Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab - skal momsresultat modregnes?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har haft travlt, og der derfor kommet lidt sent igang med mit årsregnskab for 2013.

Mit spørgsmål lyder:

Skal momsresultatet modregnes omsætningen ekskl moms?

altså årsresultat er

Omsætning ekskl moms modregnet nedenstående:

udgifter ekskl moms

lønninger

momsresultat

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu nok råde dig til at få en ekstern til lige at opstille det for du er jo ikke voldsomt inde i bogholderi og der kunne altså være en god del skattereguleringer du ikke tænker på - du kan få 3 tilbud på en ekstern - sikkert ikke så dyr hjælp på www.agera.dk som er amino side

Jeg går ud, at du har indberettet moms, formentlig kvartalsvist under 2013 . derved skal dine momskonti gerne være nul stillede og du vil ha indberettet din salgsmoms - evt importmoms og købs moms til skat/moms løbende

Tilbage har du så alle tal UDEN moms - Læs evt her lidt helt BASALT OM MOMS OG SKAT 

Indtjening uden moms minus omkostninger uden moms. Så skriver du lønninger, og man kunne blive nervøs hvis ikke man var så sten rolig som jeg er Smile men nu tyder det jo på at du er et selskab og ikke en personlig virksomhed, for i personlig virksomhed er der ikke noget der hedder løn, de penge du hæver har intet med dit resultat at gøre - læs IKKE LØN I PERSONLIG VIRKSOMHED 

Hvis du så alligevel er et selskab og har løn, ja så er det endnu vigtigere med en kyndig person til at lave årsregnskab og rapport til det offentlige

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie.

Det tror jeg bestemt du har ret i er en god idé. Jeg har selv bogført alt, og det er første år med ryk på, så der er lidt meget at holde styr på. Ligeledes kunne det godt overvejes at anskaffe et økonomisystem - frem for mine hjemmestrikkede excel-ark. :-)

Virksomheden er en enkeltmandsvirksomhed, løn bunder i honorarløn til andre personer, som har deltaget i aktiviteter i virksomheden.

Som du selv refererer til, så har jeg bogført kvartalvis moms, og alt dette er der styr på. Mit momsregnskab er selvfølgeligt negativt (da min omsætning er højere end mine udgifter) så jeg skal betale mere i moms end jeg får retur fra skat (helt præcist er resultatet -11.000Kr.)

Jeg kan bare ikke se, hvordan mit momsregnskab går i nul, og dette beløb ville jeg modregne mit overskud, så jeg ikke blev beskattet af yderligere 11.000 Kr., dette skal så ikke modregnes?

Jeg håber ovenstående giver mening, og tak for din tilbagemelding.

mvh.

Philip Christgau

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Christgau:
Jeg kan bare ikke se, hvordan mit momsregnskab går i nul, og dette beløb ville jeg modregne mit overskud, så jeg ikke blev beskattet af yderligere 11.000 Kr., dette skal så ikke modregnes?

dit moms regnskab lever sit helt eget liv og der betaler du den moms på 11.000 som du jo har opkrævet af dine kunder og bare opbevarede for skat

De skal derfor ikke med overhovedet - regnskab er KUN indtægter uden moms minus udgifter også uden moms og JA-  brug helt afgjort et regnskabssystem og tag lidt hjælp så du koncentrerer dig om det du er bedst til og lige får  hjælp som kan betyde at du får alle skattereguleringer korrekt

Dine honorar/løn betalinger skal du som du givet ved, ha indberettet til skat på de pågældendes CPR numre så det er korrekt og fradrag hos dig og ikke "sort" betalt . læs evt her: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html som viser både hvad du skal og hvad modtager skal skattemæssigt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie.

Mange tak - det er jo meget logisk, jeg tror lige jeg har fået det forkerte ben ud af sengen i dag. :) - Nu stemmer mit resultat også.

Mht honorarlønningerne er der 100% styr på det, skat var vældig flinke til at løbe det igennem med mig step-by-step.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)