Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening

Side 6 ud af 22 (216 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:
skolevejler-organisationen samt ledelsen har opgaver når hvis elever afviger betydeligt fra at kunne modtage en normaliseret undervisning - det er vejleder og ledelses opgaver ikke lærerens!

Det kan jeg garantere dig for ikke er billedet af den danske folkeskole i almindelighed og 100% sikkert ikke eksisterende i Københavns Kommune.

Lærerne påtager sig alt for mange opgaver der ikke vedrører deres job, og det har ikke noget med at gøre at de finder de sjovt eller givende, men en tvungen nødvendighed.

En af tingene der kan bringe lærerne tilbage til undervisningen er, fastansættelse af personale, 1 person pr. skole eller i forhold til antal elever, der alene har til opgave at aflaste lærerne i de udfordringer som i princippet ikke vedrører deres job.

Reelt set ville man nok kunne skære 10-15% af antallet af lærere eller lave ansættelsesstop når de "gamle" lærere der kører på halvtid alligevel er klar til førtidspensionering eller pensionering.

Og derudover mener jeg, at der egentligt nok bør være en øvre grænse for hvor gammel man kan være i forhold til at kunne følge med nutidens krav og udfordringer. 60 år er ikke for tidligt. Ligesom f.eks. piloter og andre i specielle funktioner, der er deres tid udtjent på et bestemt tidspunkt.

 

Køb ren argan olie her

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Busine.....

BusinessMaroc:
Lærerne påtager sig alt for mange opgaver der ikke vedrører deres job,

Ja netop -men det er flot de gør det - men det hjælper jo ikke på organiseringen af opgaverne i skolen - de lærerne løse jo alle problemerne så ledelse blot kan læne sig tilbage - det bør der ses mere indgående på! 

Det er et spørgsmål om organisering - og den konflikt der køre nu kan blive den åbning der skal til før hele opgavekomplekset tages op til en revision og da nu undervisnings ministeriet og KL (ledelsen) er villige til en anden måde at gøre tingene på så er her chancen for en ændring på mange områder.

Man kunne dog ønske sig at der var mange flere skoleledere der deltog i debatten for der findes skoler der gør arbejdet udmærket og her er skolelederne da også langt mere progressive!

Læs mere her: Skolelederne http://www.skolelederforeningen.org/rss-nyheder/1481-statslige-laerere-lockoutes

  

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jens Andersen:
Hvornår er det så at forældrene skal tage sig af børnene og opdrage dem? Hvis de lærer, leger og udvikler sig henne i skolen, hvornår oplever forældrene så deres udvikling og hvordan skal de lære at begå sig i familiære miljøer?

Med mine 10 år i skoleverden - hvor jeg var på hhv. specialskoler, heldagsskoler og alm. folkeskoler er min erfaring, at MANGE børn ikke har kvalitet i deres voksenkontakt. En af grundene til at jeg stoppede var bl.a. at jeg ikke ville opdrage andre folks unger, havde nok i de to jeg har sat i verden. Jeg var lærer for at udrette noget og flytte børn fagligt. Havde jeg valgt at tage mig af de sociale ting som omsorg etc. som jeg oplevede mange af mine elever ikke fik, så havde jeg valgt at blive socialrådgiver, pædagog eller sygeplejerske med ansættelse på børnehjem m.v.  Tror du, at kravene til en medarbejder i dag mindskes? - Jeg kan ikke se, at det gavner det familiære miljø eller kvalitetstiden at børnene får lov til at sidde hjemme foran skærmen og vente på at mor og far kommer hjem fra arbejde.

Jens Andersen:
Alle skulle være indforstået med at den tid lærerne lægger i deres forberedelse, giver bedre undervisning. Så skulle skolelederne i stedet ansætte nogle administrative medarbejdere til at tage sig af fraværsregistrering, almen kommunikation mellem skole og hjem osv. Altså de opgaver der intet har med undervisning og forberedelse at gøre. Det er der lærerne lægger en stor portion af den tid I, som almindelige ikke lærere, ikke ser blive brugt.

Hvis den tid de nu får tildelt til forberedelse, så blev justeret alt efter om det var faglige tunge fag - eller idræt - og derefter bliver brugt - SÅ giver jeg gerne lærerene alt den tid de måtte ønske sig. Fakta er bare, at det gør de ikke!. (ja, jeg ved at der er undtagelser).

