Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faglitteratur og kurser i momsregnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Fra  AG Muskelmassage v. Anette Gustafson Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enmandsvirksomhed. fysiurgisk massage

Jeg vil gerne købe faglitteratur fx. om triggerpunkt behandling, massage til børn, mv. er der en grænse for hvor meget faglitteratur jeg kan købe?

Begge dele har jeg kursus i.

Disse bøger: kan jeg købe dem i firmaet og ligge dem ind i momsregnskabet ?

Hvis jeg tager kursus i fx. mobilisering af led...så kan de ikke betales af firmaet og trækkes fra?  Det vil helt sikkert øge min omsætning

Jeg bliver glad hvis der er nogen der kan oversætte "skattesprog" for mig

mvh anette

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

bøger kan du købe i det omfang du kan overbevise skat om, at de alene købes for din virksomheds skyld. - Jeg kunne har troet af fysiurgisk massage - ville være momsfritaget ydelse - forudsat det er en uddannelse og af "lægelig/sundhedsfaglig karakter" og så er moms jo ikke aktuelt - heller ikke købsmoms hvis du kører det momsfritaget - men ellers- bøger du kan overbevise skat om købes for at vedligehold din viden er der fuldt fradrag for

Hvis det kursus du taler om - er ny uddannelse og ikke bare opfriskning af eksisterende-  så er der ikke fradrag - f.eks. kan en frisør ikke trække uddannelse til manicur/negleteknik fra - da det er ny viden / uddannelse uanset det kan øge omsætningen - Det forudsætter det bare er update af eksisterende viden - og så hænger bøger nok meget sammen med det - bøger til ny uddannelse kan ikke trækkes fra

Der er ikke en fuld facitliste - men du kan jo skrive til skat under kommunikantion, og beskrive præcis hvad kursus osv går ud på og se hvad de siger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ishøj
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Fra  AG Muskelmassage v. Anette Gustafson Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fysiurgisk massage virksomhed er momsfritaget hvis du tager en del kurser eller en længere uddannelse. Du skal have haft 660 timer for at blive momsfritaget..

MHT bøger. 

dvs at bøger som jeg læser for at udvide min viden ikke kan komme i moms regnskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Gustafson:

Fysiurgisk massage virksomhed er momsfritaget hvis du tager en del kurser eller en længere uddannelse. Du skal have haft 660 timer for at blive momsfritaget..

MHT bøger. 

dvs at bøger som jeg læser for at udvide min viden ikke kan komme i moms regnskab?

ja det er klart at hvis bøger købes til en aktivitet som ikke er momspligtig - så kan udgifter til samme heller ikke - så nej - Du må aldrig tage nogen som helst udgift-  som er afholdt i forbindelse med din momsfrie aktivitet (husleje - papir - krem osv) ind i et momsregnskab - så det er ALTID no-go

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)