Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår kan man selvangive underskud i virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg skal til at starte virksomhed og vil bruge ca. 1 år på at udvikle sitet, hvor der naturligvis følger nogle omkostninger med.

Skal jeg så lave et skatteregnskab for året der er gået og så indtaste et underskud i virksomheden når der skal selvangives?

Momsregnskabet mener jeg at have styr på. Jeg indtaster bare købsmomsen ind hvert kvartal og den selvfølgelig også være negativ det første år.

Mvh

ProSky

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjener du slet ingen penge til firmaet indenfor det første år? Ved ikke om skat kan blive mistænksom og begynde at spørge ind til hvorfor du opretter et firma, når det ikke ser ud til at der er nogen omsætning. Men ellers skal underskuddet i virksomheden blot angives på din selvangivelse under den relevante rubrik, sværere er det egentlig ikke :)


EDIT: Der er formentlig en klog regnskabsekspert der kan svare bedre på, om skat kunne finde på at blive mistænksom på et firma der kører et helt år uden omsætning overhovedet.

 

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej slet ikke. Hjemmesiden tager lang tid at udvikle. Så det er min opstartsfase vel.

Ja det er det jeg må overbevise dem om. Men det kræver selvfølgelig nogle år før der kommer overskud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ProSKy21:
Jeg skal til at starte virksomhed og vil bruge ca. 1 år på at udvikle sitet, hvor der naturligvis følger nogle omkostninger med.
Det er jo ikke forbudt - men skat kan godt tænkes at reagere hvis de ser 4 kvartaler negativ moms og kun udgifter, men så længe der ikke er tvivl om, at formålet er at få en seriøs virksomhed løbet i gang og ikke tvivl om at udgifterne er rent firma og ikke også privat anvendte ting, så er der ikke noget i vejen for det. Skulle de omvendt mene, det ikke er seriøst, at der ikke lægges fornøden tid i det osv, så kan de nægte fradrag af underskud i anden personlig indkomst se HOBBY ELLER SERIØS  men som sagt, der er ikke noget der forbyder underskud

ProSKy21:
Skal jeg så lave et skatteregnskab for året der er gået og så indtaste et underskud i virksomheden når der skal selvangives?
Du skal føre regnskab efter årsregnskabsloven og ja når året er gået lave evt. skattekorrektioner til regnskabet og udfylde udvidet selvangivelse pt 211 og frem - men resultatet

ProSKy21:
Momsregnskabet mener jeg at have styr på. Jeg indtaster bare købsmomsen ind hvert kvartal og den selvfølgelig også være negativ det første år.
Korrekt - du vil se når du angiver, at du hver gang vil få en advarsel om at du måske begår en fejl da du har angivet negativ moms. Den kan du ignorere bare og godkende, men du vil forstå, at det er en del af billedet, at moms venter positiv moms.

Hvis du kan, ville jeg nok gøre indløbstiden så kort som muligt, så du måske efter et kvartal aller to også begyndte at se pengene rulle din vej ind, jeg ville være lidt bekymret for så lang en indløbstid er usædvanlig og det ville være dyrt for dig hvis skat nægtede fradrag for underskud i anden personlig indkomst - et år til udvikling af en hjemmeside uden omsætning er lang tid. Du kan også udvikle løs og så stifte virksomheden når du har taget de første skridt og der tage omkostninger op til 6 mdr tilbage med ind og dermed måske starte fra 1/1-14 og få indtægterne ind i 2014 også, jeg kan som du forstår, ikke rigtigt li du skriver citat:Men det kræver selvfølgelig nogle år før der kommer overskud. Det er ganske lang tid for en hjemmeside - men kort for en cementfabrik

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det John, det hjalp.

Men vil det sige at jeg kan trække momsen på de omkostninger jeg har haft før oprettelsen af virksomheden, ved at hente den ind i virksomheden når jeg så opretter den? Og det højest op til 6 måneder tilbage?

Det en lidt tungere hjemmeside. Det tager SKAT vil hensyn til så det ikke bare kommer ind under samme kategori?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ja skat godkender normalt op til max 6 mdr inden hvis det er rene firmaomkostninger ved etableringen - det er ikke lovfæstet, men en regel de i princip altid bruger - andre må protestere hvis de vil fraråde af moms hensyn.

Skat tager de hensyn du kunne se i mit tidl. link om forskel på seriøs og hobby virksomhed helt enkelt

held og lykke med siden i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)