Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stigende interesse for MLM

Side 7 ud af 14 (137 indlæg)
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 16:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Dokumentet du har kopiert inn er fra 1997, altså FØR regelen om 50 % produktomsetning ble innført. Lotteriloven er etter dette blitt skjerpet fordi den var for vagt formulert til å felle selskaper som solgte verdiløse produkter til skyhøye priser for å kamuflere pyramidespill. LR har ikke vært vurdert av norske myndigheter siden dette, og dokumentet beviser på ingen måte at LR holder seg innenfor regelen om 50 % reell produktomsetning.

Du spør også om hvem som avgjør hva som er riktig markedsverdi. Svaret er enkelt: Markedet. For et MLM-selskap vil markedsverdien av produktet være den prisen sluttkunder er villige til å betale når produktet er markedsført lovlig (altså uten ulovlige produktpåstander). Dersom produktet er enkelt å selge til sluttkunder uten å koble inn forretningsmuligheten og ulovlig markedsføring, har produktet etter all sannsynlighet en pris som tilsvarer markedsverdien. Dersom det kun er personer som er interessert i forretningsmuligheten som ser noen hensikt i å kjøpe produktet, eller man må benytte ulovlig markedsføring for å få solgt det til sluttkunder, er det mest sannsynlig sterkt overpriset.

Et enkelt eksempel: Lifewave "helseplastre" kjøpes kun av to grupper mennesker:
1. Distributører som må kjøpe dem for å være kvalifisert for kompensasjon
2. Sluttkunder som har latt seg lure av markedsføringen med ulovlige helsepåstander

For andre personer har produktene ingen verdi. Det omsettes antagelig tilstrekkelig med produkter til å gå klar av lotteriloven rent juridisk, men det skyldes altså kun den ulovlig markedsføringen. Ofte er også markedsføringen av selve forretningsmuligheten ulovlig.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
Dokumentet du har kopiert inn er fra 1997, altså FØR regelen om 50 % produktomsetning ble innført.

LR åbnede i Norge i 1997 - derfor er dokumentet fra 1997. Nu bad du om bevis - og det var, hvad jeg havde liggende.

Eller forventer du, at alle virksomheder skal gå til myndighederne hvert år, og få bevis på, at de stadig er lovlige???  

Hos LR er produktandelen i øvrigt omkring 95%, så jeg er på ingen måde bekymret, selvom lovgivningen muligvis er lavet om. 

4brooker:
Et enkelt eksempel: Lifewave "helseplastre" kjøpes kun av to grupper mennesker:
1. Distributører som må kjøpe dem for å være kvalifisert for kompensasjon
2. Sluttkunder som har latt seg lure av markedsføringen med ulovlige helsepåstander

Dette er jo bygget på 100% spekulation, da du på ingen måde kan vurdere, hvorfor folk køber en vare - og du kan jo heller dokumentere det på nogen måde. 

Derfor er det et letkøbt og usagligt argument at bruge. 

Hvis kunderne mener, at de får noget ud af krystalhealing eller shakra-terapi, så kan du jo ikke sidde som overdommer, og sige at udøverne er svindlere, lige så vel, som du heller ikke kan dokumentere, at Lifewave plastrene ikke virker. 

Og lige så vel som Magasin heller ikke bliver kaldt for svindlere, når de sælger en bøtte Creme de la Mer til kr. 12.000,-

http://www.magasin.dk/Cr%C3%A8me-de-la-Mer-500-ml./VA5450266-00000001_061,default,pd.html?start=

Igen - jeg er udemærket klar over, at nogen MLM-firmaer opererer på grænsen, og en masse firmaer er langt over grænsen, men så er det disse firmaer man må hive frem i lyset - og ikke branchen som helhed, for det giver ingen mening, da de lovlige MLM-firmaer bliver drevet på præcis samme vilkår som alle andre firmaer. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 18:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
LR åbnede i Norge i 1997 - derfor er dokumentet fra 1997. Nu bad du om bevis - og det var, hvad jeg havde liggende.