Vi havde 6 ugers skolefri i sommerferien. Den skulle efter planen bruges således, (hvilket VAR /ER lederens ansvar, hvis deres medarbejdere ikke kan finde ud af det.) 

1. uge (til rådighed for team møde mhb. på forberedelse af næste skole år 

2., 3., & 4. uge ferie

5. +6. uge ( som uge 1.)

Hvor mange tror du lige, fulgte disse retningslinjer?

Jeg oplevede gang på gang at i halvdelen af uge1 & 6 var folk til rådighed - Ellers var de knapt så glade for at blive forstyrret - for DE havde ferie.

Jens Andersen:
I tænker allesammen: 16 timer? det er da ikke ret meget undervisning på en uge... Nej, men der ligger mindst ligesåmange timer i forberedelse, udvikling af materialer og administrative opgaver.

Nu er der så ikke så meget materiale som skal udvikles, da UCN, systime etc. har bygget en rigtig fin database op, hvor man kan finde tilrettelagte undervisningsforløb. I gamle dage var det sådan, at man selv sad og udviklede spørgsmålene og materiale. Ikke mere

Det er korrekt at der i dag skal laves undervisnings, elev og formåls planer for hvert enkel elev samt klassen som helhed, men hvorfor skal lærerene ikke også blive mere effektive, når kravene om effektivitet netop er en samfundsudvikling?

At hævde at forberedelsestiden er lig med højere kvalitet - tror jeg simpelthen ikke på efter jeg har haft min gang i den verden i 10 år. 

Endvidere har jeg vist ikke sagt at det er tale om kreative fag - nej, jeg taler i mit indlæg om et samarbejde med fritidsorganisationerne, kommunerne, skolerne og fritidsklubber - således at man passer disse ting sammen i dagstimerne - som vi i dag ser i ESAA-klasserne.

Jens Andersen:

Det gør at lærerne har mindre tid til at løfte niveau'et af undervisningen.

Giv lærerne muligheden for at forberede sig ordentligt og fjern alle de opgaver der ikke fremmer kvaliteten af undervisningen, så får vi en bedre folkeskole med bedre lærere og bedre undervisning.

For at lærerne hæver niveauet - er for mig ikke et spørgsmål om tid - men et spørgsmål om indstilling hos læreren. De bør efter min mening, komme op fra rundkredsen på gulvet - og erkende at samfundet har overhalet folkeskolen som vi kender den i dag - og derefter arbejde for at VORES børn bliver rustet til den verden, de bliver mødt med, når de kommer ud fra skolens trygge rammer. Forestil dig, hvis skoleledere / lærere var ansat i en privat virksomhed - så nyttede det simpelthen ikke noget - at de ikke fulgte med tiden. -Smøg ærmerne op og tag det som en positiv udfordring, men jeg har nu heller aldrig været bange for at arbejde mere end man forvente af mig - for at sikre kvalitet.

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tjek det her link mine kære amino lovers.

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article5286868.ece

Syntes jeg siger lidt om den hvordan det kører!
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Olina:
Syntes jeg siger lidt om den hvordan det kører!

Hvad mener du lige med det link?

At en tidligere chefforhandler for KL. der er socialdemokrat udtaler sig om udviklingen og kritiserer KL. Det er da forventet, specielt fordi de tilhører hvert sit parti og sin fløj. Endvidere bør man også tage med i sine betragtninger, at han ER banemand for den nuværende aftale, selvfølgelig skal han da forsvare den, ellers har han jo ikke gjort sit arbejde godt nok tilbage i 2008.

En ting vil jeg dog give ham. Det er, som vi vist aller har skrevet - at en del af ansvaret er at finde hos skoleledelsen. Som det er nævnt op til flere gange, så starter det med omskoling af både lærere, ledere og inspektører. - Hvilket formanden Anders Balle har medgivet.

Personligt bryder jeg mig bestemt ikke om, at en tidligere KL midt under forhandlinger tager kontakt til modparten. For mig virker det illoyalt - og noget han burde vente med til efter endt forhandling - eller mangel på samme. Specielt fordi sagen pt. er en mediesag. 

Man kan så omvendt spørge sig selv om, hvorvidt man kan lide hans retorik, for gør han ikke lige netop det samme som kan kritiserer andre for?

/ L. B.H.B.S.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Olina:
Hvorfor ønsker KL Ikke at finde en løsning ?

Fatter det ikke, hvad er deres hemmelige agenda ?

