Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg bare en Neandertaler, der skal holde kæft?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

lae:

Kristoffer - Serverfruit:

Ja og nej. Jeg har lært alt jeg ved om at lave hjemmesider ved hjælp af bøger, og nettet. Men det har taget år for mig at nå hertil. Det kan godt lade sig gøre, men husk på at det tager tid, og HTML er en lille del af det at lave hjemmesider.

Men hvorfor have så travlt med det? Er det fordi hostingen koster de penge? Det er typisk ikke ret meget det koster, men kan da godt forstå hvis du ikke har lyst til at bruge de penge på det.

Hvis det var mit barn (hvis jeg havde et barn) ville jeg nok vælge at have det lidt på samme måde som mine forældre havde det med mig - når jeg havde noget jeg ville vise så viste de interesse for det (selvom de nok ikke forstod ret meget af det), og kom også gerne med input osv., men de pressede mig aldrig.

Pengene er ikke vigtige. 

Har ham lidt mistænkt for at være for stolt til at indrømme, at han har brug for min hjælp.... Men vil omvendt heller ikke spille smart, hvis det nu "var så nemt" at lære det han påstår han kan.

Konflikter med "dine og mine" børn er sprængfarlige ;-), så jeg er blot ved at finde ud af om det er mig der er gammeldags, og ikke har forståelse for mulighederne idag, inden vi skal videre med hans side.

Ja, det har jeg været så heldig ikke at opleve. Mine forældre bor heldigvis sammen.

Men altså man kan godt lære det ved at se på videoer og læse på nettet. Ligesom der er blevet sagt af Mikjær så skal han støttes i det hvis han har interesse for at kode.

Når han nu viser dig det i morgen - så prøv at vise lidt interesse for det - også selvom han måske rabler noget af dig som du ikke helt forstår - prøv så at spørge ind til hvad det så betyder. Så kan det være du kan få en fornemmelse af det.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

lae:
Har ham lidt mistænkt for at være for stolt til at indrømme, at han har brug for min hjælp.... Men vil omvendt heller ikke spille smart, hvis det nu "var så nemt" at lære det han påstår han kan.

Se hvad han har lavet, kom med ros og kritik der matcher hans alder og sørg for at støtte ham hvis han virkeligt interessere sig for det.

Smut en tur på biblioteket med ham, søg på nettet osv.

At det skulle være en fuldt funktionsdygtig hjemmeside, med lækkert design ville undre mig meget, han er trods alt kun 11, og det meste på nettet er på engelsk.

 Der er en vigtig livs lektion i at indse at man skal arbejde for at blive godt til noget, det er de færreste der bare kan noget ved at se et par videoer på youtube.

Teddy

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Måske er det fordi, at jeg er en mor, at jeg ingenting fatter?

Stedfar/Stedbarn forhold er ganske rigtig noget sprængfarligt noget, men var formålet med projektet ikke at skabe noget samhørighed imellem jer?

Jeg tænker bare, at hvis han sidder, skide stolt, bag tasterne...og glæder sig helt vildt til at vise dig hvad han kan....er projektet så egentligt ikke i mål, uanset hvordan resultatet så bliver? Wink

Natasha

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Han kan sagten lære at programmere ved at kigge videoer. Jeg lærte det selv da jeg gik i skole dengang i midt-80'erne. Jeg kunne programmerer 2 år før jeg fik min Commodore 64 og det var maskinkode på papiret. Så jo... støt knægten :)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at du skal glemme alle dine spørgsmål, og i stedet bare støtte drengen i at løse opgaven selv.

At starte et projekt med en 11-årig, for at 'forbedre jeres forhold' lyder helt bagvendt i mine ører, for det er helt sikkert ikke den 11-åriges projekt. Den slags kan kun en voksen komme op med. Og så kan en 11-årig altså godt mærke, at du nok ikke er 'på' på den rigtige måde.

Ja, man kan godt lære at kode en hjemmeside med guides fra youtube-videoer, men det kan sagtens tage længere tid end 'nogle måneder'. Så når du skriver, at du er ved at miste tålmodigheden, så er det dig som er urealistisk.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Nordjysk Skribent Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan han kode en super professionel side, som han ville kunne sælge videre? Næppe.

Kan han kode en side, der sagtens kan bruges til noget? Sikkert ;).

Da jeg var barn fiflede min mor med at lave en hjemmeside ud fra noget HTML-kursus hun havde gået på. Jeg "lånte" hendes bøger og fik da også banket en ordentlig hjemmeside sammen om Harry Potter :)

Har han interessen, er vedholdende og kvik, så skal han nok få lavet den side.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg udviklede mit eget computer motherboard, baseret på en Intel 8085 CPU og programmerede i assembler da jeg havde den alder. Så jo, det kan han sagtens!

Mvh Carsten

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er en ung knægt, og har selv kodet siden jeg var 12 å gammel, og mine forældre har altid bakket mig op. Tog lige en tur ned af memory lane og kiggede på det første software og de første hjemmesider jeg kodede, og smågriner lidt ved tanken om at mine forældre hypede det om som om det var Apple's nye produkter, på trods af at det ligner noget skabt af en abe med tastaturer på fødderne :D

Så ja, støt drengen, er interessen der skal evnerne nok også komme, selvom det tager længere tid end han måske lige har estimeret :) 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Poulsen:
mine forældre hypede det om som om det var Apple's nye produkter

Haha Smile Sådan! Yes

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ;)

 

Lad nu drengen vise hvad han duer til - han kan lære meget online, muligvis ikke alt men man skal starte et sted. Og er det en stor interesse og er han myreflittig - så ender han som min bror der startede på akkurat samme måde - som top-udvikler hos en af de tunge drenge "frugtbranchen".

Frem med heppekoret.

VH

 

Caroline

http://manse-film.com

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)