Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til første affiliate side

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 13
Indlæg ialt: 28
Fra  BEYXND Clothing Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej affiliate-guruer!

Jeg har besluttet mig for at prøve en idé af jeg har haft i et stykke tid - og samtidig køre noget affiliate på den.

Siden kan ses her: http://fotostudiet.com/
Siden er sat op i Wordpress, og annoncerne er bannerrotationer fra Partner Ads. Jeg har lavet en række CTA-links i de forskellige guides til bl.a. Amazon

Da jeg er helt og aldeles grøn på affiliate vil jeg gerne have noget feedback på siden, deriblandt:

Hvordan er reklamerne sat op? (placering, størrelse m.m.) - burde de ændres?
Er siden SEO venlig? - hvis nej, hvordan gøres den mere venlig?
Jeg har installeret et SEO-check plug-in på siden, og alle artiklerne er rettet udfra dette. Er der mere der kan gøres? 

I må hjertens gerne skyde det så meget i sænk I kan! Jeg tager gladeligt imod al feedback.

På forhånd tak :-) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Markus,

Jeg synes din side er pæn og simpel. Dine AdSense-reklamer passer godt ind og virker ikke overdrevet. Jeg har ikke forstand på fotografering, men umiddelbart virker din indbygning af affiliate-links helt fornuftig. Du kunne evt. skjule dine affiliate links, så de ikke fremstår direkte som affiliate-links. I stedet kan du med eksempelvis http://wordpress.org/plugins/pretty-link/ få dine udgående affiliate-links til at ligne noget ala "http://fotostudiet.com/ud/objektiv12mm". Den slags link-cloaking oplever jeg på flere affiliate-sites.

Tilmeldt 16. May 13
Indlæg ialt: 28
Fra  BEYXND Clothing Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tusind tak for rosen!

Jeg er allerede nu i gang med at ændre links med "pretty link lite" :) det er utrolig effektivt! Jeg takker mange gange!

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Markus


Du har nogle vanvittigt interessante og, for mig, brugbare guides, som jeg helt bestemt vil tage med mig ud i den Thailandske natur, når jeg skal ud og udforske :)

Jeg har netop skrevet 17 tips til bedre konvertering

Derudover bør du kigge på denne guide af Halfdann Timm: http://halfdantimm.dk/passiv-indtaegt-nicheside Den er godtnok sindssygt lang, men der er nogle fantastiske guldkorn som du bør tage med dig på vejen. 


Jeg vil komme med en lille anbefaling, i stedet for at bruge Pretty Links Lite, så tag et kig på Simple URLs. Det er i mine øjne det mest simple værktøj til at bygge cloaked links med. Samtidig får du klik-historikken med, og mulighed for at sætte Google Analytics til at følge med i hvor mange der klikker på dine affiliate-links (er dog ikke helt sikker på hvordan man gør endnu).


I øvrigt er jeg af den opfattelse, at du helt bør droppe banner-rotationen og udelukkende satse på affiliate-links. På den måde sikrer du at dine brugere ikke generes af bannere, og i stedet holder fokus på artiklen med alle de gode anbefalinger til spændende produkter de ikke kan undvære ;-)

Mht. SEO, så ved jeg ikke om du har installeret Wordpress SEO by Yoast, ellers bør du gøre det, det er et FANTASTISK plugin. Bare husk at skrive naturlige indlæg, og ikke hænge dem alt for meget op på SEO og bestemte keywords. Du bør også Google begrebet 'linkbuilding', da det vil blive et vigtigt redskab for dig.

God vind fremover.

Mvh

Thomas Løwe 

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Tilmeldt 16. May 13
Indlæg ialt: 28
Fra  BEYXND Clothing Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Løwe Hansen:
I øvrigt er jeg af den opfattelse, at du helt bør droppe banner-rotationen og udelukkende satse på affiliate-links. På den måde sikrer du at dine brugere ikke generes af bannere, og i stedet holder fokus på artiklen med alle de gode anbefalinger til spændende produkter de ikke kan undvære ;-)

Jeg er bange for det ikke vil være helt optimalt. Jeg har ikke fundet nogle gode programmer med sider der sælger fotoudstyr, så Amazon er mit eneste bud. Pt. har jeg lidt over 100 clicks på mine affiliate links, som har ført til 3 ordre = en indtjening på 3 kr, grundet den latterligt dårlige provision på Amazon.

Jeg har forsøgt med noget Adsense, men jeg forstår ikke at man ikke kan specificere reklamerne til bestemte kategorier? Jeg får vist reklamer om rengøringsfirmaer på min fotoside, hvilket jo ikke er optimalt. Er der ingen mulighed for at ændre det?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

BEYXND:
Pt. har jeg lidt over 100 clicks på mine affiliate links, som har ført til 3 ordre = en indtjening på 3 kr, grundet den latterligt dårlige provision på Amazon.
Fanneme nej (undskyld mig) om jeg ville reklamere for sådan et skodfirma. Hvorfor gør du det?

Tilmeldt 16. May 13
Indlæg ialt: 28
Fra  BEYXND Clothing Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha! Det er ikke just med god vilje. Som sagt, har jeg ikke fundet nogle gode programmer med sider der sælger fotoudstyr, så Amazon er mit eneste bud. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)