Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke krav er der til en lagerliste

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Helion Film Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

I forbindelse med selvangivelsen, ved jeg at man skal lave en status på de varer man har på lager. Hvilke krav er der til sådan en liste? Skal man angive indkøbspris eller blot et antal af hver enhed?

Ydermere går jeg ud fra at det kun er varene, man har til salg, eller ting som bruges i forbindelse med udarbejdelsen af nye varer, som skal tælles med?

Bare lige for at få en hurtig afklaring på sagen.

Mvh Kent.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bruge anskaffelsespris eller genanskaffelsesprisen ex moms, ja det er salgsvare

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Helion Film Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay. Tak for info. Men der er ikke mere der skal registreres på selvangivelsen vel?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Helion:
Okay. Tak for info. Men der er ikke mere der skal registreres på selvangivelsen vel?

jeg hænger ikke med - registrere varene eller varelisten på selvangivelsen? Du skal naturligvis ha lager status til brug for dit regnskab og ud fra regnskabet udfylde selvangivelsen med overskud og øvrige sager i udvidet selvangivelse fra pr 211 og frem

Til brug for regnskabet skal dit varelager gøres op efter indkøbspriser men ikke direkte til selvangivelsen

Dit regnskab skal være udarbejdet efter årsregnskabsloven - med drift og status som viser aktiver osv - så jeg kan være blind for et eller andet i spørgsmålet, men lagerliste til selvangivelsen siger mig intet?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Helion Film Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt i orden. Tak for info.

Al det du skriver har jeg helt sikkert sørget for. Jeg skulle bare sikre mig at beløbene fra optællingen ikke skal registreres i en rubrik på selvangivelsen. - Men det er der ikke noget der tyder på.

Mvh Kent. 

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Helion Film Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller.. Jo selvfølgelig skal det registreres i regnskabet. Men fordi jeg ikke har så stor omsætning skal jeg ikke indsende det i forbindelse med mit årsregnskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Korrekt,mhvis skal vil se detaljer eller bilag til dit regnskab så henvender de sig En personlig virksomhed indsender slet ikke regnskab, kun selvangivelse, resten er på opfordring kun
Venlig hilsen john

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)