Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg selv lave årsregnskab i en enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg skal til at lave årsregnskab for min lille enkeltmandsvirksomhed

Jeg har hidtil stået for det hele selv, moms, bogføring osv. 

Jeg har ikke andet end omkring 40 bilag, bør jeg selv lave mit årsregnskab eller er det for kringlet? 

Hvilke krav er der til det? 

De bedste hilsner

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Poulsen:

Hej Alle

Jeg skal til at lave årsregnskab for min lille enkeltmandsvirksomhed. 

Jeg har hidtil stået for det hele selv, moms, bogføring osv. 

Jeg har ikke andet end omkring 40 bilag, bør jeg selv lave mit årsregnskab eller er det for kringlet? 

Hvilke krav er der til det? 

De bedste hilsner

ikke specielle krav overhovedet til enkeltmands - ud over bogføringsloven som du jo skal overholder når du bogfører og så kommer årsregnskab jo "af sig selv" fra dit regnskab. Du skal ikke indsende noget, bare gemme det til evt skattekontrol og bruge det til udvidet selvanvigelse

Bruger du Dinero kan du betale for at få selvangivelsen med og det gør det jo endnu lettere. Det afgørende er, at du har bogført korrekt og ved, at de ting du har med som udgifter er fradragsberettigede udgifter (og ikke feks en masse mad - gaver osv)

Jeg har to bøger at anbefale fra egne - nemlig Introduktion til regnskab - som gør det let at forstå begreberne, selv hvis man bruger total automatisk programmer - og Fradrag - som gennemgår hovedregler og mere end 70 helt konkrete og ofte brugte fradrag for firmaer og deres ejer - Begge bøger kan du se her og du kan sel indholdsfortegnelse inden du skal bestemme dig - de er billige og din enkeltmands kan købe dem som ren faglitteratur da du skal bruge dem alene til at selv klare de ting her for firmaet-  og findes både som e-bog og paperback http://jh-e-books.blogspot.dk/2016/01/fradrag-og-introduktion-til-regnskab.html 

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det fine svar! 

Men jeg skal vel indberette noget til skat, så de ved om jeg skal have penge tilbage eller betale penge ved årsafslutning? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)