Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selvangivelse -- regnskabsoplysninger

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

De oplysninger man skriver ind i rubrik 300 til 380 er det bare til oplysning til skat? Eller påvirker de tal man skriver der ens fradrag/skat på nogen måde`?

Eller er det kun de tal man skriver i rubrik ~110 til 118 (kan ik huske nr helt) der påvirker skatten?

Paypal gebyr hvor skal jeg taste det ind henne på min selvangivelse? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

umiddelbart dem fra 111 og frem de andre er vel virksomhedsoplysninger som jeg husker det, men du kan jo let altid prøve at skrive et andet tal et sted og så ser du med det samme resultatet om det ændrer sig eller ikke og så bare rette tilbage og godkende. man kan ændre flere gange hvis man vil se hvad der påvirker hvordan - bare der står noget i felterne og man ender med at skrive det helt korrekte :)

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Advicer s.m.b.a Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Oplysninger i rubrikkerne 300 - 306, fortæller hvem virksomheden er, og hvem der evt. har hjulpet dig med regnskabet. "Det er blot oplysninger til skat"

Rubrikkerne 320 - 335 fortæller om virksomheden, dens overskud/underskud, og virksomhedens formue. "Oplysninger påvirker din skattepligtige indkomst ?"

Rubrikkerne 350 - 380 fortæller bl.a  om virksomheden har fratrukket "ekstraordinære" udgifter i rubrikkerne 320 - 335.

Dit paypal gebyr skal fratrækkes i dit regnskab, og burde være indregnet i rubrikken 323.

Hilsen

http://revisorne.dk

Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til begge. 

Hvis jeg har indskudt 5000 kr i firmaet til at starte med.. skal jeg så skrive:

-5000 kr i rubrik 331 (egenkapital) eller 5000kr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg kunne tro du kunne ha glæde af en bogholder eller revisor der lige checker det hele her første år - få gratis uforpligtende tilbud fra aminos søster den smukke www.agera.dk  

dit indskud - er det ikke sket via ejenkapitalen mellemregning som gæld til dig selv (nå jeg ved ikke en gang om du er personlig virksomhed eller kører VSO -husker ikke hele tråden) men for at få alt ret, kunne en bogholder time eller revisor ditto, uden revision, bare check af regnskab for indlysende fej eller skattekorrektioner der kunne mangle - fradrag for den sags skyld - jeg tror det kunne være pengene værd for dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

det er gjort korrekt i regnskabet.. bruger Dinero.. det var mere om det er minus eller plus man skal skrive ind

Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

sad lige og google og fandt dette

"Overstiger omsætningen 300.000 kr., skal du også indberette regnskabsoplysninger til os."
http://startvaekst.dk/skatteregnskabet

betyder det hvis min omsætning er under 300.000 at jeg bare udfylder rubrikkerne 300 - 306? og siger nej til at jeg har omsat for mere end 300.000 kr? eller SKAL jeg udfylde det hele lige meget hvad? 

Har fundet denne gamle tråd hvor der står man kan skal udfylde 300 til 306 hvis man omsætter for under 300.000 kr, men tråden er fra 2007! Er dette stadig korrekt ? 

http://www.amino.dk/forums/t/17516.aspx

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som selvstændig erhvervsdrivende skal "Regnskabsoplysninger" altid udfyldes f.s.v. angår felterne om fritagelse for regnskabsoplysninger og revisorbistand.

Hvis omsætningen ikke overstiger kr. 300.000, så kan man undlade at udfylde resten.

De talmæssige oplysninger anvendes ikke til selve selvangivelsens felter, men anvendes af SKAT til kontrolformål, herunder eks. at omsætningen stemmer til momsindberentingerne.

@trådstarter - Hvis du har udarbejdet et korrekt årsregnskab (ikke en saldobalance), så vil du ikke være i tvivl om, hvad du skal skrive i feltet "Egenkapital".

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)