Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor HTML?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminobrugere :)

Jeg er meget ny på denne iværksætter portal, så håber i vil tage godt, imod mig :)

For 2 uger siden,  begyndte jeg at prøve kræfter med HTML. Jeg syntes at det var rigtig fedt, og jeg var meget fascineret af, at man kunne kode design

Men der er dog et spørgsmål, jeg ikke har formået at finde svar på.

Hvorfor programmere i HTML, når man kan bruge andre programmer såsom wix?

Selvfølgelig er der flere muligheder, når du selv programmere det, men jeg har dog ikke selv, oplevet problemer med wix.com

Håber nogen vil ta' sig tid til at besvare mit lille spørgsmål :)

Mvh Magnus

      14 år

Fra Brædstrup
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har allerede selv skrevet svaret ;).

Nogle folk, elsker at skrive koden bag en hjemmesiden, som eksempel mig, der for skriver jeg koden fra buden istedet for at side og træk en boks rundt, det er kedeligt og amatør agtigt, efter min mening, når man bliver bedre skal man muligvis bruge (sproget) php som på ingen måde ville kunne lade sig gøre i wix .

mvh

Lasse Henriksen :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt vil selv ganske lidt erfaring fra HTMl eller .php m.m. meget ofte hjælpe dig med forståelsen, af et CMS system og hvordan du selv kam lave tilrettelser.

Anvender du f.eks Wordpress, vil du selv i langt højere grad kunne lave forskellige tilretninger, hvilket dog ikke er tilfældet med Wix.

I mit daglige virke anvender jeg meget ofte HTML stadigvæk, men i langt langt mindre grad end fra bare 3 år siden.

Ønsker du at blive noget indenfor web i din fremtid, vil HTML dog være en god indgangsvinkel, da det er knap så avanceret at forstå. Php, java og .asp kunne så være en retning efterfølgende.

Så med andre ord, det kan være handy at beherske og god basis viden.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Magnus Nedergaard:

Hej Aminobrugere :)

Jeg er meget ny på denne iværksætter portal, så håber i vil tage godt, imod mig :)

For 2 uger siden,  begyndte jeg at prøve kræfter med HTML. Jeg syntes at det var rigtig fedt, og jeg var meget fascineret af, at man kunne kode design

Men der er dog et spørgsmål, jeg ikke har formået at finde svar på.

Hvorfor programmere i HTML, når man kan bruge andre programmer såsom wix?

Selvfølgelig er der flere muligheder, når du selv programmere det, men jeg har dog ikke selv, oplevet problemer med wix.com

Håber nogen vil ta' sig tid til at besvare mit lille spørgsmål :)

Mvh Magnus

      14 år

Hej Magnus

HTML er et kodesprog som alt på nettet er baseret på.
Af samme grund er basis-viden som minimum en rigtig god ting der i virkeligheden burde komme på skoleskemaet.
Uanset om du vælger at bruge WIX, Wordpress, eller et tredje CMS kommer det dig med garanti til gode før eller siden at have basis viden i HTML og CSS.

Desuden kan du gå længere og læse PHP også.

Kortforklaret kan de 3 nævnte sprog sammenlignes med et hus.

HTML er skelettet af huset.
CSS er tapet og maling
og PHP er strømmen til huset der får alting til at kører dynamisk 

Mvh. Fredskov

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus,

For mig handler det om at jeg godt vil have fuld kontrol over det jeg sidder og laver. Både hvor det ligger, men også hvad det er. Jeg startede med at bruge WYSIWYG (What You See Is What You Get) editors - altså basalt set noget der ligner word.

Derefter lærte jeg HTML og CSS fordi jeg ikke syntes WYSIWYG havde muligheder nok, og var ikke udfordrende nok.

Så da jeg var på din alder kodede jeg i HTML, CSS og PHP - og så gik jeg og rodede lidt med nogle server ting som ikke er relevant for denne tråd.

Så for mig handler det meget om kontrol.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle svarene. Super glad for, at der er så mange, der svarer, på et forum

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)