Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fradrag for reklametøj

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis jeg får lavet ex. T-shirts/jakker med trykt firma navn + logo, og disse bruges som reklamegaver, er de så fradrags berettiget? Og hvis de er, hvilken procentsats er det så?

Jeg tænker her på at de gives til IKKE ansatte i mit firma.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så reklamegaver - Koster de under 100 kr per stk og gives til såkaldt ubestemt kreds af kunder - så er der fuldt fradrag for omkostning og moms

Koster de over 100 kr så er der kun kvart fradrag for moms og kvart fradrag for omkostningen

Du kan læse det fradrag og masser af andre konkrete fradrag og regler generelt i min E-bog eller Paper-back FRADRAG som link - der er masser af efterspurgte fradrag listet op med forklaring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for svar.

Hvis jeg så køber ex. jakker til mine børn, får påtrykt tydeligt logo og firmanavn, så kan jeg vel kalde det en reklame gave og derfor for kvart fradrag for moms og omkostning?

Grunden til dette specifikke spørgsmål er at jeg spurgte min revisor om jeg kunne købe jakker med firma navn+logo til mine unger og så trække det fra og det sagde klart NEJ til.....Men hvorfor har hun så ikke foreslået at jeg kunne købe det som reklamegaver sammen med alt andet jeg køber som reklamegaver......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart nej - du kan ikke købe noget til dine børn - Det vil skat aldrig godkende som gjort for at øge din omsætning. Hverken til børn eller dig selv som ejer kan du købe profil tøj - Lyt til din revisor, du er på totalt galt spor (reglen hedder også til UBESTEMT GRUPPE AF MODTAGERE) Dine børn er ikke kundepotentialer. Du kan heller ikke tage dem på restaurant og give dem Julegaver

Læs min bog om FRADRAG som ebog eller paperback - den har også profiltøj til ejer (og selvklart hans familie) med

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

ok. tak for svar :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)