Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale moms i Danmark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en engelsk webshop som jeg driver fra England. Jeg har en del danske kunder og jeg nærmere mig 250.000kr grænsen for at jeg måske skal betale moms i Danmark.

Min webshop fungere ved hjælp af dropshipping. Dvs at når en dansk kunde afgiver en ordre til min engelske webshop, så giver jeg ordren videre til en dansk virksomhed. Og på den måde betaler jeg jo indirekte moms for varen til mine danske kunder. Men skal jeg alligevel hae et dansk cvr nummer og lade mig momsregistrere i Danmark ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis du er over grænsen for momsregistrering i DK så skal du betale dansk moms. Jeg forstår nok ikke dit scenarier, for den moms du betaler ved at købe fra den danske kunde - det må jo være netop denne danske moms, for uanset du er dansk momsregistreret eller ikke, så må den danske dropshipper jo ikke levere fra DK til en dansk kunde uden moms. Det betyder jo så bare - at der her må være en dansk moms på prisen til DIG, og så må det beløb du fakturerer den danske kunde jo ikke være et højere beløb uden moms som jeg ser det. 

Den danske kunder skal betale fuld dansk moms for en vare han køber til leverance fra DK

Jeg kan ikke overskue scenariet - vent på andre, eller, når nu du har så stor omsætning i DK, overvej at tale med dansk revisor, om du skulle have en dansk filial

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det foregår således. F.eks. en dansk kunde afgiver en ordre i min webshop. De betaler med kreditkort. Jeg giver ordren videre til en dansk virksomhed som levere ordren hos kunden. Jeg betaler fakturaen, naturligvis med dansk moms. Jeg tjener ca 30% på ordren.

Så man kan vel sige at jeg løbende betaler dansk moms. Og defor ikke skal lade mig momsregisterer i Danmark?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du fakturer kunden og er over dansk momsmoms reg grænse for udlandet så skal du momsregistreres og så har du fradrag for dansk købsmoms men dansk salgsmoms på dine salgspriser

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  KD Regnskabs Service Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)