Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening

Side 8 ud af 22 (216 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Jens Andersen:
Man er desværre nød til at arbejde mere for at lave undervisning i bedre kvalitet. Det bliver et problem, hvis skolelederne vælger løsningen med 37 timer om ugen på sin pind. Så vil der, desværre, være mange lærere der bare vil sige: ok så laver jeg intet når jeg kommer hjem.
Det vil så gå ud over de lærere der, ligesom dig, arbejder udover normal arbejdstid, gratis, for at sikre kvalitet.

Jeg tror det er de fleste ansatte der arbejder ekstra for at nå alle deres opgaver og performe godt, og de gør det samtidigt med de er mindst 37 timer på deres arbejdsplads, jeg har al mulig tiltro til at folkeskole lærer kan overkomme det samme.

Jens Andersen:
Jeg håber jeg tager fejl, for ellers vil mange flere lærere bukke under for stress, efter den nye reform.

Jeg tror faktisk som en helhed, at det bliver mindre stressende at være lærer, fordi man får muligheden for at mere optimalt fordele arbejdstiden, man kan tage hensyn til nye lærer som skal bruge mere forberedelses, til lærer med "lette" som kræver mindre etc.

Jeg syntes ikke jeg har hørt et eneste fornuftigt argument fra lærernes om hvorfor det er vigtigt at arbejdsfordelingen ligger i overenskomsten. Fremfor hos skole lederen. Det forstå jeg godt, for den eneste måde at argumenterer for det på, er at sige at skolelederen på trods af at han har sin dagligdag i suppedasen er dårligere end et stykke papir der centralt bliver vedtaget. Det kan man næsten ikke uden at kalde skolelederne for inkompetente.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Seriøst Olina, hvor er det dog primitivt!

Kan du ikke finde andre og mere tungt afvejende argumenter end at prøve at trække det ned på et niveau, som hører hjemme i folkeskolen?  Indsigt kan være godt og anvendeligt, når man prøver at argumentere istedet for at bruge termer som ".. idiotisk... ".. TDC.. bryder sammen i dit område..".. 

Når det så er sagt, er det da dejligt at se, at du rent faktisk også godt KAN fremføre nogle relative fornuftige argumenter i stedet for bare at slynge rundt om dig med tomme postulater. Havde du underbygget dine postulater fra start, var hele denne diskussion overflødig ;-)

/ L. B.H.B.S.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Olina:
Fordi ham zeigler der er forhandler nu, er jo fuldstændig idiot at hører på, han er ikke andet end en politiker, siger ikke bondo er skarp, men syntes det er fint de kæmper for deres sag, selvfølgelig skal de ikke bare bukker under.

Jeg ser det lidt anderledes i mine øjne er Anders Bondo en fantastisk politiker, og Michael Ziegler lader sig noget tilbage at ønske. Nogle af de mest fantastiske spins Bondo er sluppet igennem med er:

Lærerne skal finansierer Folkeskole reformen, det er noget sludder for der er ingen lærer der skal gå ned i løn eller arbejde mere.

Anders Bondo rolle er at sørge for at børnene bliver undervist bedst muligt. Det er noget sludder han hans rolle er at sikre folkeskole lærernes løn og arbejdsforhold bliver bedst muligt. Hvis han bare giver priviliger væk, så er det usikkert om han er formand efter næste valg.

Der er en entydig faglig forståelse af at heldagsskolen ikke vil virke, men hvis man ser hvad de resultaterne er de forskellige steder de har heldagsskole, så er resultaterne bedre end det modsatte.

Så tag ikke fejl, Anders Bondo er Michael Ziegler langt overlegen hvad angår spin og medietække.

Olina:
Og lundsby, verden er ikke sort og hvid og der er forskel på arbejde, stop alt det kontrol shit hvorfor behøves det være bedre at der er en der bestemmer alt,mnår det ikke er den person der ved det bedst.

