Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start en webshop og mist alle pengene i dag!

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har haft det på samme måde men man bliver nødt til at lære at tage chancer og lære af sine fejl ellers kommer man ingen vegne :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Kristoffer, hvordan markedsførte du i starten ?
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting jeg synes mange glemmer at nævne, er det vigtigste overhoved: Produktet. Det kan godt være man er pisse god til marketing, SEO osv. - men det er produktet som skal bære værket.

Du skal være den nye ekspert indenfor et område. Du skal kunne give den bedste rådgivning på nettet, og når kunderne lørdag aften ringer for at høre forskellen på de 2 produkter. Og tro mig, det er kun romantisk de første par uger.

Når du har HELT styr på produktet, brænder for det og samtidig virkelig ved noget om det, så skal du finde en måde at sælge det på. 

- Leder folk efter produktet på Google (kender de brandet eller er det en produktkategori der ledes efter), så skal du have en meget klar strategi til Adwords / søgemaskineoptimering.
- Leder folk IKKE efter produktet på Google, så skal du ud i de sociale medier.

Og her er en vigtig kommentar: Du skal ikke bare have en "strategi". Du skal have en strategi som er 3-5 gange bedre end de eksisterende konkurrenter, og i dag vil det sige at ud kæmper imod sindssygt dygtige folk.

Så:

1) PRODUKTFORSTÅELSE. 

2) Find en måde hvorpå du kan være enten ekstremt meget bedre end konkurrenterne til SEO/Adwords, eller sociale medier. Eller endnu bedre, finde din egen salgskanal.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige pludselig kan jeg se, at der er store udgifter forbundet med drive en simpel webshop.

Man betaler for hosting, domæne, pbs service, facebook reklamme-( hvis en klik koster 2 kr og hvis der trykkes 100 gange= 200 kr) , revisor- udgift.

Der kan næsten ik betale sig hvis jeg sælger et produkt, hvor profit er 100 kr. Og Der er kun 2-5 ud af 100 klikkende bruger som gøre et køb ind.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuldstændig rigtigt, men hvis det var så nemt var der jo mange der gjorde det. Nu ved jeg ikke, men jeg kan forestille mig at dit salg måske er lidt sæsonpræget ?..så vil jeg anbefale dig at gå all-in lige op til hovedsæson og ikke lave for mange forsøg i lavsæsonen. Det kan hurtigt koste en mindre formue. 

Du skal dog også huske på at bare fordi kunderne ikke nødvendigvis handler her og nu, så kan det jo være de kommer tilbage, især hvis du laver et godt nyhedsbrev og en masse andre spændende tiltag...

Generalt omkring emnet med succes eller ej, vil jeg sige - jeg oplever mange der troede det var bare lige - og så 3 måneder efter hænger de med mulen. Det tager altså tid og hvis man er villig til at investere den tid og acceptere at alt skal investeres igen og igen, så står man måske distancen og kommer i mål....

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 05:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tshirt Kongen:
hvis en klik koster 2 kr

 

Du har ret der er mange penge at tabe i starten, men de mennesker der kommer ind og intet køber kommer mange gange tilbage uden at betale et klik for at se siden igen, det er mange gange også dem der siger det videre at din butik er unik eller har det de mangler.

Dem der handler hos mig er ikke folk der bare lægger penge første gang i mune ydelser, det er folk der snakker om det og folk der kommer igen og igen.

Men et klik for 2 kr er også billigt, hvis det gav pote hver gang, men tab ikke modet, prøv at læg en plan for din webshop og husk at holde den, husk man skaber intet stort med det samme, men det tager tid at lave en god forretning.

VH

TomN

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tshirt Kongen:
Lige pludselig kan jeg se, at der er store udgifter forbundet med drive en simpel webshop.

Sådan er det at være iværksætter Wink

Det kræver som regel en del flere penge end man lige regner med, og man skal være villig til at satse. Jeg mistede selv flere hundrede tusinde på min første virksomhed, og det tog årevis at betale dem tilbage. Men det er jo kun penge, man kan altid tjene nogle flere. Og man bliver hele tiden klogere på det at drive virksomhed, jo længere tid man gør det. 

Mvh Carsten

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tshirt Kongen:
Lige pludselig kan jeg se, at der er store udgifter forbundet med drive en simpel webshop.

Man betaler for hosting, domæne, pbs service, facebook reklamme-( hvis en klik koster 2 kr og hvis der trykkes 100 gange= 200 kr) , revisor- udgift.

Der kan næsten ik betale sig hvis jeg sælger et produkt, hvor profit er 100 kr. Og Der er kun 2-5 ud af 100 klikkende bruger som gøre et køb ind.

We choose to go to the moon [or start a webshop] in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard

- JFK

Hvis det var let gjorde alle det, det er ikke altid man skal gøre hvad der er let (og billigt).

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak alle sammen
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tshirt kongen,

Nu kan jeg se, at du kalder dig Tshirt kongen og overvejer at sælge Tshirts eller frisørartikler mm.

Det første jeg ville gøre hvis jeg var dig er:

1) At vælge branche. Fx. Tshirts. 

2) Dernæst find ud af præcist hvad du vil med Tshirt (de flotteste, dyreste, økologiske, eget design eller noget helt andet..). Når du ved hvad du vil, må du se om andre laver det samme. Hvis der er andre der laver det samme, må du overveje om du kan vinde over dem. Smile Du kan også gøre din interesse niche præget, da de store navne tit ikke har råd til at konkurrere med små nicher.

3) Hvis du mener der er plads til dig, så udfordre dig selv. Fokuser evt. på, hvor billigt du kan gøre det hele, uden det påvirker kvaliteten? Start for en ende af - webshop, indkøb af produkter, reklame mm. Det gør det også lidt sjovere og tro mig, det er altid muligt at finde løsninger, hvis man blot søger nok.

4) Som mange andre nævner - start stille og roligt op. Evt. som enkelmandsvirksomhed og hav fuldtidarbejde ved siden af. Når du tjener godt, kan du måske gå ned på deltid (afhængig af din strategi) og til sidst fuldtid. Dette giver ro i maven. Der er mange der bruger penge på fx. Lotto, smøger og små nips ting. Hvorfor ikke bruge de penge på fx. reklame. Det betyder ikke noget, at du til at starte med betaler "lærepenge", hvis du har arbejde ved siden af. Yes

5) Vi vil alle sammen godt tjene en million fra dag et af. Dette er i øvrigt også en udfordring til dem som elsker udfordringer...  Surprise Men fokuser på god service og ordentlige produkter. Der er visse brancher som lever af mund til mund metoden. De bruger ikke penge på reklame, SEO osv. og de har masser af kunder. Så alt er muligt, hvis man tør udfordre sig selv. Smile

Jeg ønsker dig god vind! Smile

.

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)