Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Artikler og blogindlæg - internt/eksternt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på, at SEO-optimerede artikler og blogindlæg er gavnligt, men hvor skal de placeres? Vi har en Magento webshop og der kan jeg ikke umiddelbart se hvor jeg kan skrive artikler.

Bør jeg oprette et selvstændigt domæne og sætte en blog op i Wordpress og skrive en masse artikler der, hvor der i teksterne linkes dit shoppen?

Vi sælger klassisk musik på CD, DVD og Blu-ray. Hvilken type artikler skal jeg publicere: Generelt om tendenser og tildragelser inden for den klassiske musik, eller mere specifikke, f.eks. om en bestemt kunstner eller komponist, eller ligefrem om et bestemt produkt?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danacord.

Den simple metode er at gå i Magentos administration, under fanen "CMS" finder du "Sider". Her kan du oprette så mange sider du ønsker, og så evt linke videre til produkter i din shop.

Mvh
Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Okaaaay, nå det er dét CMS er til. Aha!

Lad mig lige forstå det rigtigt, det med artikler: De ligger derud for at folk skal støde på dem i deres søgninger? Hvis jeg f.eks. skriver en artikel om komponisten Carl Nielsen, skal jeg forfatte artiklen således, at den indeholder en masse typiske søgeord. Når folk så klikker på artiklen, vil de automatisk falde over alle de links jeg har indbygget i den ... eller hvad?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danacord.

Du er på det rigtige spor, men det kræver nok lidt mere end du beskriver. Thomas Rosenstand har skrevet "Seo-Lex" som omhandler disse ting. Den findes i en "light" udgave som er gratis - den kan du ret let Google, bare skriv "seo lex light" i søgefeltet, så er du i mål. Det fulde udbytte får du dog først når du køber den fulde version.

Mvh
Lars

 

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Horshauge:
Thomas Rosenstand har skrevet "Seo-Lex" som omhandler disse ting. Den findes i en "light" udgave som er gratis
Yes, den har jeg hentet. Jeg er dog lidt splittet i spørgsmålet om hvorvidt jeg skal købe mig fattig i gode bøger, eller om jeg i stedet skal bruge de sparsomme penge til at købe håndgribelige ydelser hos kloge folk ;-)

Fra Aars
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skou :
Ok - hvorfor nøjes med læskedrikken, når man kan få hele citronenSmile
Er det Thomas du kalder en citron? ;-)

Ja, jeg ved godt at man kan "få" hele bogen for 1.495 kroner og den er helt sikkert også pengene værd. Og ja, jeg kan bestille et opkald og få en snak med Thomas Rosenstand, men så skal jeg først lige spare de 30-40.000 kroner sammen, som er de mindste projekter han arbejder med jvnf. et indlæg her på Amino. Havde jeg pengene, ville jeg afgjort gå efter citronen. Helt sikkert :-)

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er de grundlæggende ting på din Magento shop på plads? Det vil sige fornuftige titler på produktsiderne, SEO/Brugervenlige URL'er mv., sådan at Google kan se at den side hvor man kan købe en udgivelse af Carl Nielsen rent faktisk handler om Carl Nielsen.

Hvis de er på plads ville jeg nok begynde at skrive indlæg på diverse blogs og forum rundt omkring. For eksempel med anmeldelser af nye udgivelser eller lignende og med link til den side på din Magento shop hvor man kan købe den. Desto flere link som peger på din side, desto vigtigere vil Google synes den er og dermed øger du sandsynligheden for at den kommer frem hvis nogen søger på Carl Nielsen. Husk at sprede din aktiviteter over så mange forskellige typer sider som muligt, og sørg for at alt er unikt. Det vil sige du kan ikke lægge den samme side om Carl Nielsen op på 10 forskellige hjemmesider. I så fald får du den stik modsatte effekt.

Du kan for eksempel skrive et indlæg på en artikeldatabase som Articoli.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cicoor Host & Saas ApS:
Er de grundlæggende ting på din Magento shop på plads? Det vil sige fornuftige titler på produktsiderne, SEO/Brugervenlige URL'er mv., sådan at Google kan se at den side hvor man kan købe en udgivelse af Carl Nielsen rent faktisk handler om Carl Nielsen.
Shoppen er p.t. under udvikling. Når jeg får nøglerne overdraget, skal jeg i gang med at lægge varer ind og her skal jeg iagttage de ting du skriver. Så nej, siden er ikke på plads endnu.
Cicoor Host & Saas ApS:
Du kan for eksempel skrive et indlæg på en artikeldatabase som Articoli.
Tak for den. Jeg er ikke så "social" på nettet, så mit kendskab til hvor jeg kan skrive, er stærkt begrænset, om overhovedet eksisterende.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Danacord:
Ja, jeg ved godt at man kan "få" hele bogen for 1.495 kroner og den er helt sikkert også pengene værd. Og ja, jeg kan bestille et opkald og få en snak med Thomas Rosenstand, men så skal jeg først lige spare de 30-40.000 kroner sammen, som er de mindste projekter han arbejder med jvnf. et indlæg her på Amino. Havde jeg pengene, ville jeg afgjort gå efter citronen. Helt sikkert :-)

Jeg arbejder altså også med mindre opgaver end 30-40K. Men flertallet af mine opgaver ligger der og opefter.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)