De har jo ikke snakket om andet end lockout siden dag 1 og gjort annoncer klar, syntes det er pinligt.

De burde skamme sig og tage sig sammen.

Hvorfor tror du ikke, at KL ikke ønsker at finde en løsning?

Hvorfor tror du, at de har en hemmelig agenda?

De har netop talt om andet end lockout, men Bondo kommer gentagende gange med forslag som er de samme.

Det kunne være meget interessant at høre dine argumenter for dine påstande, hvad bygger du dem på?

/ L. B.H.B.S.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Det er ufatteligt for mig, at man hvis man har prøvet at lede en virksomhed, kan være på lærernes side.

Som iværksætter er det da et skræk scenerie, at havde ansatte hvor det er overenskomsten regulerer hvordan de bruger deres arbejdstid. Det er da oplagt at vi får en meget bedre folkeskole, hvis vi kan sætte de ansatte til at lave de opgaver der er, og ikke være bundet op af rigide regler.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Bibi:

Olina:
Hvorfor ønsker KL Ikke at finde en løsning ?

Fatter det ikke, hvad er deres hemmelige agenda ?

De har jo ikke snakket om andet end lockout siden dag 1 og gjort annoncer klar, syntes det er pinligt.

De burde skamme sig og tage sig sammen.



Hvorfor tror du ikke, at KL ikke ønsker at finde en løsning?


Hvorfor tror du, at de har en hemmelig agenda?


De har netop talt om andet end lockout, men Bondo kommer gentagende gange med forslag som er de samme.


Det kunne være meget interessant at høre dine argumenter for dine påstande, hvad bygger du dem på?



Fordi ham zeigler der er forhandler nu, er jo fuldstændig idiot at hører på, han er ikke andet end en politiker, siger ikke bondo er skarp, men syntes det er fint de kæmper for deres sag, selvfølgelig skal de ikke bare bukker under.

Når man på forhånd har lavet annoncer og reklamer om lockout så virker man ikke særlig samarbejdsvillig.

Og nej skal ikke forklarer eller forsvarer noget over for dig.

Og lundsby, verden er ikke sort og hvid og der er forskel på arbejde, stop alt det kontrol shit hvorfor behøves det være bedre at der er en der bestemmer alt,mnår det ikke er den person der ved det bedst.

Det er ikke en privat virksomhed, det er en skole med en leder der skal sørge for det hænger sammen og pengene strækker, lad dog dem der har forstand på undervisning kører den.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Lundsby:

Det er ufatteligt for mig, at man hvis man har prøvet at lede en virksomhed, kan være på lærernes side.

Som iværksætter er det da et skræk scenerie, at havde ansatte hvor det er overenskomsten regulerer hvordan de bruger deres arbejdstid. Det er da oplagt at vi får en meget bedre folkeskole, hvis vi kan sætte de ansatte til at lave de opgaver der er, og ikke være bundet op af rigide regler.

Og det er ufatteligt for mig, at du ikke gør dig den ulejlighed at sætte dig ind i hvad lærernes udfordringer består i samt/eller læser tråden og bare får et alment indtryk af de udfordringer lærere har.

Det er rigidt at tro at et undervisningssytem som det danske kan køres som en virksomhed.

Det ville klæ dig hvis du har indsigten i at deltage i debatten og ikke bare skal lave linkjuice, for indlægget er der intet indhold i.

Køb ren argan olie her

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke rigtigt. Lærere arbejder hårdt og hele tiden. Det med fordelingen af timerne er jo også bare gætteværk, da det aldrig er præcis fordelt sådan.

Det er da meget almindeligt i sagens Danmark at nogle har hjemmearbejdsplads. Betyder det så at alle der har det, ikke laver noget derhjemme? Eller forestiller man sig at det kun er lærere med hjemmearbejde der ikke laver noget?

At være lærer er ikke et almindeligt arbejde, da det netop er fordelt med fx. Undervisning, forberedelse og administrative opgaver. Hvorfor må en lærer ikke arbejde hjemmefra? Det må alle andre med forskelllige arbejdsopgaver!

Desuden er problemet jo også at de vil fjerne den nuværende arbejdstidsaftale uden at give lærerne samme vilkår som de andre arbejdspladser i Danmark. Man kan ikke få en forklaring på hvordan arbejdstiden så skal fordeles, varsles osv.

Jeg synes faktisk at dine udtalelser er en smule provokerende og ensidige.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 6 ud af 22 (216 indlæg)