Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS eller enkeltmands når jeg har fast job ved siden af...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 21. Dec 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg står i den heldige situation at jeg har et godt fast arbejde med 25.000,- om måneden før skat

Nu vil jeg gerne drive en virksomhed ved siden af da jeg har fået muligheden for at tjene ekstra med penge på en god forretning som jeg vil starte, men men men....hva er nu klogest:

Køre det som et Aps eller som et enkeltmands.

Skal siges jeg lever af mit faste job og vil ikke bruge penge fra firmaet til mig selv, men lade dem "yngle" i firmaet.

Alle gode inputs, erfaringer og inputs modtages med glæde....

Hilsen

MortenSmile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46510
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil investere de penge du tjener, ville jeg vælge et APS. Da du så har flere penge at investere for, da der er lavere skat i et APS.

Men det koster jo en del både at stifte selskabet og så til de grådige blodsugere "revisorer" Big Smile

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskud henlagt og ej hævet i VSO er beskattet på samme måde som et selskab, så den holder ikke helt.
Hvis der er risiko bør du ligge i selskab af hensyn til risiko minimering og derved ikke samme personlige hæftelse.
Hvis ingen risiko så kør enkelandsvirksomhed med VSO. Fordelen er her, at kører du underskud i de første par år, kan du tage det med i din selvangivelse og score et fradrag som benyttes i forhold til dit alm lønmodtager job. Derved bedre likviditet.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Hvis der ikke er behov for at tænke risici, så vil jeg anbefale en "Enkeltmandsvirksomhed", det er det mest enkle og en udmærket måde at drive en sådan virksomhed på.

Skulle du have behov for hjælp med regnskab og selvangivelse er du velkommen til at kontakte mig.

Mvh

ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg også gerne bidrage til tråden.

Der skal ikke kun fokuseres på risiko, men derimod også valgfriheden for, hvor stor en beskatning man vælger ved en overskudsgivende virksomhed samtidig med et lønmodtagerarbejde.

Virksomhedsskatteordningen kan være en udmærket løsning, så længe man har styr på et opsparet overskud og overblik over en eventuel afvikling/lukning af enkeltmandsvirksomheden.

Derimod vil et selskab have fordelen af, at løbende hævninger sker som løn eller alternativt udbytte, hvilket afhænger lidt af lønindtægten og evt. beskatning med topskat.

Jeg hælder derfor til, at der for trådstarter kan være størst fordel ved et ApS, som er en selvstændig enhed og der er fuldt styr på den personlige indkomst og en klar opdeling af privat og virksomhed.

Tonny

OBS! Efter 1/1-2014 er det jo relativt enkelt at etablere et selskab.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Det kommer helt an på, hvilken type virksomhed der er tale om og om hvilke ambitiornerne du har med virksomheden.

Hvis du køre det ved siden af dit lønmodtager-job, og der ingen fare ricisi er ved det du laver. Så vil jeg råde dig til enkeltmandsvirksomhed, men husk at overstiger din indtjening i en samlet periode på 12 måneder ikke 50.000 kr. så er det jo ikke et krav at ha' et CVR nr.

Men igen det kommer helt an på, hvad det er du vil starte med.

Mvh Niklas

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Virksomhedsskatteordningen kan være en udmærket løsning, så længe man har styr på et opsparet overskud og overblik over en eventuel afvikling/lukning af enkeltmandsvirksomheden.

Derimod vil et selskab have fordelen af, at løbende hævninger sker som løn eller alternativt udbytte, hvilket afhænger lidt af lønindtægten og evt. beskatning med topskat.

HEj

JEg kan ikke helt se at Et Aps er letere at styre frem for en virksmhedsskatteordning, Jeg er af den direkte anden opfattelse.

Ved en VSO har man mulighed for at styre helt til topskattegrensen hvert år, forudsat at der ikke er hævet formeget ud af virksomheden.

Yder mere er der meget store konsekvenser ved et Aps hvis ikke ejeren husker meget nøje at et virksomhedsdankort kun er til virksomhedsudgifter, og er ejeren altid klar på hvad der kan trækkes fra via firmaet.

I virksomhedsordningen har man  stører mulighed for at reparerer på tingen i mange tilfælde.

Det er bare min vurdering.

Jeg må give Tommy at der kan være noget med at et Aps er letere at afhænde den dag hvor man ikke vil drive det længere. Her kræver en virksomhedsordning noget planlægning hvis der er opsparet overskud.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

 

Fra Viborg
Tilmeldt 21. Dec 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar 😊 tror jeg vil starte med enkeltmandsvirksomhed, det er vist det nemmeste og bedste for mig. Kan man så senere hen lave det om til et aps hvis det går godt og vil det være en fordel hvis der kommer overskud i firmaet.

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Andersen:
Kan man så senere hen lave det om til et aps hvis det går godt og vil det være en fordel hvis der kommer overskud i firmaet.

HEj Morten

Det kan man godt, men det er ikke altid det kan betale sig.

Jeg var lige inde og se på din profil og som jeg ser det så har du et Aps i forvejen, er du alene om det.

Det kan godt have noget at sige med hvad du skal nu.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)