Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtigt er det, at ens design er responsive?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, hvor vigtigt er det at ens design er responsive? Jeg har svært ved at finde nogen gode designs som er responsive, og tænkte at jeg ville spørge her om hvor vigtigt det egentlig er, og hvis ja; hvorfor?

Hvis man har et ikke responsive design, hvor svært er det så at justere, så det er responsive.

Mvh.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om et eksisterende site, kan du jo kigge på dine besøgende, og se hvor mange der besøger dit site med en mobil enhed.
Hvis der er tale 10-20%, så kan det bestemt være en god idé at få lavet sit design responsivt.

Ellers vil jeg anbefale at følge med på FDIH's site, hvor de løbende kommer med rapporter over danskernes internetvaner (mobil brug osv.)

Nu ved jeg ikke hvad siden skal bruges til, men fx til WordPress er der et hav af temaer, som er reponsive. Det kunne fx være fra StudioPress eller WooThemes.

Johnny Olsen:
Hvis man har et ikke responsive design, hvor svært er det så at justere, så det er responsive.

Det afhænger af meget af hvor kompleks dit oprindelige design er, og hvordan markup mm. er skrevet.

Et typisk blog-layout tager ikke mange timer at fixe, hvorimod en stor webportal med mange forskellige elementer vil være en betydeligt større opgave.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Johnny


Har selv siddet med problematikken længe og tror måske jeg kan guide dig lidt.

Hvor vigtigt er det for dig, at brugere kan se din hjemmeside via mobilen? Evt. handle i din webshop?

For nogle er det sindssygt vigtigt, for andre knap så vigtigt.


Hvis du allerede har en side med fx. analytics, kan du jo se om din side besøges af mobile enheder. Hvis ikke skal du kikke lidt på din mål gruppe.

Min målgruppe er B2B og det er ofte sikkerhedsrepræsentanter (+ 35 år), der handler hos mig. Jeg har faktisk lige taget beslutning om at lave mit design om til responsive, selvom jeg i længe hård at hold fast på at ingen handler med mobile enheder på min shop.
Men det sker, og faktisk mere og mere....

Så hvis du alligevel skal have et nyt design, så er det med at få det med fra start. Det er nemlig langt billigere at få det lavet inden det er lagt på siden, så du sidder med et responsive design fra starten.


Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny.

Det kommer meget an på hvad hjemmesiden handler om.
Er det f.eks en webshop er det meget vigtigt, da rigtig mange efterhånden køber varer via deres mobiltelefoner.

En side der ikke er responsiv, vil med l sandsynlighed "flyde ud" på telefonen, så man skal scrolle horisontalt.
Det vil selvklart bevirke at man mister salg

Derimod hvis det f.eks er Familien Olsens familiehjemmeside, så betyder det nok ikke det store.

Man godt lave et design responsivt, selvom det ikke er bygget sådan fra starten.
Det kræver selvfølgelig "bare" lidt omkodning af templatet. 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil vove den påstand, at f.eks webshops der ikke understøtter responsive design begår langsomt selvmord. I løbet af det sidste år, kan jeg se en fordobling af handel via mobile enheder på min kunder sites - og jeg har adgang til en hel del.

Responsive design er ikke kun fremtiden - det er nutiden.

Fra Næstved
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar.

Der er tale om at jeg skal købe design til shoppen, som ikke er åbnet endnu. Synes klart der er mange fede designs, men alle dem jeg er helt vilde med er ikke responsive.

Siden skal ha' T-shirt salg, jeg vil gætte på at aldersgruppen for mine varer er 15-40 Ca. 

1.4.9 prestashop er det næsten 100% umuligt at få et template som er responsive, jeg gider ha'.

Så skal gå op til 1.5.3 for at få et nogenlunde template (efter min smag) som er responsive.

Mvh.

Fra Næstved
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu antages det i de forrige svar, at det ikke er muligt at tilgå hjemmesider, der ikke er responsive. 

Jeg er sikker på, at der kan findes eksempler på ikke responsive hjemmesider, der fungerer rigtig godt - også på smartphones. Derudover ser jeg rigtig ofte responsive hjemmesider, hvor det er dårligt implementeret.

Det er også en mulighed at lave en mobil version. Læs evt.: http://uxdesign.smashingmagazine.com/2012/11/08/ux-design-qa-with-christian-holst/ og http://simplebits.com/notebook/2011/08/19/adapted/.

Når det er sagt kan der være fordele ved at vælge responsive webdesign. Især når du skal begynde fra bunden. 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Johnny.

Responsive Design er endnu et populært buzz word, som folk tillægger alt for stor værdi. Det er intet andet end en teknik.

Det der er relevant, er at dit website/shop kan vises og navigeres ordentligt på mobile enheder. Som Boysen siger, kan du meget konkret finde ud af hvor mange kunder der bruger hvilke enheder, ved at kigge i Google Analytics.

Hvis dine besøgende primært viser din side på en PC eller Tablet, kan du formentlig nøjes med et almindeligt design. Har du besøgende fra mobil-telefoner (3-5 tommer), kan det være relevant at tweake visningen af din hjemmeside. Dette kan ofte gøres vha. simple Media Queries i CSS.

Jeg bliver formentlig selv nødt til at forholde mig til spørgsmålet inden længe, ift. Sitemagic CMS som jeg arbejder på. Her har jeg tænkt mig at implementere support for små mobile enheder vha. Media Queries.

Personligt ser jeg ikke den store fidus i det. De fleste besøger mine sider med PC eller tablet, og disse enheder viser fint hjemmesiderne som de er. Der er dog enkelte ting man skal huske på, særligt ift. navigation; mobile enheder understøtter ikke "mouse over", så ofte virker drop-down-menuer ikke så godt på tablets. Apple har dog løst det med iOS 6, ved at lade et tryk på et link svare til mouse over. Så igen, problemet forsvinder næsten helt af sig selv over de næste år. Men indtil da kan mindre tweaks blive aktuelle.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Responsive websites er en god ting, men jeg syntes ikke det er ultra nødvendigt. 

Hvis jeg skal købe noget online, og lander på en ikke-responsive side med min mobil, så forlader jeg ikke nødvendigvis siden - bare det er til at navigere i alligevel.

Så et godt råd; test siden uanset hvad du vælger, og optimere hvad du kan!

Hvis man selv vil kode, kan jeg http://www.getskeleton.com - meget simpelt, hvis man kan lidt i forvejen. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)