Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stigende interesse for MLM

Side 5 ud af 14 (137 indlæg)
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 21:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Nej - jeg tager ikke fejl. Jeg har bare et andet perspektiv på tingene end du har. 

Det handler ikke om perspektiv, det er bare å gjøre et søk på Google, så har du fasiten.

Allan I:
Du derimod, vil helst se artikler der ligner dine egne på 4brooker - som er yderst kritiske overfor MLM, og derfor ser du primært de artikler, der har en anden grundholdning end din egen. Det er simpel psykologi - eller confirmation bias om du vil.

Min innstilling til MLM er i hovedsak ikke basert på artikler på internett, men på et svært omfattende datamateriale om MLM-bransjen som ingen andre sitter på som jeg vet om. Det var ved å tilveiebringe slik informasjon jeg "sprengte" pyramideselskapet Wealth Masters International, en kollaps som denne uken ledet til et søksmål på 10 millioner dollar. Først skulle de saksøke meg, så anklaget de det norske Lotteritilsynet for å ha konspirert sammen med meg, men nå saksøker de altså hverandre.

Allan I:
I almindelig tale hedder det markedsføring og PR når firmaer reklamerer for sig selv og og sine produkter - det sjove er, at hvis et firma bygger på MLM-konceptet og reklamerer for sig selv - så er det pludselig spam i dine øjne og ikke PR - igen fordi dit perspektiv er negativt og ikke objektivt. 

Nei, det jeg sikter til her er ikke vanlig markedsføring, det er spam. Se f.eks. hvordan Xocai-selgeren Adam Paul Green har opprettet hundrevis av nettsteder/blogger hvor han publiserer alle de samme artiklene bl.a. for å drukne all negativ omtale og drive trafikk til seg selv. Disse bruker ofte programvare som automatisk omskriver teksten i 50 forskjellige utgaver slik at de ikke skal bli oppfattet som identiske av søkemotorer. Dette kalles for spamdexing. Det er ikke ulovlig, men ingen seriøse firma driver med slikt.

Allan I:
Men f.eks. udtaler både Bill Clinton, Donald Trump og Robert Kiyosaki sig positivt om hele MLM konceptet. 

Faktisk, det har jeg også gjort, jeg synes MLM er en interessant som konsept på, f.eks. slik Tupperware gjør. Det dumme er at de aller fleste selskapene som hevder å benytte denne modellen har verving som hovedfokus, ikke produktsalg, noe som gjør at det oppfører seg presis som pyramidespill. Jeg er altså en tilhenger av MLM når det drives på redelig vis.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Vi har produktsalg som hovedfokus :-)

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 21:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg går ud fra at succes med MLM er afhængigt af, at havde adgang til de to laveste socialgrupper (4 og 5)herhjemme, da det må være dem man kan overtale til at gå med i det. Hvilke kanaler benyttes der til at komme i kontakt med dem, hvis man ikke er i samme socialgruppe, jeg kunne forestille mig at se sociale medier er interessante?

/Arco

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Arco Iris:
Jeg går ud fra at succes med MLM er afhængigt af, at havde adgang til de to laveste socialgrupper (4 og 5)herhjemme, da det må være dem man kan overtale til at gå med i det.

Hvis du betragter læger, advokater, piloter, lærere, politibetjente, bankrådgivere etc. som laveste socialgruppe - så ja. Ellers forstår jeg ikke din konklusion?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
Min innstilling til MLM er i hovedsak ikke basert på artikler på internett, men på et svært omfattende datamateriale om MLM-bransjen som ingen andre sitter på som jeg vet om. Det var ved å tilveiebringe slik informasjon jeg "sprengte" pyramideselskapet Wealth Masters International, en kollaps som denne uken ledet til et søksmål på 10 millioner dollar. Først skulle de saksøke meg, så anklaget de det norske Lotteritilsynet for å ha konspirert sammen med meg, men nå saksøker de altså hverandre.

Nu kender jeg ikke WMI andet end af navn, så det vil jeg undlade at kommentere på - men fedt at de kom ned med nakken, hvis det ikke var et reelt MLM firma. 

For mit eget vedkommende har mit selskab heldigvis bekræftelse fra det norske justitsministerium og fra SKAT i Danmark på, at vores koncept er fuldt lovligt - og intet har med lotteri-lovgivningen at gøre. 

Derfor argumenterer jeg for MLM som jeg gør - fordi jeg ved, at jeg har mit på det rene, og at MLM sagtens kan drives på fornuftig vis. 

I øvrigt har jeg jo hele tiden sagt, at der findes masser af firmaer, der slår plat på MLM-modellen, men det betyder jo ikke at branchen er suspekt. Men det betyder selvfølgelig, at man skal se sig for. Og det antyder jo umiddelbart også, at konceptet har fat i noget rigtigt, siden så mange vælger at kopiere det. 

4brooker:
Det er ikke ulovlig, men ingen seriøse firma driver med slikt.