Du har forstået at det er et spørgsmål om det er overenskomsten eller skolelederen, der skal bestemme fordelingen, så der er ikke nogen af scenerierne der giver hverken mere eller mindre kontrol. 

Olina:
Det er ikke en privat virksomhed, det er en skole med en leder der skal sørge for det hænger sammen og pengene strækker, lad dog dem der har forstand på undervisning kører den.

Jeg er fuldstændig enig, lad dog dem der har forstand på undervisning kører folkeskolen. Hvem tror du har mest forstand på undervisningen ude i de enkelte skoler, dem der forhandler overenskomst eller skolelederne ? :-)


 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Hvem tror du har mest forstand på undervisningen ude i de enkelte skoler, dem der forhandler overenskomst eller skolelederne ? :-)

Ingen af dem, for ingen af dem deltager i meget i det praktiske der foregår.

Kan godt være du kender 3 folkeskolelærer, og kan godt være du mener du ikke vil bevæge dig "ned" på mit niveau - men når du poster uigennemtænkte indlæg og indlæg efter indlæg demonstrerer at du ikke har den ringeste viden om hvordan en skole fungerer, så er det da lidt besynderligt, at du ikke bare for 1 gangs skyld kan lytte til dem der er bedrevidende.

Lad mig skære det lidt ud for dig:

1. Skoleledere kender generelt ikke til undervisningssituationerne i de større skoler, de bliver orienteret på et overordnet niveau og indraget i enkelte sager, men er i princippet mest administrative personer.

2. I en del tilfælde er skoleledere ikke valgt ud fra deres evner og de har ikke nødvendigvis den kapacitet der skal til for at lede en skole. De kan være vellidt, venlige, hyggelige, men er langt fra altid klædt på uddannelsesmæssigt til at varetage den ledelsesopgave der er foran dem.

3. Du kan mene hvad du vil, men på skoler i Kbh. er det sjældent at en arbejdsuge kan holdes indenfor nomineringen. Dine sammenligninger med fleksibilitet med arbejdsmarkedet og udtryk der er blevet så populære under krisen betegnes som decideret latterlige og kan ikke tages seriøst da du IKKE har, som beskrevet, den fjerneste anelse om hvad det indebærer at være folkeskolelærer f.eks. i Kbh.

Og når Bondo udtaler at ingen lærere skal finansiere folkeskolen, så er det ikke spin, for du siger jo netop at du gerne så dem arbejde mere end de nominerede timer som kommer på eller over det der svarede til tiden på arbejdsmarkedet. Og ved at arbejde mere til samme løn, så er de indirekte med til at lave besparelser og dermed finansiere politikernes ønsker.

Har du link til de steder der er heldagsskoler og deres karakterer de sidste 3 afgangseksamener? Bare lige for at se om din udtalelse holder stik.

 

Køb ren argan olie her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes I går lidt rundt om den varme grød og svarer politisk. Selvfølgeligt er det hensigten på sigt, at lærerne skal undervise mere for samme penge end de gør idag. Alt andet er naivt. Det betyder, at der bliver pres på skolelederene for at få flere undervisningstimer ud af det end idag og det betyder jo så risiko for mindre forberedelsestid og mere styring af lærerne end i dag.

Jeg siger ikke, at det ikke er en fin ide - men det handler uanset hvad jo om at få mere undervisning for pengene og finansiering af regeringens folkeskole reform spiller vel lidt ind. 

Jeg synes også det er tosset at forberedelsestid ligger så stift som det gør i dag og selvklart kræver det mere at undervise i matematik og fysik i 3. G end i gymnastik i 3. klasse - vi får se hvad regeringen griber ind med når det kommer der til

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Jeg syntes ikke jeg har hørt et eneste fornuftigt argument fra lærernes om hvorfor det er vigtigt at arbejdsfordelingen ligger i overenskomsten. Fremfor hos skole lederen.

