Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af virksomhed/er: Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Broager
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg sidder og er lidt i vildrede omkring hvad jeg skal gøre - men samtidig, så har jeg også svært ved at forklare mit spørgsmål på skrift. Men jeg prøver:

Det drejer sig om at jeg skal til at oprette CVR nummer til min blog, instagram m.m. Det er der mange af mine kollegaer som har, derfor tænker jeg at gøre det samme.

Samtidig så laver jeg noget web-arbejde i form af at jeg for en forening styre deres hjemmeside + i ny og næ hjælper folk med at sætte deres hjemmeside op i wordpress og så videre. Alt dette vil jeg gerne kører ind over ét CVR nummer. Er det muligt? I må meget undskylde hvis jeg lyder mega dum, men jeg har slet ikke styr på det sådan 100% endnu. 

Det jeg tænker er bare at det jo ikke er samme branche da det første er noget reklame/udgivervirksomhed - og det andet nok nærmere er konsulent? Hvad synes I jeg skal gøre / hvad gør jeg?

Jeg takker på forhånd for hjælp.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Nu skal du jo kun oprette CVR nummer, hvis du skal til at købe og sælge noget fra din blog. Læs om oprettelse af CVR nummer

mvh Mogens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten19:

Hej alle,

Jeg sidder og er lidt i vildrede omkring hvad jeg skal gøre - men samtidig, så har jeg også svært ved at forklare mit spørgsmål på skrift. Men jeg prøver:

Det drejer sig om at jeg skal til at oprette CVR nummer til min blog, instagram m.m. Det er der mange af mine kollegaer som har, derfor tænker jeg at gøre det samme.

Samtidig så laver jeg noget web-arbejde i form af at jeg for en forening styre deres hjemmeside + i ny og næ hjælper folk med at sætte deres hjemmeside op i wordpress og så videre. Alt dette vil jeg gerne kører ind over ét CVR nummer. Er det muligt? I må meget undskylde hvis jeg lyder mega dum, men jeg har slet ikke styr på det sådan 100% endnu. 

Det jeg tænker er bare at det jo ikke er samme branche da det første er noget reklame/udgivervirksomhed - og det andet nok nærmere er konsulent? Hvad synes I jeg skal gøre / hvad gør jeg?

Jeg takker på forhånd for hjælp.

Så længe det du driver er erhvervsmæssigt og du momsregistrerer rettidigt, så kan du sagtens køre blog/instagram og web arbejde i samme CVR. Du skal registrere bi-branche nummer ved, som jeg husker det, en omsætning over 300.000 i bibranchen 

Du skal være opmærksom på det ikke må være lønmodtager arbejde de konsulent job du har, men egentlig selvstændig virksomhed, ganske specielt hvis du fakturer i selskabsform

Overvej om du skal have personlig virksomhed eller selskab ud fra dette http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Om overvejelser ved start af CVR http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

og lidt Q&A om de almindeligste spørgsmål http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/q-svar-pa-en-rkke-alm-opstartssprgsmal.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Broager
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen, 

Tusinde tak. Det giver mening for mig. 

Venlig hilsen

Morten

Fra Broager
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens,

Det skal jeg. Jeg sælger jo reklamer, hvis man kan sige det sådan. Jeg laver jo sponsoreret samarbejde med firmaer og på den måde har jeg en indtjening.

Fra Broager
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tusinde tak. Jeg sætter mig lige ned og læser det igennem. Det ser ihvertfald rigtig godt ud!

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er der nogen der ved om der findes fonde man kan søge til at starte ny virksomhed ? Vil gerne i gang med at sælge tennisketchere og tennisstrenge.

Vh

Nicolai Olsen.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai.

Jeg vil opfordre dig til at lave en ny tråd. Her kan du måske forklare, hvorfor det ikke er nok med et banklån.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Tak for hurtigt svar. Hvordan gør jeg det? Ret ny på AminoSmile.

Vh Nicolai

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)