Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld og tvangslukning af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ejer en enkeltmandsvirksomhed, men regnskabet er ikke blevet opdateret siden Q3-4 2022 og indtil nu. Aktiviteten har været begrænset i 2023, da jeg startede en anden virksomhed op, men jeg er nu vendt tilbage til min enkeltmandsvirksomhed.

Desværre har jeg en gæld på omkring 400.000 kr. i skatter og moms i min enkeltmandsvirksomhed.

Jeg har modtaget et brev fra Gældsstyrelsen, som er en varsel om tvangsafmeldelse af min virksomhed, medmindre jeg kan tilbagebetale ca. 260.000 kr. i sikkerhed inden for en måned. Desværre er det ikke noget, jeg har mulighed for at gøre, men jeg ønsker at fortsætte med at bruge mit firma eller starte et nyt for at kunne indtjene pengene så jeg kan komme ud af gælden og forsætte med at lave det jeg altid har lavet.

Hvad er mine muligheder?





Jeg ser jeg har 4 muligheder her.

1. Søg om gældssanering og blive erklæret personlig konkurs.

2. Start ny virksomhed (ApS) evt. uden momsregistering.

3. Bliv ansat hos et firma og overdrage mine kunder hertil og få en høj løn.


Håber på nogen kan vejlede og hjælpe mig her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1 skal du ikke regne med at få for personlig ny skattegæld og momsgæld - det er nok ikke en sandsynlig løsning inden for overskuelige år

2 Kan vel ikke udelukkes, men kan du klare dig med en omsætning under 50.000 kr på enhver 12 mdr periode

3 Lyder klart bedst hvis du kan det - evt kan du se på https://www.factofly.com/ hvor du kan fakkturere din kunder fra med moms og selv få løn med skatteindberetning - mener det koster et flat fee gebyr på 6% og hvis kunden kreditgodkendes, får du pengene med det samme der faktureres fra dem

400.000 er dog en sjat penge og vil jo alene i rente fremadrettet når gældsrenten sættes ned, koste omkring 20.000 om året uden fradrag for den rente og gælden får du ikke til at forsvinde, så det handler om, at få den ud af vejen hurtigt. Du vil givet også komme til at opleve lønindeholdelse til skatten fremadrettet ved løn.

Du kan proaktivt se om du kan forhandle en afbetaling, men jeg mener ikke de aftaler ud over 12 mdr, og den går jo ikke

Går det helt galt, så er evt konkurs i EMV jo lig med personlig konkurs også, så jeg ville få orden på alt du mangler fa sidste år til nu som det første, - Du har jo kun 13 dage til årsopgørelsen for 2022 og så kommer der jo en ny - af skat sat fortjeneste, når du ikke har regnskab. Var jeg dig, oftrede jeg noget af det rare overskud som har givet den store skattegæld, på at få revisorhjælp - også til evt kontakt med skat og løsningsforslag. 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jun 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar.

Det bliver nok nr.3 da det er mest holdbart i længden.

Tilmeldt 27. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Må jeg spørge om processen efter du erklærede at du ikke kunne stille dem for sikkerhed? Står lidt i samme situtation
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

tiden kan variere, men det generelle er, at uden sikkerhedsstillelse bliver ens CVR lukket hurtigt efter fristen, og så vil alt andet afhænge af størrelsen på gælden, om den fører til personlig konkurs, en proces der let tager et år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Faldt over dette indslag du har svaret på, og har et lille spørgsmål til samme emne.

Hvis nu skat vil lukke ens emv for samme som spørger her, og man har budgetter og kunder I butikken som gær at man kan betale gælden af på 6 måneder, skal skat så ikke tage den vej.

Pft
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er ny gæld så kan du få 12 mdr til at afvikle - først når det er svigtet, vil de så normalt lukke dig
er det gammel gæld der ikke er overholdt, så falder hammeren generelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 05:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er gæld tilbage fra 2019 som der ikke har stået opgjort nogen steder. skat har givet mg 10 dage til at betale 765000 eller stille en bank garanti på 800000. tænker du at man kan lave en afdragsordning herfra hvis man kan bevise at man har ordre til at kunne løse det på bare 4-6 måneder.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - næppe hvis du er der, hvor du har fået 10 dage

Det lyder helt umuligt at skat kommer med krav om 765.000 kr og bankgaranti for 800.000 kr uden du kendte spor til den gæld altså - Her er noget helt galt - den gæld har du kendt længe garanteret - og længe kunnet afdrage

Mit GÆT - for det må det blive - er skatte og momsgæld - og den får du normalt 12 mdr til, men får du 10 dage, så er det fordi du IKKE har overholdt betalingen normalt - og bankgarantien skyldes formentlig samme skatte og momsgæld, hvor de kræver sikkerhed for fremtidigt skat og moms hvis de ikke skal lukke CVR ned - og den slipper du ikke for

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)