Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsfradrag 43.000 tilgode...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har bedt SKAT om pr. mail at genoptage de seneste tre skatteår, da jeg ikke har haft indberettet kørselspenge.

Er der nogen der har fået kørselspenge med tilbagevirkende kraft? Jeg ved man kan, men hvornår og hvordan kan jeg intet finde noget om :-)

SKAT skriver i en returmail, at de svare indenfor 3 måneder. Nu lavede jeg en grundig søgning på Google, men det gav ingen pote.

Håber nogen ved det her, da SKAT kan være lidt komplicerede at tale i telefon med Time No

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

flot - 3 måneder :) Har du prøvet at logge ind med NemID og så gå i kommunikation og spørge den vej - der plejer altså ikke for mig at gå mere end få dage. Mig bekendt skal du kunne få den genoptaget - jeg ved ikke hvor langt tilbage du selv kan ændre, så det er nok med 3 år nødvendigt at ha dem med. Ellers ville jeg tage tiden og ringe - ring lige når de åbner, på med headset og lav noget andet - vente tid lige når de åbner vil ofte være under et kvarter (som også er aaaalt for længe

Hav dokumentation klar (f.eks. fra hvor du bor og hvor du arbejder - normalt mener jeg skat tilmed selv sætter det ind idag efter km beregning af afstand hjem arbejde x standard arbejdsdage - men kan tage fejl)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey John,

Det er netop inde på deres side med mit Nemid jeg har skrevet til dem, og der er også dér jeg har fået retursvar :-) Og netop fordi det er tre år der skal genoptages, så kan man ikke selv fikse det. Jeg kunne selv gøre det for 2013 året, men ikke 10, 11 og 12 desværre.

Ja jeg ringer også ind, hvis jeg ikke finder et tilfredsstillende svare herinde :-) Jeg har meget svært ved at forstå hvad de siger, så alt på skrift er at foretrække :D

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ikke nogen der ved, om man får pengene udb. på en gang, eller om ens fradrag bare bliver højere?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at gå ind i din skattemappe for årspog og istedet for 2012 vælge 2012 2011 2010 og skrive ændringen så plejer man at få den ændrede opg med det sammen man plejer at kunne gå 2 år tilbage.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Har du prøvet at logge ind med NemID og så gå i kommunikation og spørge den vej - der plejer altså ikke for mig at gå mere end få dage. Mig bekendt skal du kunne få den genoptage

Sidst jeg brugte den mulighed - fik jeg svar om at de ville svare inden for 6 måneder. Hvis SKAT skynder sig kan de nå det endnu.

 

Til trådstarter. Du har gjort dit. Nu er der kun at vente. SKAT laver en ny årsopgørelse, hvis de er enige med dig. Den indeholder en ny beregning af din skat. Hvis du har penge tilgode bliver de da udbetalt til din nemkonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Sidst jeg brugte den mulighed - fik jeg svar om at de ville svare inden for 6 måneder. Hvis SKAT skynder sig kan de nå det endnu.
Milde himmel dog .- har lige checket min -. privat . længste svar ud af 5 spørgsmål seneste 2 år - 10 dage - snit 4 dage

Firma ApS 3 spørgsmål seneste 2 år - og hver gang samme svartid i praksis og det var 5 dage

Hvis ikke du har fået svar og der er gået 6 mdr så tror jeg godt du holde op med at vente men aber doch 

Så under deres fokusområder, at der stod blandt andet noget som vel godt snart må slå igennem:

  • Af positive tiltag kan nævnes, at SKAT i 2013 vil sætte fokus på telefonberedskabet omkring årsopgørelsen 2012 og her ud fra vurdere om telefontiderne i SKAT generelt skal ændres

Og i sin helhed hvis nogen blev nysgerrige:

SKAT har fremlagt sin produktionsplan for, hvilke områder der vil være fokus på i 2013 for virksomheder og borgere. 

Små og mellemstore virksomheder

  • Af - og nedskrivninger for personligt erhvervsdrivende og selskaber samt ved transaktioner mellem interesseforbundne parter
  • Biler – her vil SKAT se på registreringsafgiftsloven håndteres korrekt for bl.a. demo biler, mandskabsvogne m.v.
  • Hovedaktionærer – SKAT vil kontrollere om hovedaktionærer bliver korrekt beskattet af diverse goder såsom fri bil, bolig, jagt m.v. Der ud over vil man kontrollere om der fratrækkes private udgifter i selskabet og om den nye lovgivning om aktionærlån overholdes. 
  • Tvangsopløsning af selskaber – særligt fokus på om hovedaktionærers gæld til selskabet er betalt, om der er indeholdt A-skat af hovedaktionærens løn m.v.
  • Revisorforbehold – især med fokus på ulovlige aktionærlån
  • Momspligtigt salg af byggegrunde
  • Værdipapirer og finansielle instrumenter – kontrol af de særlige overgangsregler for 2010 for selskaber
  • Aflønningen af professionelle idrætsfolk – udbetales skattefrie godtgørelser korrekt, udbetales der sort løn m.v.

Skat forventer i år at afslutte en kontrol af 4.000 små – og mellemstore virksomheder, hvor man har fundet fejl ved halvdelen af virksomhederne. Fejlenes art og størrelse er dog ikke nævnt, hvilket ellers ville være interessant. Det fremgår heller ikke om virksomhederne er enige i SKAT’ s vurdering af fejlene.

SKAT vil indgå i et tværgående projekt med FSR danske revisorer om en samarbejdsaftale om regelefterlevelse.

Borgere

  • Solcelleanlæg – mange private har anskaffet solcelleanlæg i 2012 og man vil kontrollere, om den regnskabsmæssige metode håndteres korrekt
  • Af positive tiltag kan nævnes, at SKAT i 2013 vil sætte fokus på telefonberedskabet omkring årsopgørelsen 2012 og her ud fra vurdere om telefontiderne i SKAT generelt skal ændres

SKAT vil udføre kontrol af 2.700 ”høj risiko” borgere, 1.200 ”mellemrisiko” borgere og 600 ”lav risiko” borgere for at få en vurdering af den generelle regelefterlevelse blandt borgerne.

Andet
Endelig planlægger SKAT en spektakulær aktion rettet mod en særlig risikobranche, hvor SKAT over hele landet i den samme uge vil foretage intensive kontrolaktioner.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

xxkasper:
Er der nogen der har fået kørselspenge med tilbagevirkende kraft? Jeg ved man kan, men hvornår og hvordan kan jeg intet finde noget om :-)

Jeg har fået ændret min SKAT (befordringsfradrag og udgifter til kost) for indkomståret 2008 på baggrund af en afgørelse fra Landsskatteretten i 2009. Jeg startede  sagen sommeren 2010, og det forløb uden problemer. Efter den nye årsopgørelse er godkendt blev beløbet frigivet til min Nemkonto. 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres tid alle sammen! Nu føler jeg mig en del klogere og mine spørgsmål er hermed blevet besvaret :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvis ikke du har fået svar og der er gået 6 mdr så tror jeg godt du holde op med at vente men aber doch 

Normen plejer at være 3 måneder - svar kommer altid pludseligt så jeg forventer da et svar stadigvæk. Skyldes måske at det er udlandskontoret der skal svare.

"SKAT vil udføre kontrol af 2.700 ”høj risiko” borgere, 1.200 ”mellemrisiko” borgere og 600 ”lav risiko” borgere for at få en vurdering af den generelle regelefterlevelse blandt borgerne."

Jaja - lad rigsrevisionen gennemføre en tilsvarende kontrol af SKAT for at få en vurdering af den generelle regelefterlevelse hos SKAT!Geeked

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)