Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mystisk mand tager billeder af vores hus, hvem kan det være?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 27. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej, min mor har i dag fortalt mig at i fredags kom der en mand i en sølvgrå Audi A6 og fotograferede vores hus.
Manden stoppede på den modsatte siden af huset, foran genboen.

Det første manden gør er at tage nogle billeder af forsiden på huset, lidt fra siden og derefter går han op mod husets bagside og begynder at kigge ind af vinduerne, min mor gemmer sig i soveværelset og kan tydeligt se at han kigger ind imellem gardinerne. Derefter hører hun lidt lyde som om manden piller ved noget, men vi ved ikke hvad. Derefter går han hen til vores fordør og ringer på et par gange og derefter går sin vej.
Manden er pænt klædt, har en skjorte på og en lille mappe med et parpir der sidder fast.

Jeg synes situationen er lidt mærkelig og forstyrrende fordi han tager et billede af vores hus og det at han begynder at kigge ind ad vinduerne inden han overhovedet ringer på, desuden var bilen i garagen så han måtte da kunne tænke at der kunne være nogen hjemme.
Jeg synes fremgangsmåden er meget uhøflig.
Så vidt min mor så, var det kun vores hus der fik besøg og som blev fotograferet på vores gade.

Jeg har tjekket nummerpladen og den står som; Anvendelse: Privat personkørsel.

Da min mor synes mandens opførsel er mærkelig vælger hun at ikke lukke op, da hun ikke ved hvad manden vil.

Er der nogen der har et bud på hvem der har været forbi?
Kommunen, Skat, landmåler, banken, tyveknægt???? (Vi har ikke en aftale med nogen af dem ;-) )

Hilsen Fam Nielsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
nogenlunde samme fremgangsmåde jeg ville bruge, hvis jeg var interesseret i at købe et hus.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set det et par gange her i Gedser.

Den ene gang var det en fra kommunen der deltog i planlægning af lokalplan/byfornyelse.

De andre gange har det været billeder til tvangsauktioner.Smile

---

Har i haft håndværker fornylig som eventuelt skulle bruge et par billeder til hans hjemmeside?

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kunne godt lyde som en murer der er kommet for at give til tilbud på omfugning, og måske er kommet til at tage det forkerte hus. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Næste gang han kommer så gå ud og spørg hvad han vil, så svært er det ikke

Chancen for han er hitman og din familie/mor er målet er minimale. Han begynder nok heller ikke at slå dig ned i din indkørsel.

Ik vær bange for mennesker

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

han ku også ha boet i huset som barn hvis hans forældre ejede det den gang og være grebet af nostalgi - ikke være bange det lyder ikke det mindste farligt vil jeg sige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Falster
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Blik og Lavenergi Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

nogle sjove forslag der kommer her :) men kan nu godt forstå at farmor kan være nervøs der sker så meget for tiden men luk op næste gang

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har også prøvet det nogle gange, en bil der kørte helt stille forbi vores hus flere gange. Efterhånden blev jeg træt af det, og gik udenfor, og så var der ellers nogen der fik travlt...de lavede hjul-guf hele vejen væk derfra. Du skal gå ud, og hvis det er nogen der har et ærligt ærinde, skal de nok henvende sig. Man går f..da heller ikke og kradser på et hus uden at henvende sig først.

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville straks tage kontakt til politiet. I har hans nummerplade. Politiet kan ikke udlevere noget om det, men de kan selv kontakte manden og spørge hvad det drejer sig om.

Hvis han var måleraflæser, Skat, kommunen eller lignende, så ville han ligge en seddel i postkassen om at han har været forbi.

Han har på ingen måde lov til at gå rundt om jeres hus og kigge ind gennem vinduerne uden en aftale først.

Det kan være hvad som helst han vil, men få politiet til at checke det, ikke mindst for at få ro i sindet.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Words Alive Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg vil ikke male fanden på væggen, men en bekendt i Nordjylland har selv oplevet, at de faktisk troede, de lynede om aftenen, da de sad hjemme i sofaen. MEN Det var altså en, der tog billeder af deres inventar gennem vinduet.

Han fortalte om oplevelsen til en ven, der havde oplevet det samme - og de erfarede, at det er tyveknægte, der tager billeder af lækre designmøbler og elektronik og bruger disse billeder som et bestillingskatalog, så interesserede, kan pege og sige, hvad de vil have.

Det kan jo være noget helt andet - men måske meget godt at alliere sig med naboer og holde godt øje med hinandens huse.

Vh
Ditte

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)