x antal kroner, og igen, få en sodavand smidt i hatten. Hvis det er billigere med 2x ½ liters frem for 1x 1½ liters, så gør det istedet. Hvis det alligevel halter med salget på de tre grupper pga Netto, Rema, Føtex etc, så kan det vel ikke skade at lokke dem til med et "2 for 1 tilbud"

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er rgitigt fedt af få så mange gode input. Så bliv i bare ved med det. Big Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 697
Fra  Blackface.dk Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du smider mig en pm eller en mail, har jeg måske et forslag mere.
Men hører intet fra dig ?

Blackface.dk -> Billig blackmask

Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten Johansen

Det har du nu. :)

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom.

Long time no see Smile Jo, som købmand må man jo selv svinge kosten en gang imellem.

Til Morten (trådstarter):

Hold øje med gode tilbud andre steder. F.eks. på sodavand. Nu si'r jeg ikke at du skal køre i Bilka og købe sodavand til 12 kr. stk - der kan man jo max købe 6 stk. til den billige pris - og der vil du skulle bruge al for meget dyrebar tid på at rende frem og tilbage med en indkøbsvogn. Men tjek Dagrofa og Metro. De kører jævnligt kampagner med 1½ liter Coco cola osv. Og der kan du snildt spare 30-60 kr. pr. kasse i forhold til indkøbsprisen hos Carlsberg. Og hvad der er sparet er tjent.

Regnestykke:

40 kasser 1½ Coca cola (1 palle) til 15 kr. pr. flaske hos Dagrofa (det tilbud kører de jævn tit med) Det er næsten 6 kr. billigere end du kan købe dem hos Carlsberg. Det giver en besparelse/indtjening på 2400 kr. ud over hvad du i forvejen tjener på colaen. Lad os sige at du bruger 2 timer til at køre frem og tilbage med af- og pålæsning. Det er da en okay timeløn.

Det er ikke sikkert at vores type butikker kan/skal overleve på at sælge mere. Vi kan nu ikke en gang spænde ben for kunderne og trække dem ind i butikken mod deres vilje. Men måske skal vi overleve på at købe fornuftigt ind og på at minimere vores udgifter. At spare penge er også en måde at tjene penge på. Det behøver ikke kun at være ved høj avance.

Mange hilsner

Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)