Hej Rasmus
Tak for et godt svar!
Jeg forstår godt det du skriver der, men det er ikke tydeligt når man sidder og bruger Dinero.
Der hvor jeg først panikkede var da jeg ikke længere kunne se min faktura 58 mere, men alligevel fik nr. 59 som det nye faktura nummer. Her hjalp din beskrivelse mig, da jeg nu kan se den er der endnu og kan genskabe den så vidt jeg kan se. MEN, det skal gøres tydeligere inde fra Dinero, så man ikke behøver skulle ud på nettet og søge sig til denne info.
Lige præcis reglen med at faktura numre skal væe fortløbende er nok den de allerfleste kender, så når det lige pludselig ser ud til IKKE at være tilfældet, så vil de fleste nok panikke og tænke det er en bug i Dinero. Derfor, tydeliggør det at fakturaen er der, men er slettet. Et forslag kunne være at lave den slettede faktura optræde i faktura oversigten, dog makeret som slettet.
Der hvor kæden så hopper af for mig er, at jeg kun bruger faktura delen af Dinero lige pt. Jeg leger lidt med regnskabsdelen også, men vælger at lade min revisor stå for alt bogføring osv. her for 2014.
Derfor, så ville det være fint for mig, og IKKE ulovligt, at slette en faktura, og oprette en ny med samme nummer (så længe jeg selvfølgelig ikke har sendt den til kunden).
Mit regnskab kommer nemlig ikke ud fra Dinero, men min revisor, hvorfor en "godkendt/bogført" faktura i Dinero i mit tilfælde intet har at sige når det kommer til mit rigtige regnskab.
Men sidst nævnte er nok ikke noget i kan gøre noget ved, da de jo selvfølgelig forventer brugerne bruger Dinero 100%. Og så alligevel. I sælger det jo som at faktura delen er gratis, så reelt bør man vel kunne bruge det som REN faktura motor og ikke regnskab?
Håber det giver mening.
Det som jeg nu vil gøre i mit tilfælde, er at lave en kreditnota, som jeg ikke ved så meget om, men det forslår Dinero selv at jeg gør som alternativ til at slette fakturaen, så det må jo være det rigtige :)