Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål fra uerfaren med ny virksomhed.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen!

Jeg har netop startet en distributionsvirksomhed, som primært gør sig i distribution af flyers, foldere, gratisaviser og den slags til cafeer, kaffebarer, tøjbutikker osv. i hele København.
Det er en enkeltmandsvirksomhed, som jeg kører (sjovt nok) alene og jeg kan netop derfor skabe konkurrence, idet at andre distributionsfirmaer selv skal tjene på det samtidig med at de skal betale løn til vedkommende som distribuerer for dem.


Jeg har nu fået en kunde, som jeg skal distribuere en masse magasiner for og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an - for ikke at sige ret meget i tvivl :-)

 

Først og fremmest er det endnu ikke lykkedes mig at komme til info mødet hos skat om hvordan jeg skal gribe det hele an. Af den grund har jeg heller ikke rigtig nogen anelse om hvor meget jeg skal tage for arbejdet. Hvor meget kan jeg tillade mig at tage uden at tage for meget - jeg vil ligeledes heller ikke tage for lidt for det..

Jeg skal distribuere over en måned til mange steder.

Det bliver sammenlagt nok til 20 timers arbejde +/-, det er meget svært at sige hvor meget arbejde der bliver i det og netop derfor er jeg lidt på herrens mark ift. hvor meget jeg skal tage for det.

Jeg håber der er nogen herinde med lidt erfaring, evt. nogle links eller andet, som de har lyst til at dele..


Det med løn til mig selv i forhold til eget firma osv. er lidt svært at finde ud af eftersom jeg ikke har været til informationsmødet hos skat endnu...

Vh Klaus F 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er planen - skal du leve af det eller er det 20 timer her og nu, og måske aldrig mere?

Skal du leve af det, SKAL du momsregistreres hvis du forventer at OMSÆTTE over 50.000 på 12 sammenhængende måneder, ellers bliver du sat i moms x 2 af den del du ikke var registreret for.

Er du registreret og har CVR så fakturerer du med moms, ellers som person uden moms.

Du skal føre regnskab med alle indtægter og udgifter og bilag for alt, og opbevare og du skal indberette dit overskud til skat.

Hvad du skal tage for arbejdet aner jeg ikke, men hvis det hele kommer på toppen af en anden indtægt kan du regne med 44% skat af overskuddet i din situation, og hvis det er din eneste indtægt, ja så kan en del jo klares helt uden skat - du kan se på dit skattekort hvor meget du har i fradrag per år.

Du hæver som sådan ikke LØN i personligt selskab eller som person, men skatter af dit overskud helt enkelt, og din løn er ikke i den forbindelse en udgift - det er bare penge du bruger, og bruger du mere end du tjener, så må det være penge du selv har lagt til eller lån fra banken, og det blander skat sig ikke i

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 20
Fra  SEOguden.dk Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg kan KUN anbefale dig, at komme til informationsmøde ved SKAT i en fart! De møder giver en hamrende masse information, hvis man er ny iværksætter og lidt grøn. De serverer også en god frokost, sidst var det højtbelagte håndmadder og en god kop kaffe

Men til dit spørgsmål;

Hvis jeg var dig, ville jeg lave lidt markedsundersøgelse. Hvad tager dine konkurrenter for sådan en opgave? Hvad tager de for mindre/større opgaver? Du siger selv, at du har mindre personale omkostninger end dine konkurrenter, så hvis du vil konkurrere på prisen, bliver du nødt til at være billigere end dine konkurrenter. Så et godt udgangspunkt er, find ud af hvad de ville tage for sådan en opgave. 

Hvis du regner med de 20 arbejdstimer, syntes jeg du skal finde en pris, så du får en acceptabel timeløn over de 20 timer. Det vigtigt at give den rigtige pris ja, men det altså ligeså vigtigt, at du skaber profit med dit arbejde. Du har jo også en husleje sikkert. 

Jeg har desværre ingen decideret erfaringer indenfor distributions branchen, men ville lige give mit besyv alligevel.

Fortsat god tirsdag, håber du får løst dit problem.

Venlig hilsen

SEOguden.dk 

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Planen er ikke umiddelbart at jeg skal leve af det nej. Jeg har pt. et fuldtidsjob ved siden af som vil blive til et deltidsjob, når først der begynder at komme skub i virksomheden.

Min plan var umiddelbart at tjene penge i virksomheden, og lade dem stå i virksomheden. Er det rigtigt forstået at jeg kan købe ting til virksomheden, i virksomheden? Så jeg f.eks. kan købe min arbejdscomputer, arbejdscykel, cykel rep. osv. igennem firmaet uden at skulle betale skat af det...

I forhold til min situation, er der så noget jeg bør tænke på? Noget jeg kan gøre bedre for mig selv, i forhold til hvor meget jeg skal betale i skat osv.
Jeg mener ikke at jeg skal snyde i skat eller noget i den stil. Det jeg mener er bare om der er noget jeg kan gøre smartere for mig selv.

På forhånd tak for dit svar!

 

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Tak for dit svar.
Jeg skal helt bestemt også have fat i skat for at få mig meldt til infomødet. Har prøvet forgæves op til flere gange, så må indrømme at jeg gav lidt op til sidst.

Men i forhold til skatter og arbejde, hvad skal man så tage for sådan en opgave på 20 timer?
Skal man regne med 250-300,- i timen, eller er det for højt/lavt sat. Det skal siges at det er inkl. de timer jeg før distributionen bruger på at lave tilbud, tage til møde med kunden osv.


VH 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du kan købe og trække fra vil være ting som du skal bruge til firmaet rent over. Klart at hvis du arbejder lidt her og der og tjener nogle få tusinde, så kan du ikke motivere en computer, men ellers er computer noget du kan trække fra hvis du stifter virksomhed. Du vil så skulle lægge moms på dine indtægter og kan trække moms fra dine udgifter - dog for computer o.l. skal du, hvis den også kan anvendes privat, selv betale moms i forhold til privatbrug

"Arbejdscykel" som fradrag -  nej. Du kan tage fradrag på 50 øre per km du cykler for dit arbejde, men med mindre det er en cykel der kun kan bruges på arbejde (kunne måske være en ren budcykel, og selv da meget tvivlsomt med alle denne verdens Christianiacykler) skal du ikke regne med fradrag for cykel eller cykel rep - eller andet du generelt også har glæde af uden for arbejdet

Du skal se at komme til lidt kursus hos skat, og læse en masse herinde, så bliver du klogere på det hele. Du skal betale skat af dit overskud uanset om du lader det stå eller ikke. Personlig skat med mindre du kører det under virksomhedsskatteordningen VSO som for dig vil betyde, at du skal ha en økonomimand eller revisor til at fixe regnskabet, og det er tvivlsomt om det vil betale sig.

Kører du VSO skatter du kun med 25% proforma af overskuddet, og resten op til personlig skat når du bruger pengene. Det er mest af hensyn til enten topskat eller at holde det uden for SU men sagt lige ud, du er næppe der endnu med flyeruddeling o.l. - når du har alm job ved siden af og ikke SU.

Uanset hvad skal du som sagt føre regnskab, som virksomhed skal du følge årsregnskabsloven

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)