Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg dele moms med en forretningspartner som ikke er registreret i virksomheden?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 21
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg sidder i en situation hvor en tidligere partner i forretning jeg har arbejdet sammen med mener at jeg skylder ham moms penge for de kunder vi har fået ind på et coaching program vi solgte.

vores aftale har altid lydt på 50% hver af profit efter omkostninger - og det skal dog også siges at der ikke er registreret virksomhed med ham eller lign.

På papiret har han blot faktureret min virksomhed som konsulent timer for hans del af kagen (50%).

nu kommer han tilbage og mener at vi skal dele moms pengene også.

Vi har haft kunder i både danmark og udenfor Danmark.

Og han har selvfølgelig fået 50% af shele kagen selvom der er moms på produkterne.

Men problemet ligger i at han mener at jeg får moms penge tilbage som han vil have vi deler.

kan det være rigtigt?

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver

Det lyder til at I er lidt forvirrede.

Først skal jeg lige forstå en ting; har I faktureret en kunde fra en momsregistreret virksomhed?

 - Hvis ja: Så har I jo betalt momsen videre til SKAT efter i har opkrævet den. Og så er det ikke noget at dele.

 - Hvis nej: Så har I ulovligt opkrævet moms. Det vil ikke være godt! Jeg vil tro den bedste løsning her er at betale moms'en tilbage til kunden og undskylde.

Lige meget hvad; der skulle helst ikke være nogen moms at dele.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver Skaanild:
På papiret har han blot faktureret min virksomhed som konsulent timer for hans del af kagen (50%).
så må vi håbe han virkeligt er selvstændig og fakturerer med moms fra et CVR og ikke CPR person eller CVR uden moms - hvor du jo ikke må betale uden skatteindberetning  - så er det sort -. ikke fradrag og bod til dig oveni

Profit har intet med moms at gøre, så der er noget misforstået hvis I skal dele 50% af profit som er OVERSKUD efter alle udgifter osv

Hvis I skal dele omsætningen og ikke profit, så er det også uden moms.

Der er et eller andet helt misforstået eller en rigtig dårlig uklar kontrakt i gang her - men din moms, salgs og købs har hverken med profit eller omsætning at gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)