Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

224 råd om hvordan du bliver rig

Side 38 ud af 41 (404 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lana Bos:

movement:

 Personligt tror jeg at mange IKKE tager rådene til sig, fordi de et eller andet sted er"bange" for succes. Hvad nu hvis det hele virkelig var sandt ? Hvad nu hvis jeg virkelig læste på mine lektier ? Så ville jeg jo få gode karakterer !! ?? !! Og så ville jeg blive en succes . Men er jeg en succes ? Er den identitet jeg kan forbinde mig selv med ?

Mange hænger fast i mønstre så som : Hvis jeg får succes kan jeg ikke være empatisk, hvis jeg får succes kan jeg ikke være den jeg er, hvis jeg får succes mister jeg min identitet og mine venner , familie og kone. De vil ikke kunne kende mig igen, og alt det vi havde sammen ville være fortid .

Miks det op med udsagn som : penge hænger ikke på træerne, de rige udnytter de fattige osv osv, og så har du en psykisk cocktail der gør at mange selvom de kan intellektualisere over emnet succes, ikke kan føre det ud i livet.

Ligesom fyren der drømmer om de smukke piger og som egentlig godt kunne være sammen med dem, men som pga lavt selvværd ødelægger det for sig selv i sin akavethed, når han endelig får chancen.

Nogle er ikke vokset op med disse psykiske begrænsninger, men rigtig mange er. Det gode ved dem der ER vokset op med dem, er at de HVIS de bryder dem, kan få uendelig succes. Det derfor man ofte hører de sjove historier om dem der blev mobbet i skolen, voksede op i ekstrem fattigdom osv, som fik de mest fantastiske succeser, forretningsmæssigt og mindst ligeså vigtigt : i privatlivet 

 

 

Netop. Frygten for succes, for forandring bremser netop mange (uden at de ved det). Det er en bremseklods der forurener, en langsom dræber', en skjult overbevisning, der slører for virkeligheden. Ligesom en virus, der ligger gemt et sted hvor man aldrig kigger.

Jeg fandt overraskende selv frem til min egen frygt for succes sidste år, og vendte den i en simpel Anthony Robbins' stil, ved at forbinde mere smerte med min situation nu og mere glæde med den succes der venter. Engang i mellem skal vi rystes ud af vores komfort zone, og det kan nye bøger hjælpe med, for det er sjældent vi får lyst til at læse en bog vi engang læste og som vi har glemt alt om. Et inspirerende friskt pust kan vi altid bruge!

Tak til movement og Lana Bos for deres gode indlæg.

Det har fået mig til at tænke her i sommervarmen: "Når så få ønsker at lære at tjene mange penge og få succes, hvorfor så bruge tid på det?" Der har heldigvis været et par som gad lære nyt og jeg har også korresponderet og mødt mange interessante mennesker, men de som virkelig kunne have gavn af min viden (min mening), dem når jeg ikke.  Det fortæller mig hvorfor der er så få får succes, og det kan jeg nok ikke ændre meget på.

Kender du nogen som du ønsker fremgang, så har jeg stadig et par papirbøger og den elektroniske udgave er lige til at downloade.

God sommer

Flemming

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er rig , jeg er da godt  tilfreds med mit liv , jeg kan leve af mit arbejde som jeg godt kan lide , jeg er ikke millionær , med kan få det til at løbe rundt , jeg kunne da godt tænke mig lidt flere penge , så jeg måske kunne flytte i en noget større lejlighed , med  jeg arbejder da på at tjene flere pengeSmile jeg synes det ikke gælder om at være rig på penge med at være tilfreds med livet og det man laver.Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Godt at høre at der stadig er liv i de gamle klude :)

Men til emnet. Det er vel det samme som en psykolog må rode med. Rigtig mange er trætte af at gentage de samme fejl, og havne i den samme suppedas, men rigtig rigtig få kommer helt ind til kernen og gør noget ved det. Faktisk har jeg snakket med en anderkendt psykolog om det. Som han sagde : " Hvis du vidste hvor hårdt det er for mig sådan en som mig, med den viden jeg har, at se på folk som sagtens kunne hjælpes, men som ikke tør. Det ER hårdt "

Jeg vil afslutte med et par Tony Robbins analogier igen :

" Menneskets største behov er at høre til et sted. Og hvis man prøver at trække dem i en anden retning, vil det føles som om, selv deres eksistens står på spil. Folk vil hellere drikke sig ihjel, begå selvmord eller dø ulykkelige, end at svigte deres sans for at " høre til et sted ". Det mentale sted er ofte det der bliver indprentet i deres barndom og ungdom "

og

" Hvordan opnår man kærlighed ? Kun ved at give den til andre. Hvilken følelse opnår du ved at være venlig ? En kærlig følelse ! Altså kærlighed "

Min pointe med den sidste analogi er : Du har , som vi alle gør, skrevet den bog for at føle du giver tilbage, giver kærlighed. Om så ingen gad at at læse den, eller kun èn fattede hvad du mente, var det handlingen der var det hele værd.

