Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms fra apps - Google og Apple

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 116
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære momskloge aminoer

Det er tid til at indberette moms igen, og denne gang har jeg fået lov til at indberette for noget helt nyt, nemlig apps!

Når jeg sælger en app for 79DKK inkl. moms, og apple har taget deres 30% cut, så modtager jeg selv 79*0,8*0,7 = 44,24DKK

Spørgsmålet er, hvordan jeg skriver dette ind i mit regnskab?

Jeg bruger Dinero, så sig endelig til, hvis der er en eksisterende konto, jeg skal fyre det ind under.

Når det så er sat op i mit regnskab, så skal jeg indberette det hele til SKAT, hvor de så skal opkræve momsen hos Apple...

Spørgsmål 2 er nu hvilket tal, jeg skal sætte ind der: Er det de 44,24 DKK, som jeg selv har modtaget, eller er det 79*0,8 eller 79*0,7?

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 116
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

btw. google og apple laver deres rapporter forskelligt. Det giver samme resultat, men de har forskellig opsætning.

Lad os sige, at vi omsætter for 100kr. inkl. moms.

Google sender en rapport med 80kr. salg og 24kr. fee (30%), hvorefter jeg selv kan regne ud, at det giver 56kr. til mig.

Apple sender en rapport med "Customer price" 100kr. og "partner share" 56kr. uden at vise deres cut på de 30%.

Spørgsmålet er, hvad jeg skal angive i mit regnskab: Mit modtagede beløb på 56kr. som salg, eller skal jeg anføre både salg 80kr.+moms samt fee 24kr. ekskl. moms?

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat er din indtægt minus alle dine udgifter - gerne vist begge dele - ind minus ud (cut og andet) og moms er salg EU som jeg husker google og apple = reverse charge - angivelse månedligt på hvert selskabs VAT nummer og samlet EU salg moms. se export af ydelser til EU http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/eksport.htm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 116
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Dit link virker perfekt, hvis man selv lige tilføjer det "l", som ikke kom med :)

Du anbefaler altså, at jeg laver et EU-salg med 80 ind og 24 ud, evt. på samme bilag, som så giver 56 i alt til mig? I så fald svarer dette på spørgsmålet om skatte-regnskabet.

Mit andet spørgsmål er, hvordan vi forholder os til distributionen og MOMS. Hvis jeg går ind på https://www.apple.com/dk/contact/ kan jeg se flere momsnumre:

Der er noget, der hedder 

Apple Distribution International med dansk momsnummer: DK12644426 

og så er der noget for

iTunes i Irland: IE9700053D

Jeg har nu både snakket med en meget inkompetent medarbejder hos SKAT, som sendte mig videre til Apple, og så har jeg snakket med 2 forskellige folk hos Apple, som intet aner selv. Jeg forstår simpelthen ikke, at der inde hos SKAT ikke sidder en horde af folk med viden om APP-momsindberetning, så man lynhurtigt kan få svar, og de derefter kan indkræve X antal milliarder... ikke fordi, jeg omsætter for milliarder, men min kammerat, som gør, har sgu da samme problem!

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her.

Der er mange forskellige mystiske måder afregningsbilag kan se ud på, når udenlandske virksomheder selvfakturerer ydelser fra både private og virksomheder.

Mangler vi nogle ordentlige regler for hvordan det skal håndteres?

Hvis man køber noget og modtager en faktura der ikke lever op til reglerne risikerer man at bilaget ikke kan godkendes og man derfor ikke for fradrag.

Men hvis man sælger noget og modtager et bilag der ikke lever op til danske regler er der nok ikke nogen risiko for at SKAT underkender bilaget og derfor vil mene at man ikke skal beskattes af beløbet :)


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)