Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Min mor skal lukke sin enkeltmandsvirksomhed - i den forbindelse er hun usikker på, hvorhvidt hun gør noget forkert.

Hun har tænkt sig, at gå ind på virk.dk og "slette" hendes CVR nr. den vej igennem - men er der andet, som hun skal være opmærksom på?

Hun har ikke indberettet sit årsresultat på skat`s hjemmeside endnu, men bliver hun nødt til det før, at hun lukker sit CVR nr. ned?

Håber der er nogen, som kan hjælpe :-).

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun sletter sin momsregistrering i forbindelse med nedlæggelse af det CVR
Hun laver sit regnskab færdig (2017 naturligvis først til selvangivelsen 2017 ) og 2018 for den del der vedrører 2018 både drifts og momsmæssigt inden hun lukker men hun kan sagtens LUKKE nu - afmelde moms og CVR og så selvangive senere. Hun kan få problem med momsindberetning for 1 kvartal 2018 men skal så bare få tast selv kode til at indberette en sådan evt moms

Det med skat kan hun jo først gøre når udvidet selvangivelse for 2017 er klar (mener til Marts) og så mener jeg hun er nødt til at gøre samme sag igen næste år når 2018 er gået og hun har resultatet af virksomheden for den periode - og DER skal hun sætte kryds i OPHØRT virksomhed og så kommer der en række rubrikker hvor hun skal udfylde forskellige ting, f.eks hvad der er sket med de aktiver hun har købt og haft moms og udgifts fradrag for (typisk computer og hvad ved jeg måske) og dem skal hun så enten have købt ud selv eller solgt til 3. part

HVIS der nu har været noget nær 0 omsætning i 2018 til nu og derfor måske heller ikke moms - så ville man måske være fristet til at tage det småtteri der måtte være i 2018s korte periode med i 2017 og lukke per 31/12-2017 også i moms - hvis man kan det på CVR (man kan momsregistrere bagud men ved ikke om hun idag kan afmelde moms per 31/12-2017
Så må det småt der har været i 2018 jo med i 2017 regnskab og moms - Vent og se om andre mener det er problem HVIS det er småting i 2018

vh John Hanover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak John! Kunne vi bestemt bruge! Taktaktak

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)