Eller... som han siger i filmen Schindlers Liste : " Redder du blot et menneske, redder du hele verdenen "

Personligt har jeg ingen ambitioner om at redde nogen som helst udover mig selv. Men hvis vi alle kunne redde os selv, ville verdenen også være reddet. Men måske når jeg bliver ældre og sidder på solkysten, at jeg så fik lyst til at dele ud. Men lige nu.. nej tak. Jeg har allerede brugt rigelig med ressourcer, på folk der alligevel ikke helt turde at forlade deres " sted ".

Men her går det virkelig godt. Jeg har super travlt, men på den gode måde. Jeg kan lide det. Og jeg snakker med nogle meget interessante mennesker om store projekter. Så det kan altså betale sig, at flytte sig.

Jeg har ikke læst , eller købt din bog. Men har læst din tråd, og skrevet lidt med dig. Og jeg ved du er og har været på rette sti, og at jeg ved det, betyder at jeg selv er det.

Så dit skriveri har ikke været forgæves :-)

Gode sommerhilsner tilbage herfra

 

 

 

 

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

Du har fuldstændig ret. Man behøver ikke èn krone for at være lykkelig. Det kommer helt an på hvilke mål man har, og hvad man synes der er sjovt i livet. Men nu retter tråden sig til folk der gerne vil leve i overflod., som titlen antyder ;) Og der kræves lidt mere.. ikke så meget som nogle tror, men mest en mental forandring... og mod til at vælge sit eget liv. Specielt når det ikke altid er lige velset at være succesfuld og rig på økonomi. Jojo mange drømmer om det. Men hvis de kender en , der går fra deres " almindelige " liv, til stor succes, brydes mange bånd. Selvom den succesfulde på de indre planer er ligeså venskabelig som han har altid har været. Ja måske endnu mere, da han har mere overskud. Men folk har svært ved at rumme det. Er min fornemmelse

Nå jeg gider ikke skrive mere

Hav det rart med den du er. Der er ikke andre

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Hvad er rig , jeg er da godt  tilfreds med mit liv , jeg kan leve af mit arbejde som jeg godt kan lide , jeg er ikke millionær , med kan få det til at løbe rundt , jeg kunne da godt tænke mig lidt flere penge , så jeg måske kunne flytte i en noget større lejlighed , med  jeg arbejder da på at tjene flere pengeSmile jeg synes det ikke gælder om at være rig på penge med at være tilfreds med livet og det man laver.Smile

Hej Mikael

Du passer præcist på det som movement skriver. Misforstå mig ikke, det er super fint at du tjener dine egne penge som selvstændig, ingen problem i det. Du skal prøve at forstå, at min titel med order RIG er dejligt følelsesladet og derfor har jeg brugt dette ord. Forstå også at andre har større mål end dig som de gerne vil gennemføre; at få ansatte og vokse sig stor. Penge skal der til. Uden overskud dør man. Du kan også lære det - hvis du vil.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt med en saglig debat, og dejligt at så mange mennesker formulerer sig godt.

Jeg er enig med jer alle i både holdninger, synspunkter, og sågar også dem som både ønsker at tjene mange penge(og lade være).

Når Flemming så er så venlig at skitsere ud i pap til folk, hvad der skal til hvis man vil tjene penge(som han har gjort), så bakker folk ud. Som movement også rigtigt skriver, så vil man gerne  flyttes, men man vil selv gerne gøre det.

Hvis en slanke dame sagde at man skulle motionere 2-3 timer dagligt og spise sundt HVER DAG - resten af livet. - så er der LIGE pludselig mange af os som "ikke behøver at tabe os alligevel" (og så går vi ud i spejlet og bander maven langt væk igen.) - bare fordi vi ikke kan/vil overskue de konsekvenser der kommer ved at TURDE gøre...

Også derfor at div. coaches osv. har succes, fordi folk (desværre) er for magelige til at arbejde mere end 8 timer idag. (hermed ikke tale om iværksættere). Danskerne er blevet for selvfede..........