Eller forventer du, at alle virksomheder skal gå til myndighederne hvert år, og få bevis på, at de stadig er lovlige???

Nei, men det du skrev var følgende:
"For mit eget vedkommende har mit selskab heldigvis bekræftelse fra det norske justitsministerium og fra SKAT i Danmark på, at vores koncept er fuldt lovligt - og intet har med lotteri-lovgivningen at gøre."

Dokumentet betyr at LR ikke var i konflikt med gjeldende lovverk i 1997 basert på den vurdering departementet gjorde den gang. Lovverket er altså endret og LR har også endret seg betydelig siden den gang. Din påstand er altså feil.

Allan I:
Dette er jo bygget på 100% spekulation, da du på ingen måde kan vurdere, hvorfor folk køber en vare - og du kan jo heller dokumentere det på nogen måde.

Nei, det er basert på en grundig systematisk gjennomgang av selskapets markedsføring sammenlignet med foreliggende forskning og dokumentasjon, direkte dialog med selskapets grunnlegger David Schmidt, svært detaljert innside-informasjon om selskapets omsetning, samt kommunikasjon med distributører for selskapet.

Allan I:
Hvis kunderne mener, at de får noget ud af krystalhealing eller shakra-terapi, så kan du jo ikke sidde som overdommer, og sige at udøverne er svindlere, lige så vel, som du heller ikke kan dokumentere, at Lifewave plastrene ikke virker.

Nei, men dersom en krystallhealer hevder å helbrede kreft så er det noe ganske annet enn å love en avslappende og avstressende terapeutisk opplevelse. Førstnevnte er svindlere fordi det ikke foreligger dokumentasjon på en så alvorlig påstand, sistnevnte har jeg ingen problemer med. Lifewave lover helt konkrete helseeffekter som ikke er dokumenterte, og den dokumentasjonen de mener finnes er oppdiktet. Jeg kan ikke utelukke at plastrene har en effekt av noe slag, men bevisbyrden ligger ikke på meg. Det er Lifewaves oppgave å bevise at de virker slik de påstår, noe de ikke kan. Det finnes overhodet ikke dokumentasjon på at Lifewave-plastrene har noen annen effekt enn vanlige plastre man kjøper på apoteket - utover placebo, og forklaringsmekanismen bryter også med en rekke etablerte fysiske lover. Uten den ulovlige markedsføringen ville det neppe finnes sluttkunder som var villige til å kjøpe disse plastrene.

Fra Phuket, Belize, Andalusien & Hornbæk
Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 03:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Selvom jeg principielt ikke længere gider at bruge min tid på at diskutere Network Marketing her på Amino, så vil jeg alligevel kommentere på ovenstående indlæg, og korrigere fremsatte ukorrekte oplysninger om LifeWave:

LifeWave var i 2009, 2010 og 2011 blandt de hurtigst voksende private virksomheder i USA, og er i dag udbredt i +100 lande og SAMTLIGE syv plastre er klinisk dokumenterede  - der foreligger 70 kliniske undersøgelser herom. Kan iøvrigt oplyse, at to af disse plastre endda er godkendt som medicinsk udstyr til behandling af insomni (søvnproblemer) hhv. smertelindring og at dette er på EU-niveau.

Sekundært så er selskabet det første Network Marketing selskab i verden, der har fået sin teknologi godkendt for hospitaler i samtlige 27 EU-lande, og brugere/distributører omfatter således både privatpersoner, terapeuter, læger, hospitaler og topatleter, bl.a. anvendes produkterne er David Beckham og utallige andre professionelle sportsfolk.

WADA - World Anti Doping Association har sammen med adskillige andre doping-kommisioner verden over testet plastrene, der kan opfattes som akupunktur uden nåle, og altså virker ved at stimulere naturlige processer i kroppen uden brug af medicin, kemikalier osv. Konklusionen er entydig: Der er absolut intet angribeligt, hvorfor vi også ved OL i London i 2012, så en tysk guldvinder i diskoskaster med plastrene på kroppen.

