Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 hurtige spørgsmål angående købsmoms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra VIborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  LUX Media Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag

Er i gang med at indberette moms, og faldt lidt i tvivl omkring to ting angående købsmoms feltet som selv google ikke kunne finde svar på.

Må jeg skrive min kørselsgodtgørelse i dette felt? Og må jeg også skrive mit privat indskud i firmaet? Altså i feltet købsmoms.

Venlig hilsen

Anders N.Farcinsen

Fra Espergærde
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 33
Fra  BrighterDay Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Nej - det må du ikke.
Kørselsgodtgørelse og privat indskud har intet med moms at gøre.

I købsmoms feltet skriver du kun momsdalen af de udgifter du har haft.
F.eks. har du i perioden modtaget fakturaer (altså købt til dit firma) for 1.000 kr. Momsen af dette er 200 kr. Det er de 200 kr. du så skriver i købsmoms feltet.

Hilsen Jesper

Fra VIborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  LUX Media Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Super! Det var også det jeg regnet med.

Jesper Nørly:

Hej Anders,

Nej - det må du ikke.
Kørselsgodtgørelse og privat indskud har intet med moms at gøre.

I købsmoms feltet skriver du kun momsdalen af de udgifter du har haft.
F.eks. har du i perioden modtaget fakturaer (altså købt til dit firma) for 1.000 kr. Momsen af dette er 200 kr. Det er de 200 kr. du så skriver i købsmoms feltet.

Hilsen Jesper

Jeg siger tak for dit svar. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det spørgsmål gør, at det ville være let uforsvarligt ikke at råde dig til at finde et økonomimenneske der kunne hjælpe dig med regnskabet, for du får stor risiko ved at rode ting helt sammen

Købsmoms er KUN det som STÅR på de regninger du modtager, altså KUN når moms tydeligt fremgår af regningen og kun hvis du naturligvis er momsregistreret og al din omsætning er tillagt salgsmoms

Kørselsgodtgørelse udregner du ved hjælp af køre bog og når du har dit årsregnskab så trækker du kørselsgodtgørelsen fra dit års drifts regnskab, når du skal finde tallet til skat

Dit private indskud gives via status og har intet med skat at gøre, hverken det du skyder ind eller alt det du hæver. Det må IKKE påvirke resultatet

Se lidt helt basalt om skat og moms HER I LINKET og se her hvorfor INDSKUD OG HÆVNINGER HAR INTET MED SKAT AT GØRE 

Tro mig, du kan være lige på vej til at lave en ulykke for dig selv hvis du tror du kan sætte hævninger og kørsel og hvad ved jeg som købsmoms for at den vej at få fradrag - det giver jo 100% pengene tilbage - det gør udgifter slet ikke. Du skal føre regnskab eller skattereglerne og ellers kan du komme rigtigt grimt af sted med en møjgæld til skat + bod.

Du kan søge en billig ekstern sidende økonomiperson med nogle gratis uforpligtende tilbud hos aminos søster www.agera.dk og du kan overveje aminos regnskabsprogram www.dinero.dk 

Få det hele på plads inden du er sejlet på et skær 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra VIborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  LUX Media Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det spørgsmål gør, at det ville være let uforsvarligt ikke at råde dig til at finde et økonomimenneske der kunne hjælpe dig med regnskabet, for du får stor risiko ved at rode ting helt sammen

Købsmoms er KUN det som STÅR på de regninger du modtager, altså KUN når moms tydeligt fremgår af regningen og kun hvis du naturligvis er momsregistreret og al din omsætning er tillagt salgsmoms

Kørselsgodtgørelse udregner du ved hjælp af køre bog og når du har dit årsregnskab så trækker du kørselsgodtgørelsen fra dit års drifts regnskab, når du skal finde tallet til skat. 

Dit private indskud gives via status og har intet med skat at gøre, hverken det du skyder ind eller alt det du hæver. Det må IKKE påvirke resultatet

Se lidt helt basalt om skat og moms HER I LINKET og se her hvorfor INDSKUD OG HÆVNINGER HAR INTET MED SKAT AT GØRE 

Tro mig, du kan være lige på vej til at lave en ulykke for dig selv hvis du tror du kan sætte hævninger og kørsel og hvad ved jeg som købsmoms for at den vej at få fradrag - det giver jo 100% pengene tilbage - det gør udgifter slet ikke. Du skal føre regnskab eller skattereglerne og ellers kan du komme rigtigt grimt af sted med en møjgæld til skat + bod.

Du kan søge en billig ekstern sidende økonomiperson med nogle gratis uforpligtende tilbud hos aminos søster www.agera.dk og du kan overveje aminos regnskabsprogram www.dinero.dk 

Få det hele på plads inden du er sejlet på et skær 

venligst John Hannover

Tusind tak for dit svar! Så var det rigtig forstået heletiden. Jeg blev blot forvirret, da jeg læste mere omkring det på skats hjemmesiden.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)