Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg bare en Neandertaler, der skal holde kæft?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er midt i 40erne, og har prøvet lidt forskelligt med hjemmesider. Kan INTET kodning, og har ingen interesse for det.

For nogle måneder siden søsatte vi et lille "pap-søn/far-projekt" for at forbedre forholdet mellem min bonusknægt og undertegnede. Købte ham et domæne/hosting osv, for at han kunne lave en hjemmeside om MineCraft. Har købt et Wordpress tema efter hans ønske. 

Men nu påstår han at han har lært HTML, og selv vil kode siden, og nu "bare" skal samle lidt viden omkring Java script, for at det hele kører.

Han er 11, lidt speciel, og MEGET stædig og stolt. Han vil først vise os siden, når den "er klar". 

Jeg er ved at miste tålmodigheden, men inden jeg dropper projektet, vil jeg gerne høre lidt meldinger fra de unge løver.... 

Er det muligt at hoppe på Youtube, og samle sig viden nok til at kode en hjemmeside fra bunden, uden anden forhåndsviden om hjemmesider/kodning?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja...

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Nej, med mindre han et totalt vidunderbarn!!!??

Så hvis han er det må du hellere holde dig gode venner med ham, så falder der nok lidt af om 15-20 år ;)

HTML er kun en lille del af en hjemmeside.

Teddy

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og nej. Jeg har lært alt jeg ved om at lave hjemmesider ved hjælp af bøger, og nettet. Men det har taget år for mig at nå hertil. Det kan godt lade sig gøre, men husk på at det tager tid, og HTML er en lille del af det at lave hjemmesider.

Men hvorfor have så travlt med det? Er det fordi hostingen koster de penge? Det er typisk ikke ret meget det koster, men kan da godt forstå hvis du ikke har lyst til at bruge de penge på det.

Hvis det var mit barn (hvis jeg havde et barn) ville jeg nok vælge at have det lidt på samme måde som mine forældre havde det med mig - når jeg havde noget jeg ville vise så viste de interesse for det (selvom de nok ikke forstod ret meget af det), og kom også gerne med input osv., men de pressede mig aldrig.

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

Nej, med mindre han et totalt vidunderbarn!!!??

Så hvis han er det må du hellere holde dig gode venner med ham, så falder der nok lidt af om 15-20 år ;)

HTML er kun en lille del af en hjemmeside.

Teddy

Han mener selv at han er et vidunderbarn, godt bakket op af moderen Wink

Har aftalt med ham, at han viser hvad han har lavet i morgen. Så må vi jo se om jeg skal bøje med i støvet, og vente på at der falder noget af i fremtiden :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis han har interessen for at lære at kode skal han støttes i det.

I hans alder programmerede jeg maskin-kode, og det var uden andet input end hvad jeg kunne låne på skolebiblioteket.

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer - Serverfruit:

Ja og nej. Jeg har lært alt jeg ved om at lave hjemmesider ved hjælp af bøger, og nettet. Men det har taget år for mig at nå hertil. Det kan godt lade sig gøre, men husk på at det tager tid, og HTML er en lille del af det at lave hjemmesider.

Men hvorfor have så travlt med det? Er det fordi hostingen koster de penge? Det er typisk ikke ret meget det koster, men kan da godt forstå hvis du ikke har lyst til at bruge de penge på det.

Hvis det var mit barn (hvis jeg havde et barn) ville jeg nok vælge at have det lidt på samme måde som mine forældre havde det med mig - når jeg havde noget jeg ville vise så viste de interesse for det (selvom de nok ikke forstod ret meget af det), og kom også gerne med input osv., men de pressede mig aldrig.

Pengene er ikke vigtige. 

Har ham lidt mistænkt for at være for stolt til at indrømme, at han har brug for min hjælp.... Men vil omvendt heller ikke spille smart, hvis det nu "var så nemt" at lære det han påstår han kan.

Konflikter med "dine og mine" børn er sprængfarlige ;-), så jeg er blot ved at finde ud af om det er mig der er gammeldags, og ikke har forståelse for mulighederne idag, inden vi skal videre med hans side.

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Hvis han har interessen for at lære at kode skal han støttes i det.

Noteret....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølelige kan han lære at kode online!

Som de andre siger så har det taget dem år at når der til hvor de er, men de startede jo også et sted, ikke?

Med basic html og og lidt css kan han da sagtens lave en lille hjemmeside, der er da ingen der siger at han skal koden et wordpress CMS system i første omgang.

Hvis han har interesse for det, mener jeg klart du skal bakke ham op.

Kan han engelsk kan du jo sende ham i skole http://www.codecademy.com/ i aldeles glimmeren sted at lave at kode.

Gid jeg selv have fundet interesse i det da jeg var 11.

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Selvfølelige kan han lære at kode online!

Som de andre siger så har det taget dem år at når der til hvor de er, men de startede jo også et sted, ikke?

Med basic html og og lidt css kan han da sagtens lave en lille hjemmeside, der er da ingen der siger at han skal koden et wordpress CMS system i første omgang.

Hvis han har interesse for det, mener jeg klart du skal bakke ham op.

Kan han engelsk kan du jo sende ham i skole http://www.codecademy.com/ i aldeles glimmeren sted at lave at kode.

Gid jeg selv have fundet interesse i det da jeg var 11.

Han bliver naturligvis bakket op i de interesser han har. 

Problemet er bare dels, at "en lille hjemmeside" ikke er hans mål, han vil have en stor blingbling en af slagsens der kan det hele, samt at han ikke vil vise det han har lavet indtil nu. Så mit spørgsmål, var mest for at finde ud af om det er muligt for ham, eller om han er kørt lidt af sporet...

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)