Det vil jeg gerne se en undersøgelse på før jeg tror på det. Jeg har da oplevet mange firmaer der har mere end 30 hjemmesider - allesammen med det ene formål at skaffe linkjuice til hoved-sitet. Det er muligvis ikke lige så slemt som spamdexing, men teorien er den samme, lige så vel, som RIGTIG MANGE seriøse firmaer går ind og skriver positive anmeldelser af sig selv på diverse rating-sider som Trustpilot etc. samtidig med, at de skriver negative kommentarer om konkurrenterne. Det er da markedsføring på børneniveau! 

4brooker:
Det dumme er at de aller fleste selskapene som hevder å benytte denne modellen har verving som hovedfokus, ikke produktsalg, noe som gjør at det oppfører seg presis som pyramidespill. Jeg er altså en tilhenger av MLM når det drives på redelig vis.

Det er jo så dejlig simpelt, at hvis mere end 50% af firmaets indtægter kommer fra hvervning, så er der helt automatisk dømt pyramidespil - så det er forholdsvis nemt at bevise. 

Problemet er bare, at mange ikke kan kende forskel på "hvervning" og på registrering af kunder som har mulighed for at registrere kunder. Lige så snart man nævner denne mulighed med at bygge netværk, så tænker folk hvervning og pyramide, men så længe disse kunder køber produkter og produktandelen er større end indskuddet - så er der jo ikke tale om hverken hvervning eller pyramide - men det er der mange der ikke forstår forskellen på. 

Og hos os har vi slet ikke indskud - men kun rent produktkøb, så det er så dejlig nemt. :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 23:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeres produkt kunne sælge sig selv, så ville I slet ikke bruge MLM. Og tvivler meget på at I højt uddannet i jeres system da folk med bare lidt hjerne kan se igennem dette system. Men smid lidt beviser ud så vi kan se det

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 23:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 23:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
For mit eget vedkommende har mit selskab heldigvis bekræftelse fra det norske justitsministerium og fra SKAT i Danmark på, at vores koncept er fuldt lovligt - og intet har med lotteri-lovgivningen at gøre. 

Kilde på disse opplysningene, takk. I Norge er det ikke Justisdepartementet som er tilsynsmyndighet for lotteriloven, så det høres merkelig ut.

Allan I:
Det vil jeg gerne se en undersøgelse på før jeg tror på det. 

Sjekk linkene i mitt innlegg så forstår du det nok.

Allan I:
Det er jo så dejlig simpelt, at hvis mere end 50% af firmaets indtægter kommer fra hvervning, så er der helt automatisk dømt pyramidespil - så det er forholdsvis nemt at bevise. 

Nei, det er ikke så enkelt, for ingen pyramideselskaper er så dumme at de lager en rett frem verveavgift, den skjules inn i produktprisen. Derfor er MLM-produkter som regel mange ganger dyrere enn sin markedsverdi. Det er derfor svært krevende å bevise selv i de mest opplagte tilfeller som WMI. Prosessen mot dette selskapet forklarer dette meget grundig, noe alle som driver med MLM burde lese.

Allan I:
Problemet er bare, at mange ikke kan kende forskel på "hvervning" og på registrering af kunder som har mulighed for at registrere kunder.

Det er MLM-selskapene som bevisst skaper denne forvirringen. Det hadde vært meget enkelt å holde et klart skille mellom kunder og distributører, men det gjør de ikke, for da ville man kunne se tydelig at distributørene utgjør en unaturlig stor andel.

Allan I:
Og hos os har vi slet ikke indskud - men kun rent produktkøb, så det er så dejlig nemt.

Slik var det også med WMI, det ble altså funnet å være et ulovlig pyramidespill. Produktsalg utgjorde i praksis 100 % av omsetningen, men verveavgiften var kamuflert inn i produktprisen. Argumentet er i seg selv meningsløst i juridisk sammenheng.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper72:

Hvis jeres produkt kunne sælge sig selv, så ville I slet ikke bruge MLM. Og tvivler meget på at I højt uddannet i jeres system da folk med bare lidt hjerne kan se igennem dette system. Men smid lidt beviser ud så vi kan se det

Hvis/når et produkt kan sælge sig selv, så giver det I HØJ GRAD mening at anvende MLM. Det kræver muligvis, at du sætter dig lidt mere ind i konceptet for at forstå det - men sådan er det nu engang. 
Men nu er virkeligheden desværre sådan, at selv verdens bedste produkter ikke sælger sig selv - så derfor skal der markedsføring til enten i form af TV-reklamer, MLM eller noget tredje. 
Jesper72:
Måske, men det er vist bare mest dyrt vand I sælger, ergo tvivler jeg nu endnu mere på at en læge vil købe dette produkt :))
Jeg har intet med det du linker til at gøre - jeg forhandler smykker, parfume og personlig pleje. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 23:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Min fejl det er tråd starteren som går det

Men jo, et produkt som kun kan sælges via af tvang er ikke et produkt der er værd at samle på. Og jo mere desperate folk prøver at forsvare det, jo mere tyder det på at I er i bunden af pyramiden og derfor ikke kan få jeres penge ind igen

Side 5 ud af 14 (137 indlæg)