Skolelederen har skam den mulighed, de udnytter den bare ikke. Det ville du vide hvis du kendte indholdet og ikke bare fulgte medierne.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes I går lidt rundt om den varme grød og svarer politisk. Selvfølgeligt er det hensigten på sigt, at lærerne skal undervise mere for samme penge end de gør idag. Alt andet er naivt. Det betyder, at der bliver pres på skolelederene for at få flere undervisningstimer ud af det end idag og det betyder jo så risiko for mindre forberedelsestid og mere styring af lærerne end i dag.

Jeg siger ikke, at det ikke er en fin ide - men det handler uanset hvad jo om at få mere undervisning for pengene og finansiering af regeringens folkeskole reform spiller vel lidt ind. 

Jeg synes også det er tosset at forberedelsestid ligger så stift som det gør i dag og selvklart kræver det mere at undervise i matematik og fysik i 3. G end i gymnastik i 3. klasse - vi får se hvad regeringen griber ind med når det kommer der til

vh

Du har fuldstændig ret i at der danses om den varme grød og det er fordi man har ladet tingene sejle i egen sø alt alt for længe og fra de siddende regeringers side været svage. Lærernes fagforening er nok en af, hvis ikke den stærkeste i DK og de bøjer sig ikke uden lige.

Der er absolut ingen tvivl om, at der bør reformeres for at opnå bedre resultater, men det ingen af parterne er villige til, det er at tage udfordringerne virkeligt seriøst og i fællesskab finde en fremtidig model. Og det er sørgeligt, for det er konstant kvaliteten og lærdommen det går ud over.

En folkeskolereform, en rigtig folkeskolereform, laves ved at man i samarbejde sætter sig ned og gennemgår hele modellen, for det er nødvendigt. Alt har ændret sig i samfundet de seneste 10 år og man er nødt til at se på dette. Faktisk kunne det være at der skulle en forenkling til i måden at tænke skole på. At være lærer er blevet alt for administrativt. Folkeskolen har været hårdt ramt af skolenedlæggelser, fyringer, omlægninger, flytninger, administrative byrder osv samtidig med at der stilles større og større krav til at lærerne også tager et socialt ansvar i dagligdagen. Men husk at lærere ikke er hverken pædagoger eller psykologer.

Den mulige model er at blive enige og acceptere overenskomsten og derfra sige STOP. Og samtidig meddele at nu sætter man sig ned og laver en gennemgribende gennemtænkt reform der afspejler, ikke økonomien, men ønsket om det som det drejer sig om lærdom. Laver man en forenklet mere simpel model så sparer man også penge, men at tro at lærere kan komme op på normal arbejdsuge i undervisningstimer, det kan ikke lade sig gøre.

 

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:
Kan godt være du kender 3 folkeskolelærer, og kan godt være du mener du ikke vil bevæge dig "ned" på mit niveau - men når du poster uigennemtænkte indlæg og indlæg efter indlæg demonstrerer at du ikke har den ringeste viden om hvordan en skole fungerer, så er det da lidt besynderligt, at du ikke bare for 1 gangs skyld kan lytte til dem der er bedrevidende.

Du har i hvert fald ret i at jeg ikke vil bevæge mig ned på dit niveau, og jeg lytter også til dem der ved bedre end mig, også selvom jeg ikke vil accepterer dit ord som den ubetingede sandhed. Men resten er vi uenige i.

BusinessMaroc:
1. Skoleledere kender generelt ikke til undervisningssituationerne i de større skoler, de bliver orienteret på et overordnet niveau og indraget i enkelte sager, men er i princippet mest administrative personer.

En del af de administrative opgaver er at lede og fordele arbejdet, det virker i stort set alle andre organisationer, jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne det i folkeskolen. Men jeg kan godt forstå hvis man i dag ikke har den rette kvalitet af skoleleder, for hvem gider at havde ansvar uden det fornødne råderum.

