Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internetsalg af spiritus, noget man skal være opmærksom på?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Som overskriften antyder, er der noget specifikt jeg skal være opmærksom på ved salg af vin mm. online? Nogle tilladelser eller andet vigtigt?

Vh.

Mikkel

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel288:

Hej alle,

Som overskriften antyder, er der noget specifikt jeg skal være opmærksom på ved salg af vin mm. online? Nogle tilladelser eller andet vigtigt?

Vh.

Mikkel

Hvis du køber dine varer igenemme danske importører, som har sørget for afregningen af afgifter, så burde der ikke være noget specielt med hensyn til SKAT.

Du bør dog undersøge om du skal godkendes af fødevaremyndighederne.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover at have styr på at der er betalt spiritusafgift, skal du huske at det er fødevarer, så du skal både have et næringsbrev (liggyldig skat, ca. 1100 kr årligt) og sikre dig fødevarestyrelsen kender dig, så de kan kontrollere dit lager.

Så hvis du køber af en dansk leverandør, og får oprettet dig de to steder der, så er der ikke andet end almindeligt business at tage hensyn til.

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber af en tysk eller spansk leverandør, ændre det på noget i forhold til dit råd Tranberg?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det ikke, men mon ikke der også er noget i forhold til aldersgrænse? Man skal jo være hhv 16 og 18 for at købe alkohol i butikkerne.

Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal gør som Tranberg skriver og nu hvor du importerer fra udlandet, så skal du selv sørge for at betale punktafgift til staten.

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det med punktafgiften egentligt ikke en smule hæmmende for konkurrencen? Man kan som privat købe det uden punkafgift hjem fra Tyskland til fordelagtige priser, mens virksomhederne i Danmark skal betale punktafgift og derfor har svært ved at konkurrere med de tyske sider?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan vil du HELT konkret kontrollere ID på dem som køber? Det er sælgers ansvar at dem som køber, er gamle nok og et afkrydsningsfelt "ja jeg er 16/18" vil altså ikke være nok - en kiosk i Vejle fik for nyligt en bøde netop for at have solgt til mindreårige; http://vafo.dk/article/20140505/ARTIKLER/140509786 

Når du køber via udenlandsk mellemled (dog stadig indenfor EU), skal du være opmærksom på punktafgifter på området. 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne,

Jeg vil helt konkret gøre, som alle de store vin handlere gør det online. Der er ikke det store hokus pokus der.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel288:

Hej Arne,

Jeg vil helt konkret gøre, som alle de store vin handlere gør det online. Der er ikke det store hokus pokus der.

Hvordan gør alle de store vinforhandlere det Mikkel? Mig bekendt er der desværre ikke meget kontrol på området, så du burde da være forgangsmand her og evt. indføre NEM-ID verifikation :)

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)