Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det ses som hobbyvirksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Oct 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg står i den situation jeg ikke helt sikker på, om jeg kan kalde det den hobbyvirksomhed.

Det er kort sagt, jeg bager og laver rigtig mange små ting, i min fritid.

et eksempel.
Jeg har lavet bolsjer eller små kager, de får nogle herhjemme, resten sælger jeg. eller jeg har siddet og lavet lys samt sæbe, og sælger videre .?

det er ikke fordi det skal være et overskuds virksomhed, det skal bare kunne løbe rundt. at udgifter og indtægter går op.

Hilsen
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mietut:
det er ikke fordi det skal være et overskuds virksomhed, det skal bare kunne løbe rundt. at udgifter og indtægter går op.

Der er du selv givet svaret. Det er nærmest definitionen på en hobbyvirksomhed. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis ikke det du laver er for overskud så er det formentlig hobby MEN - det er jo kun skidt for dig for

Du skal føre regnskab som alle andre så du kan vise dine udgifter og indtægter, da du skal beskattes af dit overskud når du sælger dine produkter - men grundet hobby (hvis det er det) har du ikke fradrag for evt underskud

Ingen tvivl om produktion af lys og sæbe giver fuld skat af overskud og moms så snart du kan se du kan nå 50 t på nogen 12 mdr periode - så vær nøje med regnskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ingen tvivl om produktion af lys og sæbe giver fuld skat af overskud og moms så snart du kan se du kan nå 50 t på nogen 12 mdr periode - så vær nøje med regnskabet

Det er vel ikke nok at omsætningen når 50.000 kr. Fo at være en afgiftspligtig person skal der også vøre tale om "økonomisk virksomhed". 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Cookie - John Hannover:
Ingen tvivl om produktion af lys og sæbe giver fuld skat af overskud og moms så snart du kan se du kan nå 50 t på nogen 12 mdr periode - så vær nøje med regnskabet

Det er vel ikke nok at omsætningen når 50.000 kr. Fo at være en afgiftspligtig person skal der også vøre tale om "økonomisk virksomhed". 


jeg forventer, at ved produktion af sæbe og stearin lys osv - og en omsætning over 50 t - så vil skat se det som økonomisk og erhvervsmæssig i momssammenhæng - og stadigt også krav om regnskab der kan vise indtægter og udgifter og skat af overskud ved den produktion. Tror du virkeligt skat vil acceptere en produktion af sæbe og duftlys o.l. der omsætter over 50t på 12 mdr  som ret meget andet end momspligtig? Jeg ville så have svar fra skat hvis jeg skulle satse på andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Tror du virkeligt skat vil acceptere en produktion af sæbe og duftlys o.l. der omsætter over 50t på 12 mdr  som ret meget andet end momspligtig?

Det kommer jo an på præmissen. Hvis det som her er tale om at det bare skal løbe rundt - så ja. Ulempen skat af indtægten men ikke fradrag for underskud. Det er lidt den klassiske med hobbylandbrug, som SKAT i sin tid ville have afregistreret. Begge betingelser skal være opfyldt. 

Men ja, hvis der omsættes for mere end 50.000 kr og der er hensigt om at tjene penge på produktion af eksempelvis lys - så moms. Omvendt hvis det "bare" er målet at det skal gå i nul - så nej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
Men ja, hvis der omsættes for mere end 50.000 kr og der er hensigt om at tjene penge på produktion af eksempelvis lys - så moms. Omvendt hvis det "bare" er målet at det skal gå i nul - så nej.


Ville du satse på godkendt at målet var at gå i nul betød man kunne vove at producere sæbe og duftlys med omsætning over 50 t uden momsregistrering?

Jeg  kan være for nervøs, men jeg ville tro SKAT ville anse det for meget mærkeligt at producere den slags varer med ET mål, ikke at tjene penge

Jeg ville ikke være så bange hvis jeg avlede undulater og solgte overskudsunger måske, men direkte en produktion med salg for øjne, ville jeg nok aldrig turde undlade at momsregistrere, uden lige at høre skat først måske

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)