Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedens penge til "privat" rejse?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

jeg har lavet nogle rejse videoer, som jeg har lagt på youtube. Disse videoer har skaffet mig kunder i min virksomhed, hvor jeg producerer video.

Nu vil jeg høre jer, om jeg kan bruge virksomheden penge til at rejse for og derved lave flere youtube videoer? Hvad tror i skat vil sige til det? Det har jo indtil nu skabt indtjening, og denne indtjeningen er kommet på baggrund af mine egne penge.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Rejseaktivitet med erhvervs- og salgsfremmende formål kan du godt køre igennem din virksomhed. Har rejsen mere karakter af en ferie - altså flere private gøremål - så må du selv punge ud :-)

Det faktum, at du har fået kunder i din virksomhed på baggrund af nogle videoer, som du har optaget på din private ferierejse, er jo bare en ekstra bonus. Men hvis du rejser ud på baggrund af, at lave salgsfremmende videoer til din virksomhed - og kun det - så må det betegnes som en forretningsrejse.

Mvh. Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen faciliiste. For mig ret klart, at hvis du har CVR og driver det aktivt med overskud for øje og IKKE foretager dig en masse privat under rejsen (og kan overbevise skat om det) så er der fradrag

Har du ikke samlet overskud - så nej og i alle fald, du skal kunne sandsynliggøre, at formået var overskud

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Damsbro hus & haveservice Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Blander mig lige med et tillægs spørgsmål.

Vil man kunne splitte udgifterne? Altså hvis man kombinerer en privat ferie med noget arbejdsrelateret.

Lad os sige 50/50, vil man så kunne fradrage 50% af de udgifter som havde med forretningsdelen at gøre, eller er det så at betegne som 100% privat.

Mvh
Dennis Højsgaard
www.damsbro.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

dhanse15:

Hej. Blander mig lige med et tillægs spørgsmål.

Vil man kunne splitte udgifterne? Altså hvis man kombinerer en privat ferie med noget arbejdsrelateret.

Lad os sige 50/50, vil man så kunne fradrage 50% af de udgifter som havde med forretningsdelen at gøre, eller er det så at betegne som 100% privat.

Mvh
Dennis Højsgaard
www.damsbro.dk

hvis selve hovedmålet er forretnings rejse og du kan vise skat at den er foretaget for forretningen  - så kan den trækkes fra. Hvis du så kombinerer med noget privat - tager et par dage ekstra i London som ferie efter du har haft et vigtigt møde, så betaler du bare dem selv og samme hvis du har hustru eller anden med - så betales dette alt sammen privat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jan 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar. Meget givende!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)