Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rente og afdragsfrit iværksætter kapital

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jan 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Logistik & Management ApS Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kunne du som iværksætter, der har behov for lidt ekstra kapital i din virksomhed have interesse i følgende koncept?

ApS A indskyder fx 50.000 i din virksomhed, mod mindre ejerandel. Du beholder kontrollen i din virksomhed og kan til enhver tid tilbagebetale kapitalen og afslutte aftalen.

Som modydelse forpligter du din virksomhed til at købe konsulentydelser i ApS A, fx 10 timer pr md á 325 pr time pr. måned, så længe aftalen kører. Konsulentydelserne kunne så være alt fra sparring, drift, økonomi, bogføring, eller hvad din virksomhed nu lige har behov for.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det koncept vil jo ikke virke i en personlig virksomhed hvor man ikke kan købe en ejerdel, så det er jo begrænset til selskaber, type ApS som jeg ser det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det koncept vil jo ikke virke i en personlig virksomhed hvor man ikke kan købe en ejerdel, så det er jo begrænset til selskaber, type ApS som jeg ser det

vh

Helt enigYes

Derudover kan det også tilføjes, at de omtalte indskud skal anvendes til en kapitalforhøjelse i selskabet for at undgå rentetilskrivning.

Modydelserne skal desuden være reelle, d.v.s. der rent faktisk skal kunne dokumenteres en eller anden form for resultat af de modydelserne. I modsat fald vil der ikke være fradrag for ydelserne.

Konceptet virker ikke helt gennemtænkt, som det er beskrevet her.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

@ tonny, Hvorfor kapitalforhøjelse? Der er vel tale om salg/afståelse af ejerandel med option på tilbagekøb?

Selve ideen med intelligent kapital synes ok og kan være nyttig for nogle i iværksættere. Jeg er enig med Tonny i, at der skal være sammenhæng mellem udgift og relevans for firmaet.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
@ tonny, Hvorfor kapitalforhøjelse? Der er vel tale om salg/afståelse af ejerandel med option på tilbagekøb?

Ja, både og idet jeg nok tænkte lidt længere på, at midlerne skulle indgå i virksomheden, hvorfor virksomheden ville få en gæld til indskyderen, som herefter skulle forrentes.

Henrik Koudahl:
Selve ideen med intelligent kapital synes ok og kan være nyttig for nogle i iværksættere.

Helt enig, men det kræver flere overvejelser som sådan, hvilket jeg også bemærker i forhold til de ret beskedne oplysninger omkring konceptet.

Tonny

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jan 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Logistik & Management ApS Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tak for input. Er helt enige med jeres betragtninger.

Jeg formoder at de nye IVS også kan komme med i betragtning?

Og er helt enig med at det er et meget kort beskrevet koncept og hvis der ikke følger et reelt stykke arbejde med de timer der bliver faktureret, er det et MEGET dyrt lån / indskud.

Mine tanker som investor går på et ønske om at fordele mine investeringer over flere opgaver (som almindelig god porteføljestrategi) og ikke kaste fx 1 mill. efter et projekt og så håbe at det enkelte projekt går godt. Samtidig vil jeg gerne følge udviklingen i det enkelte firma tæt og bidrage med det som jeg er god til (drift, økonomi, administration, salg mv.). Min interesse for succes er jo på niveau med iværksætteren, jeg har jo også ”hånden på kogepladen”.

Samtidig er der jo som Tommy skriver mange tanker for en iværksætter når man søger ”kloge penge”. Kommer der nu en investor og overtager min firma, kan jeg beholde magten osv. Som nok gør at mange ikke kaster sig ud i at samarbejde med en investor.

Så det jeg er meget i tvivl om er om der er iværksættere der kunne være interesseret i en sådan løsning: Kapital, hjælp / sparring ved drift økonomi mv. og så med plads til en ekstra månedlig faktura på de ydelser der bliver leveret. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

De nye IVS vil også kunne komme på tale. Personligt kan jeg godt lide tankegangen bag konceptet. Specielt hvis du som investor kan tilbyde merværdi til projektet.

Der er nok mange af os som vil være glade for at slippe for administration for at kunne hellige os produktet/udviklingen.

For mit vedkommende synes jeg tanken om intelligent kapital kan være gangbar og at du derfor bør overveje hvordan du kommer videre i praksis.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg skal høre dig om dit tilbud også gælder nyopstartet virksomheder?
Alt er på plads og vi går i luften d. 30/9, men kun hvis kapitalen kan skaffes.
Vi snakker et 5 cifret beløb.
Jeg skal inden længe til møde i banken, men jeg syntes at denne mulighed kunne være ideel da vi sagtens kan bruge en der står for bogføring m.m.

Smid evt en intern besked, så kan vi snakke om det :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes faktisk det virker som et rigtig interessant koncept. Selvfølgelig er der nogen ting der skal justeres, og der er nogen begrænsninger mht virksomhedsformer, men selve konceptet synes jeg er rigtig interessant og tror du vil kunne få succes med det.!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)