Et andet LifeWave-produkt reducerer potentiel farlig mobilstråling med op til 98% uden at forringe samtalekvalitet og sendesignal. Også dette produkt er dokumenteret, bl.a. gennem SGS - en af verdens mest anerkendte uafhængige testselskaber, og en sekundær test fra et andet større internationalt testselskab er på vej - det dokumenterer således også reduktionen af mobilstråling.

For at imødekomme evt. protester om potentielle farer ved mobiltelefoni, henviser jeg til WHO - Verdens Sundheds Organisationen, som i juni 2011 sammen med det Internationale Kræftagentur kategoriserede mobiltelefoni som potentielt kræftfremkaldende.

Trods Kræftens Bekæmpelse's udmeldinger om at mobilstråling er ufarlig (baseret på en undersøgelse sponseret af to mobiltelefonselskaber), så steg forekomsten af hjernekræft med 35% i årene 2005-2009!

Direkte salg, og Network Marketing i særdeleshed, er en af de hurtigst voksende forretningsmodeller i verden, og da ekspansionen i netværket overvejende foregår via personrelationer, er der ingen grund til at nedgøre andre NM-selskaber - det er i alle brancher utrolig dårlig stil, og udstiller kun folk der udøver dette selv.

Alt herfra - har travlt med at sikre mit teams fortsatte placering som det hurtigst voksende i 110 lande, og Danmarks position som #1!

God vind til alle :-)

MVM

Fra odense
Tilmeldt 17. Feb 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 05:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Yes Yes Yes 

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 23:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må sige der er mange der har travlt med at reklamere for deres egen forretning i en andens tråd

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 00:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Her var det så mange faktafeil og løgner at det ville bli totalt uoversiktlig om jeg skulle  ha sitert hver eneste, derfor limer jeg inn hele teksten og merker underveis hvor det er faktafeil.

---------

LifeWave var i 2009, 2010 og 2011 blandt de hurtigst voksende private virksomheder i USA [FEIL], og er i dag udbredt i +100 lande [Det er 112 forskjellige "land" registrert, men mange av disse er ikke selvstendige land som f.eks. Livigno.] og SAMTLIGE syv plastre er klinisk dokumenterede - der foreligger 70 kliniske undersøgelser herom [FEIL. Laboratoriet som Lifewave hevder har utført disse studiene benekter ethvert samarbeid, og selskapet trues med søksmål om de ikke slutter å lyve om disse]. Kan iøvrigt oplyse, at to af disse plastre endda er godkendt som medicinsk udstyr til behandling af insomni (søvnproblemer) hhv. smertelindring og at dette er på EU-niveau [FEIL].

Sekundært så er selskabet det første Network Marketing selskab i verden, der har fået sin teknologi godkendt for hospitaler i samtlige 27 EU-lande [FEIL. Ingen EU-land har godkjent disse til medisinsk bruk på sykehus.], og brugere/distributører omfatter således både privatpersoner, terapeuter, læger, hospitaler [FEIL] og topatleter, bl.a. anvendes produkterne er David Beckham [FEIL] og utallige andre professionelle sportsfolk.

WADA - World Anti Doping Association har sammen med adskillige andre doping-kommisioner verden over testet plastrene, der kan opfattes som akupunktur uden nåle, og altså virker [Feil, de har ikke konstatert virkning, bare at de ikke inneholder forbudte stoffer] ved at stimulere naturlige processer i kroppen uden brug af medicin, kemikalier osv. Konklusionen er entydig: Der er absolut intet angribeligt, hvorfor vi også ved OL i London i 2012, så en tysk guldvinder i diskoskaster med plastrene på kroppen.

