Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PAS PÅ: Teller "stjæler" dine salg med tilbagevirkende kraft! Webshopsalg og tilbageførsel af betalinger

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tyve - og kortsvindlere bruger ikke egen computerIT men bruger en på en computer cafe eller et bibliotek - de ved hvad de gør og afslører generelt ikke deres IP

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ordren et udleveret og underskrevet, kan jeg ikke forstå at denne sagtens uden problemer kan få tilbageført sine penge. Den er jo modtaget og burde minimum sendes retur for at dette kunne lade sig gøre.

Derudover så burde et canadisk kort til en irsk adresse ringe med så mange alarmklokker. Det kan godt være nets siger ok, men jeg vil ikke gennemføre en ordre med et kort til et andet land. Det virker for alarmvækkende. Men det er klart nemt for mig at sige.

Men håber i får en løsning, selvom det desværre virker håbløst.

Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Uheldigvis fik vi sendt en pakke afsted til Irland, da vi ikke fik tilstrækkelig advarsel i webshoppen. Betaling ER også gået ind på vores bankkonto, men vi forventer Teller vil gøre krav på tilbageførsel på et tidspunkt.

Vi sendte pakke med modtagerkvittering, så der skulle ikke være noget problem med at bevise at pakken blev udleveret til personen på leveringsadressen i Irland. (Og hvis PostDanmark ikke kan levere sådant bevis, så får PostDanmark et problem).

Vil Teller ikke stå svagt i denne situation, hvor vi kan bevise at have leveret varen? 

Det burde så blive ejeren af det stjålne betalingskort 's kortudsteder, der lider tabet - er det ikke sådan?

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan burde det være, men jeg har kæmpet med Teller - og de er totalt ignorante og arrogante. Gider næppe svare på din klage. De har bare intet ansvar og skynder sig at tilbageføre pengene - før du er blevet adviseret herom. NÅr det først er sket, så er det ikke nemt at komme videre med en evt. canadisk indløser/bank. Men der er noget, der tyder på at vi kan lokalisere hvorfra dette bedrageri foregår og i fællesskab kunne vi måske - med hjælp fra politiet - få jagtet denne klan. Dog vil vi næppe få vores varer tilbage - eller de næsten 7000kr tilbage. Vi kontaktede som fortalt (har du set tråden fra start?) Teller inden vi sendte varen og de advarede os ikke. Derimod kunne de fortælle at pengene var kommet og vi derfor kunne sende varerne..... Alligevel tager de ikke et medansvar

du må gerne kontakte os på 26247726 hvis du har flere spørgsmål eller oplysninger, vi kunne bruge i jagten.

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til Mark

Vi har haft flere troværdige personer med kort fra et andet land end det land, de pt bor i. Dem kommer der flere af i fremtiden. Mange flytter rundt i verden for kortere eller længere tid.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark:
Hvis ordren et udleveret og underskrevet, kan jeg ikke forstå at denne sagtens uden problemer kan få tilbageført sine penge. Den er jo modtaget og burde minimum sendes retur for at dette kunne lade sig gøre.

Derudover så burde et canadisk kort til en irsk adresse ringe med så mange alarmklokker. Det kan godt være nets siger ok, men jeg vil ikke gennemføre en ordre med et kort til et andet land. Det virker for alarmvækkende. Men det er klart nemt for mig at sige.

Forbrugeren skal bare skrive under på at det ikke er dem der har handlet eller at de ikke har modtaget varen, så får de pengene tilbage hurtigere end du kan nå at sige "svindler".

I dag er det ikke unormalt at man flytter til et andet EU land (eller andre lande for den sags skyld), i kortere eller længere perioder. Derfor er det heller ikke noget særsyn at der ikke er overensstemmelse mellem nationalitet på IP adresse (den kan også skyldes at der er bestilt fra arbejdspladsen, der måske kører på en fælles IP for alle lande), leveringsadresse og betalingskortet. Og hvis man gerne vil handle internationalt, så er det en risiko man er nødt til at løbe hvis man gerne vil have ordrer.

Men det er et kæmpe problem at forbrugerne er så beskyttede som de er, når butikkerne absolut ingen beskyttelse har. Men desværre er det jo dem der stemmer, der er de interessante. Og selvom webshopejere selvfølgelig også er stemmeberettigede så er der bare langt flere stemmer at hente hos forbrugerne.

Så så længe de erhvervsdrivende ikke har en stærk organisation med en masse indflydelse, bliver det desværre ikke anderledes. Det nationale politi har ikke resurser til at gøre meget ved disse sager, og når det så foregår på tværs af landegrænser er det helt håbløst. Et fælles EU politi samarbejde ville sandsynligvis kunne sætte en stopper for noget af det mest organiserede svindel, men det er svært at komme til livs. Især fordi der ikke er nogen der har interesse i at komme det til livs, ud over de shopejere det rammer.

Én måde man kunne gøre kortudstederne mere interesserede i at sikre alle deres rettigheder, var at gøre kortudsteder / indløser medskyldige i svindel ved fejlagtige chargebacks, på samme måde som en enhver anden der hjælper til at udføre en kriminel handling, er medskyldig. De har trods alt også et økonomisk incitament til at foretage denne chargeback. Hvis man risikerer en bøde / fængselsstraf når man udfører en fejlagtig chargeback, kan det godt være at man er lidt mindre rundhåndet med tilbageførsler. Det forslag er selvfølgelig heller ikke problemfrit, og det vil naturligvis aldrig kunne blive til en realitet, men jeg er ekstremt forundret over at kortudsteder / indløser slet ikke har noget ansvar i disse sager.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så forstår jeg i øvrigt SLET ikke, at der kan gennemføres en chargeback uden en politianmeldelse. Hvis der uretmæssigt er handlet på forbrugeres kort, er der foregået en kriminel handling, og denne skal selvfølgelig politianmeldes.

