Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine tekster ligger på splogs som peger på nogle danske webshops ! hvad gør man så ?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som over skriften lyder er der nogle som har kopieret mine tekster og brugt dem på splogs. Det er hvad det så er men det er et netværk af sider som indeholder affiliate koder fra google analytics. 

Det jeg skal bruge er en person som kan hjælpe mig med at gennem søge dette netværk af hjemmesider for at finde ud at hvem der har været så dumt at bestille en inder til at lave linkbuilding

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Pancony Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 10 person

Hej Thomas

Hvis jeg var dig ville jeg blot ignorere dem. - Hvis det er tro kopier af dine sider, vil Google nemlig ignorere dem som dublicate content, og dermed slet ikke liste dem. - Du kan bare teste disse sider på Google. Normalt vil Google nemlig beholde de "gamle" sider og ikke liste de "nye" hvis de er dublicate content.

Jeg mener ikke det er nødvendigt at gøre noget, selv om det selvfølgelig er vældigt irriterende. Jeg har selv prøvet mange gange at folk og også såkaldte "scrapers" kopierede mine tekster.

Hilsen

Peder Andersen

Pancony.dk - Salg - SEO - Markedsføring og Finansiering

GRATIS startpakke på Pancony.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person
Peder Andersen:

Hej Thomas


Hvis jeg var dig ville jeg blot ignorere dem. - Hvis det er tro kopier af dine sider, vil Google nemlig ignorere dem som dublicate content, og dermed slet ikke liste dem. - Du kan bare teste disse sider på Google. Normalt vil Google nemlig beholde de "gamle" sider og ikke liste de "nye" hvis de er dublicate content.


Jeg mener ikke det er nødvendigt at gøre noget, selv om det selvfølgelig er vældigt irriterende.


Sludder, Peder. :-)
Der er adskillige eksempler på, at den originale tekst er blevet straffet for dublicate content, og at de kopierede tekster har fået en mere fremtrædende placering end den originale tekst.
Det er et rigtigt dårligt råd, du giver, at man ikke skal gøre noget ved kopiering af tekster - scrapers eller ej.
Kopiering af tekster er altid noget, som man bør tage alvorligt.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Pancony Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej John

Det er ikke min erfaring at man bliver straffet for at andre "scraper" ens tekster. Jeg prøvede en overgang at en italiensk side "scrapede" mine tekster og forsøgte at komme frem på Google, men de blev aldrig listet over mine sider, men lå altid blot på side 4 eller 5. Det var der jeg selv opdagede dem.  - Og jeg har ikke forsøgt at kontakte dem, fordi jeg selv fandt det håbløst at finde dem i Italien.

Hilsen

Peder Andersen

Pancony.dk - Salg - SEO - Markedsføring og Finansiering

GRATIS startpakke på Pancony.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Peder Andersen:

Det er ikke min erfaring at man bliver straffet for at andre "scraper" ens tekster. Jeg prøvede en overgang at en italiensk side "scrapede" mine tekster og forsøgte at komme frem på Google, men de blev aldrig listet over mine sider, men lå altid blot på side 4 eller 5. Det var der jeg selv opdagede dem.  - Og jeg har ikke forsøgt at kontakte dem, fordi jeg selv fandt det håbløst at finde dem i Italien.

Glemmer du ik noget? Hva med de placeringer, som din side taber/går glip af, fordi indholdet er dupliceret? Det er vel irrelevant, hvor kopisten ligger, hvis du mister adskillige mulige bedre placeringer. Og ja det gør du!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg vil godt lige se om jeg kan gennemskue hvem det handler om

lars@tjenester.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Peder: Du underskriver dig som "SEO Ekspert" - og rådgiver som du gør her. Det er jeg oprigtigt ked af, du gør - på min branches vegne. Sorry - men det er bare ikke i orden.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Thomas Reberholt:

Som over skriften lyder er der nogle som har kopieret mine tekster og brugt dem på splogs. Det er hvad det så er men det er et netværk af sider som indeholder affiliate koder fra google analytics. 

Det jeg skal bruge er en person som kan hjælpe mig med at gennem søge dette netværk af hjemmesider for at finde ud at hvem der har været så dumt at bestille en inder til at lave linkbuilding ! 

Du kan - med hjælp fra din programmør - finde de bots, der scraper dig og blokere deres adgang til dit site.

I min htaccess fil ligger der bl.a. andet følgende, der holder nogle af de værste ude:

RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} AppEngine [NC]
RewriteRule .* - [F]
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} MJ12bot [NC]
RewriteRule .* - [F]
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} Updownerbot [NC]
RewriteRule .* - [F]
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} ezooms/1.0 [NC]
RewriteRule .* - [F]
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} Zeusbot [NC]
RewriteRule .* - [F]

Der er mange flere, og de kan findes i logfilerne på din webserver.

Tag evt. også et kig her: http://www.quicksprout.com/2012/08/22/how-to-keep-scrapers-from-ruining-your-content-strategy/

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Peder: Du underskriver dig som "SEO Ekspert" - og rådgiver som du gør her. Det er jeg oprigtigt ked af, du gør - på min branches vegne. Sorry - men det er bare ikke i orden.


Her er jeg 100% enig.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke det er en bot men et menneske desværre

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)