Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar for revisorer?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Sten

Timerpisen er, som det også nævnes i tråden, ikke en målbar størrelse, men derimod det samlede honorar,

Hvis der er tale om revision eller erklæring med sikkerhed, som kun udføres af godkendte revisorer, så kan der ikke aftales en fast pris, men kun et overslag over honoraret, idet prisen ikke må begrænse revisors arbejdsopgaver. Det er i denne situation meget vigtigt, at revisor kommunikerer i god tid, hvis der er problemer eller mere omfangsrige opgaver end først forudsat ved det oprindelige overslag.

Dog vil de fleste revisorer kunne estimere honoraret rimelig præcis, men der er dog tilfælde, hvor revisor, såvel mindre som de helt store, ender med at kræve væsentlig højere honorarer end det oprindelige tilbud/overslag.

Det handler derfor først og fremmes om tillid og kommunikation mellem revisor og kunde, herunder den løbende assistance evt. er inkluderet i honoraret indenfor visse afgrænsede områder.

Generelt så er timeprisen for registrerede revisorer fra kr. 800 - 1.500 og for autoriserede fra kr. 1,200 - 3.000. At revisionsfirmaerne så har forskellige timepriser alt efter, hvilken medarbejder der udfører opgaven er derfor, som jeg opfatter det irrelevant, da den lavere timepris for disse medarbejder opvejes af et merforbrug på timerne.

Begrebet timepris er ikke anvendeligt, hvilket jeg også har skrevet en blog om

http://www.erhvervs-consult.dk/timepriser-snyd-eller/

Få et fast tilbud eller et overslag og en klar aftale om, at revisor melder klart ud, hvis der er forhold, som betinger et højere honorar.

Tonny

Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er så længe:-)?

Jeg er i gang med uddannelsen, samtidigt med fuldtidsarbejde har jeg deltidstudie.

4 år Hd
3 år cand. merc.
2 år på akademi.

Og dette er hurtigt.
Tager normalt 10+ år.

Mvh.

Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 174
Fra  Seo Service Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

En timepris for revisorer fra kr.900 til kr.1500 er helt almindelig, så de kr. 1200 + moms, som de forlanger lyder helt reel. Du kan dog også være heldig at finde nogle revisorer, der kan give dig et tilbud på en fast pris, for at lave det hele samlet.

Man skal dog også være klar over hvilke ting, som revisoren skal hjælpe med. Da det godt kan blive en dyr fornøjelse. Eller om man overhovedet behøver en meget dyr revisor, men istedet kan bruge en bogholder - (Der er flere tråde her på Amino der vedrører dette emne, og flere virksomhedsformer behøver slet ingen revisor, da de ikke har revisorpligt).

Er det bare dit årsregnskab revisoren skal lave? Eller er det også alle bogføringsopgaver, afregninger, kvartalopgørelser, moms osv.? En bogholder kan sagtens lave alle disse ting og så er prisen pludselig en helt anden.

Prisen for en bogholder ligger fra kr.300 til kr.800 + moms pr. time.

Jeg har bare indenfor de seneste måneder haft kontakt med flere virksomheder - hvor vores bogholderi nu har overtaget bogføringen, som en dyrere revisor hidtil havde udført. Dette har sparret dem en masse kroner.

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Steen Møller Nielsen / Topvirk:
Er det bare dit årsregnskab revisoren skal lave?

De opgaver jeg har behov for hjælp til er:
- Årsopgørelse ifm. indberetning til SKAT (Bogføring+moms sørger jeg selv for)
- Rådg. ifm. køb af firmabil
- Generel rådg. ifm. bogføring
- Hjælp til oprettelse af lønaftaler med eks. proløn

Selskabet bliver et APS (drift+holding), med en maksimal omsætning på 1,5 mil. første år, samt 2 ansatte. Som jeg umiddelbart har kunnet læse mig til, er der ikke krav om revision af regnskabet i dette tilfælde.

 

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

StenKrog:

De opgaver jeg har behov for hjælp til er:
- Årsopgørelse ifm. indberetning til SKAT (Bogføring+moms sørger jeg selv for)
- Rådg. ifm. køb af firmabil
- Generel rådg. ifm. bogføring
- Hjælp til oprettelse af lønaftaler med eks. proløn

Selskabet bliver et APS (drift+holding), med en maksimal omsætning på 1,5 mil. første år, samt 2 ansatte. Som jeg umiddelbart har kunnet læse mig til, er der ikke krav om revision af regnskabet i dette tilfælde.

Det er korrekt at der ikke er krav om revision så. Dog skal du sørge for ved stiftelse, at fravælge revision.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sten,

6 år som elinstallatør er da også lang tid.
Men for at blive revisor (registreret/statsautoriseret) kan du godt gange dine 6 år med to, så vidt jeg er orienteret.

Held og lykke med søgningen.

Mvh Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:
Men for at blive revisor (registreret/statsautoriseret) kan du godt gange dine 6 år med to, så vidt jeg er orienteret.

Såvidt jeg er orienteret tager man en 3 års HA og følger op med 1 år som reg. revisor.....

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så let et det ikke. Det er rigtigt at du kan starte med at tage en HA på 3 år. For at blive registreret revisor kræves så yderligere 1 år på skolebænken. Det er den teoretiske del. Før du kan indstille dig til eksamen og måske få din eksamen skal du yderligere have 3 års praktik (1 år kan overlappe studietiden). Så det giver de 6 år.

For at opretholde sin registrering skal uddannelsen løbes ajourføres (lovpligtigt).

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved valg af revisor kan man altså godt opdele honorarsatsen. :-)

Jeg har da to satser hos min revisor - en for bogholderindsats og en for reel revisorrådgivning. Og så er der aftalt en økonomisk ramme for den totale udgift til bogføring.

Jeg behøver ikke at skulle shoppe bogholder/revisor, da jeg føler mig i sikre hænder hos det revisionsfirma, som jeg benytter.

Startede med udelukkende at have en bogholder tilknyttet. Men jeg måtte erkende, at der skal mere fagligt kompetente øjne på de for mig komplicerede økonomiske områder som eksempelvis skatterådgivning, afskrivninger og elafgift refusion. Så jeg valgte at skifte til en statsautoriseret revisor, som også har flere meget erfarne bogholdere siddende.

Den beslutning har jeg ikke fortrudt et øjeblik.

Ja, fagligt højt kvalificerede rådgivere kan umiddelbart koste mere, men det har jeg bestemt forståelse for. Sådan er det jo i de fleste brancher.

Som en i mit netværk plejer at sige: "Hvis du tror, ​​det er dyrt at hyre en professionel til at gøre arbejdet, så vent til du har prøvet en amatør."

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der vel også den fordel hos revisoren, at det er svært at komme og smide en ekstra regning på bordet efter revision og sige ekstraarbejder pga. Manglende bogføring, hvid revisionsfirmaet selv har stået for denne.

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)