Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den udvidede selvangivelse, har jeg udfyldt korrekt? (enkeltmandsvirksomhed/personskatteordningen)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har i mit første år som enkeltmandsvirksomhedsejer får ualmindelig meget kvalificeret hjælp herinde fra. Tak for det, det er højt værdsat.

Den sidste detalje jeg mangler at få styr på før jeg (i det små) er "udlært", er dog den udvidede selvangivelse. Jeg har læst rundt her på forummet såvel som i SKATSs vejledninger, og jeg tror, at jeg er godt på vej, men jeg ville utrolig gerne om en venlig sjæl ville bekræfte, at jeg har forstået hvordan og hvad jeg skal udfylde korrekt. Der er tale om en enkeltmandsvirksomhed med en omsætning på godt 70,000 kr om året og jeg anvender personskatteordningen:

1) Jeg har angivet virksomhedens resultat for 2014 i rubrik 111 og ellers ikke andet i 111-118 (som jeg kan forstå ud fra Johns gode vejledning: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html er de rubrikker der er relevante for mig sammen med 300-306). Jeg har ingen ægtefælle, renteindtægter, udlodning eller anden kapital indkomst. Er det korrekt? (skal man i øvrigt udfylde 112-118 men "0" eller kan de efterlades blanke?)

2) I forhold til rubrik 300-306 er jeg lidt mere i tvivl. Jeg antager jeg skal opgive CVR (300), at jeg er fritaget for regnskabsoplysninger (301), efter virksomhedstype (302). Er det rigtigt forstået?

3) MEN skal jeg derudover i det hele taget udfylde 303-306 (revisor oplysninger)? det virker ikke sådan.

4) Sidst men ikke er spørgsmål de fleste af jer sikker finder banalt: Når man har gemt sin indberetning og skat på den baggrund har genereret ens årsopgørelse, er det så at betragte som, at man levet op til sin forpligtelser overfor skat ift. 2014, forstået på den måde at man således har selvangivet vel inden fristen d. 1/7, eller skal man fortage sig yderligere?... Man er vel altid lid regnskabsparanoid den først gang :-).

På forhånd tusind tak for hjælpen, jeg lærer utroligt meget af dette forum, og jeg håber snart at kunne give noget videre!

Mvh. Jesper

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

har ikke lige adgang til selvangivelsen men jeg mener du har gjort fint nok og ikke skal ha noget i 303 og frem - hvis du skal - så protesterere siden

Når du har godkendt er du færdig i god tid før 1/7 der er ikke mere du skal gøre ud over at gemme regnskab og bilag 5 år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

samme i øvrigt med blanke - hvis der skal stå 0 for at angive 0 så protester siden og du kan så skrive 0 men normalt bare blankt f.eks 112 da du jo har skrevet i 111

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk! Mange tak for hjælpen (endnu en gang) John!

... Blot for at være helt sikkert, så er grunden til jeg er fritager (301) at der er en enkeltmandsvirksomhed (og dermed virksomhedstype) ikke sandt? Jeg bliver lidt forvirret over den tredje svar mulighed "3. nettoomsætning under 300.000 kr., oplysninger om revisorbistand mv. skal besvares". Men det er nok bare mig! :-)

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med. Jeg ville mene det, for dig, er mulighed 3 med en omsætning under 300.000. Er "virksomhedstype" ikke noget med udlejning af ejendomme og K/S? Jeg kan sagtens tage fejl.

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

du er fritaget på grund af at din omsætning er mindre end kr. 300.000. Enkeltmandsvirksomheder skal udfylder de resterende felter, når omsætningen er over kr. 300.000.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge. Tak for svar. Jeg har dog svært ved helt at forstå hvorfor det skulle være bestemt af omsætningen og ikke virksomhedstypen?

Skat angiver selv følgende muligheder for man er fritaget for regnskab:

1. efter virksomhedstype

2. nettoomsætning over 25 mio. kr.

3. nettoomsætning under 300.000 kr., oplysninger om revisorbistand mv. skal besvares

Hvis tre er den korrekt mulighed for mig, hvorfor skal jeg da besvare spørgsmål om revisorbistand der ikke er obligatorisk for en enkeltmandsvirksomhed?

Jeg antager at "fritaget for at give regnskabsoplysninger" betyder at man ikke skal sende indberette regnskab men selvfølgelig stadig føre.

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)