Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start en webshop og mist alle pengene i dag!

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 29. Jan 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke nogen webshop (endnu). Men min anbefaling til dig ville være at hvis du ikke tør satse pengene eller ikke har pengene (som jeg eksempelvis ikke selv har) så start med noget affiliate.

Jeg  driver selv nogle affiliate sider og tjener lidt på det, og det koster mig ikke mange penge at drive sådan en side, plus at du kan få et indblik i konkurence og hvad det egentlig kræver at skaffe besøgende til din hjemmeside eller webshop.

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for de mange motiverende indlæg og råd.

Siden folk virkelig prøver hjælpe mig i den rigtig retning, tillader jeg mig ligge min plan frit på bordet.

Jeg vil sælge frisørartikler og hårprodukter til både private og professionelle. Der er en mega hård konkurrence i branchen.

Jeg går efter de frisøre som er ude efter billige frisørartikler med god kvalitet.

Men jeg kan af google analytik se, at der søges ikke mget efter frisørartikler mv. Så det gør lidt svært fange min målgruppe sådan bare.


Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om dit hår er langt og om det er tid til en klipning, mens ellers synes jeg du skal booke en tid hos din frisør. Når du bliver klippet kan du rose nogle af tingene, saksen mm og spørge ind til hvad der er vigtigt for hende/ham. Prisen eller kvaliteten og også om hun føler der mangler noget inden for køb af frisørartikler.
Hvis du har haft den samme frisør i mange år, vil det også være lettere at spørge ind til branchen fra kundes synsvinkel.
Hvis jeg var dig, vil jeg overveje hvordan man kan skabe mere værdi for kunden. Tvivler de fleste vil skifte leverandør for at spare måske 100kr.
Prøv fx at se Starbucks. De har ændret ens opfattelse af "hyggelig cafe" i forhold til tidligere cafeer.
Hvis du kan skabe nytænkning som også er til gavn for kunden, så kan du hurtigt tage markedsandele.
Spørg dig selv, hvad kan jeg hjælpe frisørsalonerne med, som ingen andre gør? Hvad med en form for service? Vask/rens af sakse mm.
Du kan også teste sakse, hårtørrer mm og blive en ekspert hjemmeside. Hvis alle frisører dernæst begynder at besøge din hjemmeside for gode råd, ja så er dørene åbne for annonce indtægter og lige pludselig betaler konkurrenterne dig og du hjælper frisørerne... :)
Jeg ved ikke hvad der er muligt inden for din branche, men på udenlandske debatsider mht at tjene penge, ja så siger de ofte "tænk ud af boksen". Jeg vil give det gode råd videre :)

.

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilken markedsføring passer bedst mod frisøre ?
Jeg har tænkt mig sende reklame til dem med posten. Det kræver meget tid at besøge enkelte frisør og koster meget i transport.
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Set på et helt arbejdsliv, så er 50.000 ikke særlig mange penge. Det var sådan vi tænkte, da vi opstartede www.coolslips.dk - Vi ville gerne lære en masse om opstart af firma og webshop, så vi ville gerne smide penge i det, selvom det måske blev en fiasko. Så havde vi lært en masse af det, og kunne bruge erfaringer bagefter. 50.000 er ikke noget man går konkurs af, hvis du bare har pengene stående på en konto. Man skal tør satse for at vinde :)

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok lige undersøge reglerne omkring reklamer via post og email, bare for god orden.

Men ellers kan du måske få nogle unge personer, afhængig af by, til at dele flyers ud?

Du kan også ringe ud (igen undersøg regler). Det er også billigere end transport :)

.

Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Loven omkring reklamer og email. Man må ikke sende noget til folk som ikke bedt om det. Gør man det alligevel er det spam og det koster, pr. mail!!!

Du må godt sende reklame det den enkelte virksomhed, med mindre de ikke specifikt har frabedt sig det.   

 Du må også godt ringe en virksomhed op, men beder de dig om ikke at ringe igen, må du ikke gøre det.

 

Mht. søgninger. Folk søger typisk meget specifikt på det de skal bruge. F.eks. en frisørsaks med en bestemt navn. Tænk på hvis du selv skal finde noget til din bil. Skal du bruge et nyt batteri til din bil (for nu bare at tage et eksempel), så søger du ikke på ”biltilbehør”, men på ”bilbatteri” .    

Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg startede med en webshop, hvor firmaet der lavede den, lovede mere end de kunne holde, farvel 25.000,-, der var en masse ekstra udgifter og selvfølgelig seo-optimering. Nå, men fandt et nyt firma der virkelig lovede godt, men da sidste rate faldt og siden stadigvæk ikke ar som lovet gik de konkurs. Ærgeligt for de forstod virkelig konceptet med mine ideer omkring gravsten.

Nå pyt, har fundet et nyt firma og har fat i den lange ende, og jo jeg er blevet meget meget klogere.

Det koster at have det sjovt og denne gang lykkedes det, så hvis du tror på ideen så kom igang.

Har lige skrevet mig varm, tænker om du sidder og er fyldt af hvad andre mon vil sige om din ide, måske har du en familie, kæreste eller venner som mener det er en dårlig ide.... Er det mere det der bremser dig??

Der har jeg nemlig været, og tænk hvad andre kan syntes om gravsten....

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tshirt Kongen:

Mads Herlev, Tillykke med det :)

Du må gerne fortælle lidt om din start problemer, hvor ordre ikke kom rullende ind og man synes alt gik sort. 

Måske nogen som vil afsløre deres udgifter til markedsføring også?

Man bliver lidt frustreret, men jeg tænker at når andre kan så kan jeg også. Du skal tænke på at du skal sætte dig et mål. "Normalt" så kan man leve af en webshop når den har været i luften 3-4 år. Du skal tænke på at der går noget tid før din side begynder at dominere på google.

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:

....

Har lige skrevet mig varm, tænker om du sidder og er fyldt af hvad andre mon vil sige om din ide, måske har du en familie, kæreste eller venner som mener det er en dårlig ide.... Er det mere det der bremser dig??

....

Jeg er ikke bange for at miste 50.000 kr. Vi har trods alt et meget kort liv , så det  bedre at miste/tjene penge end tag pengene med i graven !

Men når det er sagt, så er det alligevel lidt AV, at starte sin første webshop og spilde penge forkert markedsføring og brugelige produkter!

Hvis man skal sælge emballage, tøj,ure legetøj kan man nemt finde målgruppen på nettet.(debatfora osv)

Men det straks  svære at finde frem til frisøre på nettet (debatfora mv.)

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)