Man kan jo heller ikke ringe til sit forsikringsselskab og sige at man har fået stjålet sin telefon, og få udbetalt erstatning, uden at der foreligger en politianmeldelse.

Det er fuldstændigt sindssygt at det ikke er sådan med tilbageførsler af penge, og det er da i hvert fald så let en løsning at implemetere, at det nærmest kunne sættes i gang i morgen.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
]Hvis ordren et udleveret og underskrevet, kan jeg ikke forstå at denne sagtens uden problemer kan få tilbageført sine penge. Den er jo modtaget og burde minimum sendes retur for at dette kunne lade sig gøre.

tildigere tråde herinde har vist at sådanne varer ikke udeleveres og dermed underskrives af den korrekte person. Der er flere speditører som modtager varer - og udleverer - og iflg. artiklen findes de også i Danmark og fremgår så ikke f.eks. af kraks adresse kort for personer. 

Der henter man sine varer - de sendes til ens privat navn og til den adresse, men: Bestillinger er sket via netcafe eller bibliotek så IP kan ikke spores. Udlevering sker via falsk legitimation og fuglen er fløjet. Jeg husker ikke navnet på flere af de i øvrigt helt velrenomerede steder der har en sådan service men husker flere klare svar, som viste at de i høj grad fandtes og fungerede.

igang:

I dag er det ikke unormalt at man flytter til et andet EU land (eller andre lande for den sags skyld), i kortere eller længere perioder. Derfor er det heller ikke noget særsyn at der ikke er overensstemmelse mellem nationalitet på IP adresse (den kan også skyldes at der er bestilt fra arbejdspladsen, der måske kører på en fælles IP for alle lande), leveringsadresse og betalingskortet. Og hvis man gerne vil handle internationalt, så er det en risiko man er nødt til at løbe hvis man gerne vil have ordrer.

Men det er et kæmpe problem at forbrugerne er så beskyttede som de er, når butikkerne absolut ingen beskyttelse har.

korrekt givet MEN - nethandel ville blive helt nødlidende hvis ikke den enkle forbruger havde en superbeskyttelse OG kreditkort systemer ville bryde ned, hvis folk vidste, at fik de stjålet kortet af en der var god nok til at misbruge det, så hang de selv på alle pengene, så der er ingen nem løsning. At lade ejere af kredit kort hænge på at nogen har kopieret kortet ville ødelægge hele systemet.

Man bør i højere grad bruge flere lag beskyttelse, http://www.nordea.dk/privat/daglig+%C3%B8konomi/betalings-+og+kreditkort/f%C3%B8r+du+handler+p%C3%A5+nettet+-+verified+by+visa+mastercard+securecode/1054862.html hvor der kommer noget nyt igen i Oktober. Her skal kort ejeren igen indtaste en personlig kode som gør svindel vanskeligere

Det nytter ikke at græde desværre. Uden den forbruger beskyttelse der findes, ville nethandel dykke voldsomt og kortbrug blive næsten umuligt. Forbryder er ikke den beskyttende nethandel (som jo har helt fælles metoder) men de som snyder, bruger fælles IP steder - får udleveret med falsk legitimation i ganske så organiseret handel, og visse lande er værre end andre, og man må nok helt enkelt takke nej til visse af disse, hvis ikke man er stor nok til at lave sin egen pulje fra indtjeningen, til dækning af de tab der opstår

Med falsk ID og udlevering til falsk ID (som altså er helt almindeligt) har politiet ikke en chance og eneste løsning er så stop for nethandel på en lang række punkter, hvad jo ingen heller ved

Jeg er ked af jeg ikke husker den tråd hvor flere beskrev den lette fremgangsmåde for at modtage varer på anden adresse i eget navn, men måske er det meget godt ikke at sprede den Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er enig i at det er super vigtigt at forbrugerne føler sig sikre.
Der hvor filmen knækker er, at bankerne bare skyder hele problemet over på butikkerne.
Det er bankernes produkt der er for ringe beskyttet og som oven i købet fakturere butikkerne for adminstration af deres egne dårlige sikkerhed. Det er at pisse butikkerne ned af ryggen.
Lad os håbe de får solid konkurrence af nogen, der er mere servicemindede og mindre arrogante snart!

De bedste hilsner

Martin

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Det er bankernes produkt der er for ringe beskyttet
Enig men butikken kan jo overfor de udenlandske kreditkort som udgør lang største problem, vælge at kræve den ekstra sikkerhed og jeg tror ikke en gang det koster butikken noget i form af betaling http://www.dibs.dk/3dsecure?gclid=CKLdyc6tzbkCFVB8cAod7EEAxg  

Derved lægges et sikkerhedslag yderligere på -

Uden det, er det med tyveri af kort/kopiering af kort, ikke muligt at tilbyde den ekstra sikkerhed.

Måske skulle det være obligatorisk, da jeg tror en del shops undgår det, fordi det er mere besværligt at gennem førebetalingen med det ekstra sikerheds-lag af frygt for, at kunderne afbryder fordi de ikke gider den ekstra sikkerhed og besvær. Det er så bare shoppens eget risiko valg.

Men - vil man beskyttes, kan man jo beskyttes som jeg ser det.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)