Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godtgørelse eller fradrag - hvad er hvad og hvad kan man få fradrag til?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 15
Indlæg ialt: 39
Fra  Socialformidleren.dk Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige et spørgsmål ifm. en kontrakt ifm. arbejde på Bornholm (bor i Jylland) og har en enkeltmandsvirksomhed. (kan godt være det er dumt, men jeg forstår det ikke helt)

Af kontrakten fremgår det, at de dækker omkostninger til flytransport, men hvad kan jeg så gøre ift. fradrag og eller kørselsgodtgørelse??

Jeg har 100km. til lufthavnen fra min bopæl (hvor min virksomhed ligger). Kan jeg få fradrag for de km. jeg flyver, selvom jeg ikke betaler biletten (det er jo mig der bruger tiden)

Håber nogle kan svare på ovenstående

Mvh. Tina L

Fra Esbjerg V
Tilmeldt 9. Jan 19
Indlæg ialt: 19
Fra  Apino ApS Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina,


Som udgangspunkt kan du få godtgjort dine udgifter til transport.


Transportmiddel er ikke relevant - i teorien kan du cykle til lufthavnen, du vil stadigvæk kunne få fradrag svarende til statens takst.

1: Du kører til lufthavnen i bil svarende til 200 km tur/retur.

Du kan fradrage i resultatopgørelsen svarende til statens takst (3,56 pr. km under 20.000 km) svarende til kr. 712.

Din virksomhed får en udgift på kr. 712, som du reducere dit resultat med når du indberetter til skat eller alternativt bogføre det.

2: Du flyver til din kunde, men siden de dækker udgiften har du ingen udgifter - og derfor ingen godtgørelse.

Alternativt ville det jo være således at du afholdte udgiften i virksomheden til transporten og derfor var berettiget til godtgørelse efter statens takst.

Så kan du efter kontraktvilkår forhandle dig frem til at afregne kunden for transport, dog skal der moms på og det skal bogføres som omsætning.

Kært barn har mange navne. I den sidste ende giver regnestykket tæt på det samme og det er ikke noget der kan tjenes på.


Groft overført - så skal du have en udgift, for at den kan dækkes.

Du kan ikke få godtgørelse, uden at have en udgift som der hentydes til med flyet - tid spiller ingen rolle :-)

Med venlige hilsner

Glenn Skovby

Apino ApS

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glenn Skovby Hansen:

Hej Tina,


Som udgangspunkt kan du få godtgjort dine udgifter til transport.


Transportmiddel er ikke relevant - i teorien kan du cykle til lufthavnen, du vil stadigvæk kunne få fradrag svarende til statens takst.

Groft overført - så skal du have en udgift, for at den kan dækkes.

Du kan ikke få godtgørelse, uden at have en udgift som der hentydes til med flyet - tid spiller ingen rolle :-)

Med venlige hilsner

Glenn Skovby

Apino ApS

nej kun befordringsfradrag = hjem til arbejde - er transportmiddel ikke relevant. F.eks har cykel en anden lav sats helt som man ikke kan få for at tage toget, på anden vis en togbiliggetten

Taksten 3,53 er under krav af at man kører i egen bil og kun det - svarende til, som du skrev, man skal have udgiften for at have frardraget så transportmidlet er helt afgørende.

Ellers enig forudsat trådstarter kører i egen bil og er selvstændig

vh john Hannover4

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)