BusinessMaroc:
3. Du kan mene hvad du vil, men på skoler i Kbh. er det sjældent at en arbejdsuge kan holdes indenfor nomineringen. Dine sammenligninger med fleksibilitet med arbejdsmarkedet og udtryk der er blevet så populære under krisen betegnes som decideret latterlige og kan ikke tages seriøst da du IKKE har, som beskrevet, den fjerneste anelse om hvad det indebærer at være folkeskolelærer f.eks. i Kbh.

Jeg siger jo netop ikke så meget om hvordan det foregår i folkeskolen, men blot at det i store dele af det private erhvervsliv er sjældent at en arbejdsuge, kan holdes indenfor nomineringen.
Jeg kan desværre ikke kommenterer på om det er latterligt og useriøst, da jeg som sagt helst ikke vil ned på det niveau.

BusinessMaroc:
Og når Bondo udtaler at ingen lærere skal finansiere folkeskolen, så er det ikke spin, for du siger jo netop at du gerne så dem arbejde mere end de nominerede timer som kommer på eller over det der svarede til tiden på arbejdsmarkedet. Og ved at arbejde mere til samme løn, så er de indirekte med til at lave besparelser og dermed finansiere politikernes ønsker.

Det var en sjov argumentation, først siger Jens at lærerne arbejder mere end deres arbejdstid, så siger jeg at det gør resten af verden også, og prøver du så at sige at fordi de kommer de til at arbejde mere. Det hænger selvfølgeligt slet ikke sammen. Der er ikke noget i KL's udspil der siger at lærerne skal arbejde mere.

BusinessMaroc:
Har du link til de steder der er heldagsskoler og deres karakterer de sidste 3 afgangseksamener? Bare lige for at se om din udtalelse holder stik.

Den ene af skolerne var Selmose skolen, der blev omtalt i Nyhederne på TV2, den anden var en skole i Berlin der blev omtalt i Nyhederne på vist nok DR i din forgangene uge. Jeg har desværre ikke tiden til at finde dem frem til dig.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:

Lundsby:
Jeg syntes ikke jeg har hørt et eneste fornuftigt argument fra lærernes om hvorfor det er vigtigt at arbejdsfordelingen ligger i overenskomsten. Fremfor hos skole lederen.

Skolelederen har skam den mulighed, de udnytter den bare ikke. Det ville du vide hvis du kendte indholdet og ikke bare fulgte medierne.

Så du siger at arbejdsfordelingen i dag ligger hos skolelederen og ikke i overenskomsten, det er jo hele stridens kerne. Så er alle jo glade og der er ingen grund til lockouten, hvis det er rigtigt burde du straks ringe nogle medier og sagens parter op, og fortælle at der ikke er noget at være uvenner om.
Det er alle tiders chance for dig for at vise at du er klogere end Bondo, Ziegler og samtlige medier, hvis du kan påvise det :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Der er ikke noget i KL's udspil der siger at lærerne skal arbejde mere.
Du mener det vel når du skriver det, men jeg er da ikke et sekund i tvivl om formålet er at kunne ændre noget forberedelsestid til undervisningstid  det er så i princip ikke arbejde mere, men på en måde som lærerne mener går ud over undervisningen, da de mener forberedelsestiden er afgørende. 

Der er ingen grund til ikke bare som minimum at prøve at forstå hvad der skændes om. Man kan sagtens mene, at der kan forvandles forberedelsestid til undervisning, og det kan der givet også i masser af fald - mens andre måske underviser i fag og på niveau der ikke kan leve med indre forberedelsestid.

Formålet er at få mindre forberedelse og mere undervisning og give skolelederne den ret at styre det - Ikke på papiret arbejde mere, men anderledes og med risiko for at blive presset til hvad de kan synes er for lidt forberedelsestid - og der står konflikten så.

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 8 ud af 22 (216 indlæg)