Et andet LifeWave-produkt reducerer potentiel farlig mobilstråling med op til 98% uden at forringe samtalekvalitet og sendesignal.[FEIL. Sendesignal og mobilstråling er det samme, man kan ikke redusere bare en av delene ved å kapsle inn mobiltelefonen.] Også dette produkt er dokumenteret , bl.a. gennem SGS - en af verdens mest anerkendte uafhængige testselskaber, og en sekundær test fra et andet større internationalt testselskab er på vej - det dokumenterer således også reduktionen af mobilstråling.

For at imødekomme evt. protester om potentielle farer ved mobiltelefoni, henviser jeg til WHO - Verdens Sundheds Organisationen, som i juni 2011 sammen med det Internationale Kræftagentur kategoriserede mobiltelefoni som potentielt kræftfremkaldende.[Ja, men i samme kategori som bl.a. kaffe og sylteagurk. Potensielt betyr i denne sammenheng at man ikke kan utelukke det 100 % selv om alt tyder på det. Det er fortsatt like sannsynlig at mobilstråling fremkaller kreft som at jeg blir den neste pave.]

Trods Kræftens Bekæmpelse's udmeldinger om at mobilstråling er ufarlig (baseret på en undersøgelse sponseret af to mobiltelefonselskaber), så steg forekomsten af hjernekræft med 35% i årene 2005-2009! [FEIL]

Direkte salg, og Network Marketing i særdeleshed, er en af de hurtigst voksende forretningsmodeller i verden [FEIL. Netthandel vokser f.eks. mye raskere.], og da ekspansionen i netværket overvejende foregår via personrelationer, er der ingen grund til at nedgøre andre NM-selskaber - det er i alle brancher utrolig dårlig stil, og udstiller kun folk der udøver dette selv.[Jeg representerer ikke noe annet selskap, og har heller aldri gjort det.]

Alt herfra - har travlt med at sikre mit teams fortsatte placering som det hurtigst voksende i 110 lande, og Danmarks position som #1! [Feil, USA vokser fortsatt mer, Danmark er nr. 2 så langt i 2013.]

---------

Jeg utfordrer deg til å komme med lenker til dokumentasjon på dine påstander som jeg har anført er feil, og minner om at bevisbyrden ligger på deg som selger av disse produktene.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 09:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville klæde dig at BEVISE dine påstande om fejl og løgne, og ikke bare sige det. Det er helt utroværdigt det du har gang i.

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 11:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er absolut intet angribeligt, hvorfor vi også ved OL i London i 2012, så en tysk guldvinder i diskoskaster med plastrene på kroppen.

Du mener vel seriøst ikke at et plaster havde nogen som helst indflydelse på at han vandt guld ??? For i såfald skal jeg bruge en pakke også tager jeg 100 m finalen næste gang grundet dette vidunder middel 

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 11:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejvind:
Det ville klæde dig at BEVISE dine påstande om fejl og løgne, og ikke bare sige det. Det er helt utroværdigt det du har gang i.

Nei, det er slett ikke jeg som skal bevise at noe er feil, det er den som har fremsatt disse udokumenterte påstandene som skal bevise at de er korrekte. For å sitere Hitchens: That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.

Jeg kan imidlertid starte med å underbygge min påstand om at Lifewave lyver om vitenskapelige studier. Her beskriver David Schmidt at Troy University har utført dobbeltblindede tester på plastrene: http://www.lifewave.com/pdf/Research/Research009-TroyStateStudy.pdf

Universitetet benekter imidlertid å ha gjennomført disse påståtte studiene og truer Lifewave med søksmål om de ikke slutter å misbruke deres navn i markedsføringen: http://worldwidescam.com/lwtroyresp.htm

De fleste av påstandene som jeg har gått mot er helt konkrete og burde være enkle å dokumentere dersom de stemte, f.eks. at hjernekreft har økt med 35 % eller at WADA har konkludert med at plastrene virker.

Side 7 ud af 14 (137 indlæg)