Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling ex moms - hvordan gør vi?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Vil gerne gøre det klart at det ikke er Etailmedia som det drejer sig om.

Mvh
Ossipoff

Tilmeldt 14. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ossipoff,

 

Min fejl så. Jeg troede nu tråden var henvist til os, da jeg kunne se, at du havde brugt samme tråd og desuden at andre havde henvist til os i samme samhæng.

 

Nå, men så er der jo ingen ko på isen. Jeg håber du får dine penge fra medienetværket. Uden at lyde for anmassende, så er du velkommen til at få et login til Etailmedia og se vores kampagner?

 

Mvh.

 

Jesper

Tilmeldt 14. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot til information så har jeg lige modtagetfølgende besked fra Ossipoff, som forklarer, at han ikke henviste til Etailmedia i selvsamme tråd.

 

"Hej Jesper

Vil gerne gøre det klart at det ikke er Etailmedia som det drejer sig om.

Mvh
Ossipoff"

 

Mvh.

Jesper Skytte

Tilmeldt 14. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Blot til information så har jeg lige modtagetfølgende besked fra Ossipoff, som forklarer, at han ikke henviste til Etailmedia i selvsamme tråd.

 

"Hej Jesper

Vil gerne gøre det klart at det ikke er Etailmedia som det drejer sig om.

Mvh
Ossipoff"

 

Mvh.

Jesper Skytte

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ossipoff

Prøv at beskrive hvordan pengene "går rundt" - jeg er ikke helt hjemme i, hvordan det foregår. Så skal jeg nok beskrive den momsmæssige del.

Vh
Lars

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

lejer mig ind ved en smsgateway som privat mand og får mulighed for at lave f.eks en sms konkurrence hvor jeg tjener 2.10 kr ex moms pr deltager.

Ham som har gatewayen ordner alt det med og opkræve brugeren. men udbetaler så min andel til mig ved at sende en opgørelse på der var 10 deltager  x 2.10 kr og beder mig sende en faktura på  de 21 kr

kan jeg så god skrive en faktura på de 21 kr plus moms som privat mand eller skal jeg nøjes med de 21 kr ex moms ?

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tager jeg den som om den er "virkelig" - jeg ved jo ikke, om det er et tænkt eksempel.

Der er faktisk en del elementer i den.

For det første - og her er jeg lidt på bar bund - så skal du være sikker på, at du lovligt kan afvikle en sådan konkurrence. Det er en "politisag" - altså dem som skal give tilladelse, så vidt jeg ved.

For det andet, så er udgangspunktet, at lotterier og spil om penge er momsfrit i henhold til momslovens § 13, stk. 1, nr. 12.  Men det forudsætter, at der er tale om lovlige lotterier og spil.  Hvis det ikke er lovligt - kan du risikere, at man vil anse omsætningen for momspligtig.

For det tredje skal du huske, at gevinster i offentlige lotterier mv. er omfattet af gevinstafgiften.  Jeg har masser af gange set lotterier mv. hvor den der afholder det skriver, at vinderne selv skal betale eventuelle skatter og afgifter til staten.  Den holder bare ikke fiskalt.  Det er "udbyder" som hæfter for gevinstafgiften.

Og sidst men ikke mindst - bare sådan for fuldstændighedens skyld - hvis du afholder lotteriet for at tjene penge, så vil du ikke være "privat" når du gør det.

Ovenstående er meget overordnet - og skal egentlig bare vise, at området faktisk er lidt betændt, og faktisk noget som man kun skal bevæge sig ind i, hvis man ved hvad man gør.

Vh
Lars

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Systemet et meget brugt i dag. man ser det jo i tv reklamer og en sådan løsning kan købes adgang til over alt på nettet f.eks mobilemarketing.dk og comsms.dk

Men der kunne også være tale om en joke service jeg i stedet for at afholde en konkurrence, så kan tilbyder en bruger at købe en smsjoke og jeg så får 1.05 kr ex moms for de købt joke. Wink

 

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)