Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele ved at være erhvervsdrivende

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Fodbold Feber Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Venner,

Har efterhåndene opdaget en del fordele ved at være erhvervsdrivende, så som person fradrag, billigere el regning.

Men kunne forestille mig der var mange flere. F.eks. mobiltelefoni osv.

Hjælp mig med at finde alle fordelene ved at være erhvervsdrivende så jeg kan sparer en masse penge. :)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Madsvovvov:
Hjælp mig med at finde alle fordelene ved at være erhvervsdrivende så jeg kan sparer en masse penge. :)

Så du vil kun være selvstændig for at benytte fradrag osv.?

Har du overvejet, at der for at få fradrag, skal være udgifter?

Alt for mange tror, at alt bare kan trækkes fra

Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Fodbold Feber Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann.

Det var da ikke meget du fik ud af mit indlæg.

Forstå slet ikke du tror det sådan det hænger sammen.

Når jeg alligevel er blevet selvstændig og betaler kassen personligt for at få firmaet til at kører, er det så ikke fuldstændig åndsvagt ikke at tage imod den hjælp statten giver ved at tilbyde person fradrag så jeg har en større økonomisk frihed.

Dertil er jeg sikker på der er andre steder hvor jeg kan sparer kroner på at være selvstændig

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Madsvovvov:

Har efterhåndene opdaget en del fordele ved at være erhvervsdrivende, så som

1: person fradrag,

2: billigere el regning.

3: Men kunne forestille mig der var mange flere. F.eks. mobiltelefoni osv.

Hjælp mig med at finde alle fordelene ved at være erhvervsdrivende så jeg kan sparer en masse penge. :)

1 Personfradrag har alle også folk der arbejder - får kontanthjælp er på SU og det kan tilmed overføres til ægtefælle så det har intet med firma at gøre

2 Elregning - er normat snarere dyrere når den går til CVR men sælger vil ofte sige den er billigere. Hvis det er i hjemmet kan du jo ikke bare tage den ind, der er skarpe regler hvor du skal bruge ganske meget før det er en fordel at få den til dit CVR - Du må ikke ellers tage den i virksomhedens regnskab - men pas på det er ofte snyd at det er lavere pris

3. Mobil telefoni samme. ofte er abonnement dyrere til erhverv og hvis du har telefonen med hjem bare en gang (eller driver virksomhed hjemmefra) så skal du lægge 2.600 PÅ din indtægt så du , ud over at det er dig selv der betaler den i virksomheden - også skal betale skat af 2.600 kr mere. Det betaler sig normalt kun ved telefonregning over 2400 kr per år - læs om fri telefon http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html - og husk så også at bruger du den spor privat skal du også dele momsen - ikke helt let men læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

Det korte svar er, at der som ikke er specielle fordele ved at drive virksomhed skattemæssigt og at du skal være nøje med hvad du trækker fra. Skat har udmeldt hårdt fokus på nye mindre virksomheder og skatteministeren netop været ud med, at der er alt for mange fejl og det skal ophøre

Mit råd - find en bogholder eksternt, er ikke dyrt og giver di masser af fordele med at sikre fradrag - både at de er rigtige og at de som du kan udnytte er med

Dine forslag med personfradrag - elregning - og telefon, tyder på du har fat i den gale ende - så en bogholder via nettet der ser dine bilag og dit regnskab er en god og billig ide

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)