Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV fradrag

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg beskæftiger mig med konsulentarbejde inden for it-udvikling i stort set alle former. Herunder også apps til smart-tv. Jeg har endeligt fået indrettet et kontor i privaten (virksomhedens adresse og primære arbejdssted), og nu er spørgsmålet så:

Må/kan jeg købe et tv til kontoret til at udvikle/teste på?

Jeg føler det er lidt en gråzone, nu hvor tv’et reelt også kan bruges til at se film/serier for fornøjelsen. (Hvilket egentlig også er en del af udviklingen)

Skal det eventuelt opdeles som en delvis privat postering, selvom formålet er rent virksomhedsrelateret, og jeg har rigeligt med mulighed for at se tv andre steder i huset.

Og forudsat, det er “lovligt” at trække fra, er der så nogen grænser for hvilken størrelse/model osv, der er rimelig, så længe det giver mening i forhold til brugssituationen for virksomheden?

På forhånd tak:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det korte svar er nej - da det præcis som du siger kan bruges privat og alle har vel i princippet et tv - om du så tilmed overhovedet kan have nogen fradrag for kontoret i hjemmet er en anden sag, og svært - men TV, kaffemaskine og og - det er privat

vil du forfølge den kan du skrive efter bindende svar fra SKAT - din bedste mulighed er hvis du kan beskrive en meget stor omsætning i 2-300.000 kr klassen - i dit salg af apps til smart TV, men i hjemmet - skal du uanset hvad nok regne med nej. Også en ekstra telefon til det rent arbejdsmæssige test af apps bliver nej (uden skat af fri telefon uanset hvor mange telefoner du har ud over den), da man jo har privat rådighed over noget som alle har i hjemmet i forvejen.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tænkte jeg nok - bare til forståelsen:
Det fældende punkt er vel, at jeg har tænkt mig at bruge det hjemme. Hvis jeg havde kontor ude i byen, var det også et problem?
Og i så fald; Kan man nogensinde trække et tv fra - tænker på virksomheder, der har det som dashboard eksempelvis.

I forhold til fradrag for kontoret, så har jeg intet trukket fra i forhold til dét. 
Men jeg går ud fra, at computerskærm, tastatur og lignende kan trækkes fra?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er hjemmet så er det præcis problemet. Ude i byen kunne du trække fra i eksternt kontor -

Ja computer med skærm og tastatur er en undtagelse (eneste) som du altid har fradrag for DOG skal momsen deles, uanset hvor mange computere du har i hjemmet. Den skal deles efter det du kan sandsuliggøre er privat/erhverv, og da det kan være noget rod, bruger de fleste blot 50/50 = halv momsfradrag  (ganske som fri telefon og så skal deles) og som er en deling skat generelt accepterer uden begrundelse 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for opklaringen John.

Som jeg forstår det, så er der stadig mulighed for at købe et TV i virksomheden, dog ikke med fuldt fradrag. Er det korrekt?

I så fald, vil en 50/50 fordeling være acceptabelt? Og hvordan skal det bogføres i dinero? Alternativt skal jeg have min bogholder igang:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:

Tak for opklaringen John.

Som jeg forstår det, så er der stadig mulighed for at købe et TV i virksomheden, dog ikke med fuldt fradrag. Er det korrekt?

I så fald, vil en 50/50 fordeling være acceptabelt? Og hvordan skal det bogføres i dinero? Alternativt skal jeg have min bogholder igang:)

Nej jeg vil ikke mene et alm smart tv til et arbejdsværelse i privaten kan give fradrag overhovedet De 50/50 er momsen på computeren og dens udstyr, Computer er undtagelsen du kan have i hjemmet med fradrag - udtrykkeligt undtagelsen, og MOMSEN på det du har til computer og dens nødvendige tilbehør skal så deles 50/50
TV i hjemmet ville jeg ikke tage ind overhovedet i regnskabet - ikke uden bindende ja svar fra skat skriftligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Du har fået nogle gode svar fra John, men du får lige et input fra mig :-)

Som min gamle revisor altid sagde:

"ER du i tvivl om du kan trække noget fra, så kan du nok ikke"

Ikke at det altid er rigtigt, men en god rettesnor :-)

God dag til dig.

2 webshops med Printerpatroner - Strømper - Disneyland Paris tilbud - Ja, en fin blanding :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)