Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internetsalg af spiritus, noget man skal være opmærksom på?

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Quvang:
Jesper vi snakker om privat køb indenfor EU ;) Du kan også købe dem over nettet og ikke skulle betale punktafgift så længe det er til privat brug :) 

 Simon, nu arbejder jeg selv med varer med punktafgifter - ligesom, hvis jeg ikke husker helt forkert du selv gør ( eller gjorde). Derfor er det ekstra underligt at du ikke har styr på lovgivningen.

Der er som nævnt punktafgifter på - også for private, dog med en minimumsgrænse på ( vidst nok DKK 80,-).

Helt generelt vil jeg sige at det selvfølgelig er ærgerligt at der dagligt postes direkte forkerte svar her på Amino - svar som potentielt kan koste trådstarter og andre mange penge hvis de følges, men det er altså vilkårene på et åbent debatforum, hvor rigtig mange gætter med, og alle kan huske forkert/ regler ændres osv.

Så mit bedste råd er ALTID selv at checke op på spørgsmål omkring lovgivning, og gerne med "bindende svar" fra f.eks SKAT.

Hvis noget går galt er det dit eget ansvar.

Samtidig kommer man ofte vidt omkring, og kan faktisk ende med at have fået en mængde gode tips, ideer og ikke mindst kontakter. 

Dette er heldigvis logik for mange, mens andre nybegyndere måske æder svarene råt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Du kan sagtens købe spiritus i udlandet, også selvom du ikke er oplagshaver. Det kræver så blot at du forud anmelder og betaler punktafgifterne på det du importere til landet. Fordelen ved at blive oplagshaver er jo netop, at du først afregner for punkafgifterne når varen forlader dit lager (til en modtager som ikke er oplagshaver). 

Konkret fungere det ved du får en proforma faktura fra din leverandør, sender den til SKAT, og så udregner de afgiften for dig. Når den er betalt, får du så et midlertidigt nummer, som din leverandør skal bruge for at kunde sende varerne til dig.

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)