Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Model for opstart af virksomhed.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil udgive et sundhedsmagasin som bliver udgivet og omdelt (post) en gang per måned (32 sider/ca 8500 husstande). Indhold annoncefordeling osv. er der styr på. Mediebureau som skal trykke og (telefon)sælge annoncerne tager i opstartsfasen en betydelig større andel af annonceindtægterne pga. større indsats ved opstart (hvilket er fair nok). For at "overleve" startfasen vil jeg igangsætte i 3 kvartal, med henblik på at kunne modregne påtænkt underskud i min personlige indkomst. Min erfaring fra tidligere (anden branche) er, at markedsføring skal prioriteres højt da det generere indtjening fra dag et. Det jeg køber er serviceydelser, som kan modregnes fuldt ud. Og hvis jeg kan "modregne" mig ud af opstartsfasen, ser mit løbende driftsbudget ret fornuftigt ud, og jeg kan tillade mig at sælge annoncepriserne til i underkanten af normal takst.

Så spørger jeg: Er der nogen indvendinger mod denne model? Det er med henblik på at starte en forretning op, som vil køre stabilt og jævnt. Konkurrenten er selvfølgelig den lokale ugeavis, men jeg prøver at segmentere mig i mit magasin.   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår nok ikke lige hvor det helt hjælper at vente til Q3 - skat retur kommer så først engang efter q1 og personligt synes jeg det er farligt at direkte ville budgetfinansiere ud fra - skat tilbage grundet underskud i starten. Risikoen for at det ikke vender som du håber er alt for stor, og så står du altså også med den personlige gæld i en personlig virksomhed

Det er MEGET hårdt konkurrenceområde du bevæger dig ud i, at jeg ville ikke turde ud fra den "finansiering"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John siger, det virker til at være en farlig form for finansiering.

Har du prøvet at lave et likviditetsbudget for at se hvordan dine ind-/udbetalinger kommer til at se ud? Og hvad er din plan B hvis SKAT holder på dine penge i længere tid? :-)

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er netop for at jeg kan lukke firmaet uden af have udenstående, at jeg ikke har nogle investeringer. Og hvis der skulle være underskud, kan det modregnes. Hvis udviklingen ikke er som forventet, vil jeg gerne kunne stoppe i tide. Men jeg vil jo vide fra måned til måned om annonceindtægterne er der til at dække udgifterne. 

Men kan jeg gribe det anderledes an? Hvad lkan der gøres for at minske risikoen?

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Budgettet ser egentligt fint nok ud. Men feks. hvis nu jeg i nov+dec, i forbindelse med første udgave hvert måned har et underskud på lad os sige 20000 kr, Og fra januar går i nul og fremover er der overskud, så anses det vel som ekstra udgifter i forbindelse med opstart. Og det belaster mig ikke budgetmæssigt (alt efter hvordan det stilles op), da nov+dec kan modregnes.

Men igen: Overser jeg noget?

Jeg ved at mange siger: Du skal bare4lave overskud fra dag et osv osv. MEN sådan er virkeligheden jo oftets ikke. Og jeg har lukket en virksomhed før, og vil gerne give mig nogle bedre forudsætninger denne gang.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det går jo ikke i 0 altså. Hvis du taber 20.000 og skat godkender det fordi det er start underskud og formålet jo er overskud siden - så får du 20.000 i fradrag som så har en skatteværdi af ca 8.000 og de resterende 12.000 er så dine egene

Næste år har du så overskud og ikke de 20.000 at trække fra - så det er jo så bare lidt udskydelse - men du KAN sagtens få ca 8.000 likvidt ud af det en gang året efter i skat retur  ved underskud ca 20.000 kr (tvivler på skat godkender du registrerer underskud år 1 i forskud men ved det faktisk ikke)

Jeg synes bare risikoen er stor hvis det er den finansiering der skal til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Heldigvis er det IKKE forudsætningen for at starte op. MEN hvis nu at jeg har betalt 200000 i skai i 2017, og har et underskud på 20t i nov + 20t i dec, så koster det vel i realiteten ikke noget at modregne det? De 200000 er jo betalt til skat. 

Eller roder jeg meget rundt i det?

Jeg har før fået lavet en §7 af min revisor.

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

altså modregning sker jo ikke i skatten men i din indtægt- Hvis du har tjent 400.000 kr og betalt 200.000 i skat - så betyder personlig virksomheds underskud - for DET samme år for begge - at din indtægte falder tiol 380.000 kr og din skat falder så til ca 192.000 = ca 8.000 af de 20.000 kr

De trækkes ikke fra din skat men fra dit skattegrundlag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha.. Der var den vist John Yes Det er skattegrundlaget.. Det hjalp lidt på forståelsen!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)