Well, my 2 cents;:-)

 

 

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det dejligt man kan tale ordentligt til hinanden

Mener nu ikke at danskerne er selvfede. De er angste ligesom så mange andre folkeslag. Mange skjuler det så bag alle mulige masker. èn af dem er : kan godt være at intet fungerer for mig, men hold kæft jeg er cool !!

Altså selvfed

Nu har jeg haft den ære at arbejde lidt sammen med nogle af de absolut mest succesfulde forretningsfolk i DK , og jeg kan ærligt sige at jeg sjældent har mødt nogen der var så afbalancerede, venlige og ydmyge på én gang. Du kan simpelthen ikke bestride en toppost, hvis du er ude af kontrol på de indre linier.

Min erfaring er at det mest er folk med mindre virksomheder og mellemledere, der mest falder ind i den kategori , som så mange frygter : stressede, arrogante og ja selvfede. Ikke at alle er sådan,langt fra. Men igen MIN erfaring er sådan

Og så er der jo de arbejdsløse og folk der har tabt fuldstændig, som fører sig frem som konger af verdenen :) Der skal jo kompenseres.

Igen INGEN generaliseringer. Men kan sgu ikke lade være med grine overbærende når jeg ser en "bums" på gaden med et kropssprog som Napoleon, og jeg så senere taler med en absolut topleder, og møder ydmyghed, nærvær og ja ligefrem kærlighed.

Verdenen er sgu ikke altid som man troede da voksede op og lærte at de rige var de onde

 

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Heps.

Ja, måske en forklaring er på sin plads.

Som du skriver så er entopleder, som oftest afbalanceret, og venlig, kærlig. osv. 

Jeg var til foredrag med Bill Cullen, som har RIGTIG mange penge. Bill brugte helikopter, havde store huse, og købte hvad han vil.

Dog havde han samme forklaring på at han var rig i penge, som samme forklarking på hvorfor han var vellidt, og hvorfor folk søgte lige præcis ham. (og alle de andre gode ting som du siger at de folk er)

Når alle andre sagde "det kan ikke lade sig gøre" - så sagde han "så  kan jeg måske?" - han havde fra barnsben lært at ting er mulige når man arbejder for det, og har den rigtige indstilling. Selv da han boede med 22 familiemedlemmer i samme bygning under krigen, og de måtte på gaden HVER DAG, for at sælge æbler for at overleve, var det med troen på at det var muligt...dette har fulgt ham lige siden - selv da han startede med at feje gulvet hos bilforhandleren, og efter 3 måneder solgte flere biler end deres bedste sælger, og 6 måneder efter var chef for hele butikken.

Idag kommer man til samtale hos en virksomhed, man vil kun lave dit og dat, og skal have fri bil, telefon, internet, 35000+ pension, og alt muligt andet. Og hvis ikke virksomheden tilbyder det, så kan man rende og hoppe. Ingen danske børn samler flasker idag, ingen fejer gulvet for sin egen dør, men betaler sig fra, rengøring, vask, skrald, og alt muligt andet som "man ikke gider", men som i gamle dage var nødvendige - og derfor mener jeg selvfede.

hvem samler papir op fra gaden ud over ham som får penge for det?, hvem ryddder op efter sin hund, sine børn, og hvem gider egentlig gøre noget for andre end dem selv? Fuck da alle andre, jeg er da ligeglad - bare JEG kan komme frem. Se skyderier, affald overalt, smadrede cykler, grafitti, vold, hærværk blomstre som et symbol på pegnegriskhed og selvfedhed.

Nåh, en længere smøre, ikke for at sige at folk er dumme eller idioter, men "nogen" børn .kunne have haft  godt af en ordentlig/lidt mere håndfast opdragelse med eksempelvis at passe på sit samfund og vise næstekærlighed  - i stedet for at smide cola dåser alle steder og smadre en andens persos liv sammen med 3 venner for en mobil tlf, og lidt sjov fra en forsvarsløs.

heh, og vi kom fra at tjene penge...:-=)

 

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Juliussen:

Ja, måske en forklaring er på sin plads.

Kan ikke sige andet end: Yes

Verden er blevet mere MIG MIG MIG :(

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det helt i orden juliussen. Jeg forstår hvad du siger jeg bruger bare nogle andre ord

Jeg skal lige understrege at jeg ikke ser rige mennesker som bedre mennesker, eller har andre stereotypiske billeder af mennesker

for at holde angsten væk. Jeg prøvede netop det modsatte. At vise at verdenen ikke er så sort /hvid som mange tror. Da de nok ikke kan rumme alle nuancerne.

Nå NU gider jeg ikke mere.. lige nu :)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 38 ud af 41 (404 indlæg)