Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starter en virksomhed som ung dreng 13 år

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er meget interesseret i at starte en webshop. jeg ved ikke hvad jeg skal sælge men måske diverse ting såsom gadgets til iphone og android men jeg tænkte rigtigte meget med at sælge Raspberry Pi med kodi case på og OpenElec installeret men målgruppen er problemet men ellers nice jeg har erfaring med at lave en website, det er ret nemt når du først kommer i gang, Det eneste jeg skal bruge er et CMS System men helst WordPress og et Tema ;) men det er ikke nok jeg skal også lave SEO På min hjemmesiden så jeg slår konkurrenter væk der kan jeg bruge Yoast seo, Så optimiser jeg lidt hjemmesiden på Google men det ikke nok jeg skal også gjort det mobil venlig , og optimisere lidt hastigheden på min hjemmesiden via at komprimere hjemmesiden med GZIP, så bliver min hjemmeside loadet under 1 sekund

Men det er jo alt det tekniske. Jeg skal jo starte med en forrentingsplan, hvis jeg mangler noget så sig til 

Så website, cvr, produkter, og fragt ikke er noget problem men det er bare om at overbevise mine forældre de mener at jeg er alt alt for ung (jeg er 13 år gammel) de gider ikke at undeskrive friholdelseserklæring. men alder er ikke noget problem ifølge denne tråd, hvis jeg mangler noget så være venlig at sig til,

Mange tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Alderes er et problem uanset hvad andet tråd roder rundt i

Du må slet ikke optræde som virksomhed, uanset omsætning før du er 18 eller dine forældre har været med til at underskrive på dispensationsansøgning i statsamtet. Den er desværre ikke længere

Mads Herlev i den anden tråd var ikke ejer selv om det ser sådan ud. Hans far var ejer til efter han var 18

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html

Dispensation kan du tidligst søge fra du er 15 og så skal dine forældre jo lige "gide" være med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Interesse er godt, men ikke nok.  Du har tænk over dette, det kan jeg læse.

Først og fremmest skal du vide, hvad du vil sælge, og om det sælger godt, og er der et marked for en ny leverandør. Der er næppe nogen der vil fortælle dig hvad du burde sælge, fordi så bliver du bare en af deres konkurrenter.

Der er mange, der har haft og har det godt med en webshop, men endnu flere hvor det ikke kører rundt økonomisk. Det er ikke gratis at køre en forretning, og kan du levere noget, jeg ikke kan få andetsteds? Billigere, bedre kvalitet?

Du skal vide om du har tilladelse fra producenten til at sælge produktet videre. Og vær sikker på det ikke er kopi varer.

Den link du sendte, jeg må indrømme at jeg ikke læste mere end 3 linjer. Den virkede for meget som en form for reklame.

Jeg kender ikke reglerne for at starte, når man ikke er lovmæssigt ansvarlig for firmaet. Og det er du ikke som 13 årig.

Dine forældre vil ikke skrive under på noget, fordi de er ansvarlige for dig. For eksempel, du kan ikke stifte gæld som 13 årig, så hvordan vil du blandt andet kunne købe noget?

Jeg ved, at der er flere ting du som under 13 år, ikke må købe i en forretning, og  hermed tænker jeg ikke på sprut eller smøger.

Eksempelvis et fladskærms TV, det kan godt være at du kan købe det, men en sælger må ikke sælge det til dig, ifølge loven.

Hvis du som 13 årig allerede nu, brænder for at starte en virksomhed. Så vil der være rigtige mange ting du skal sætte dig ind i.

Lovgivning inde for "dit valgte" produkt, er der et stort nok marked for det? Eller har du for mange konkurrenter?(det vil give en lave indtjening)

Er dit produkt nyt på markedet? Hvor mange timer bruger du på dit firma om ugen? Er det fuldtid? ville du tjene nok til det? Skal du arbejde ved siden af? Og mange flere. men jeg vil ikke tage modet af dig. Men brug din ungdom godt, vær tålmodig og vent. Din tid skal nok komme.

Hvad er dit mål og din ambition ved at have dit eget firma? Tænk over dette når du planlæggere din uddannelse.

Du er en ung ambitiøs person, jeg forslår, at du venter lidt inden du starter, i sær når du ikke ved præsis hvad du vil sælge. Så tænker på, hvilken viden du får brug for i fremtiden, til at hjælpe dig med at starte noget selvstændig. Gymnasium, og universitet, dette er gode muligheder for dig (og andre) at finde nye oplysninger og svar (samt nye spørgsmål). Skræddersy din uddannelse, så den passer til den fremtid du ønsker. Vær tilmodig, du er ung, men der er stadig folk der køber ting i fremtiden. Så pengene er der, spørgsmål er, hvad sælger om 10 år. Tænk langsigtet.

Hvad er dit mål i livet, og hvordan når du derhen?

Tilmeldt 2. May 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak Allan jeg har tænket en del over hvad du sagde. Du har ret jeg må fokusere på skolen og senere i livet starte en firma hvis jeg stadig har passion for det

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)