Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp please: Betaling af Moms/Skat i Enkelmandsfirma..?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne starte et lydstudio op til inspilning af bandmusik og har udstyr samt lokale osv MEN jeg er total rookie hvad angår T&S....

Det som jeg indtil videre nok skal er momsregistrering af enkelmandsfirma.

så får jeg cvrnr og kan skrive en regning til bands. eks. 1000 + 250 moms.

de 250 kroner moms skal så indbetales med et girokort til told og skat.

det er de ting jeg har hørt.

a) MEN, er jeg så færdig og kan beholde de 1000 kroner for mig selv eller skal jeg

yderlige betale moms eller skat eller noget for dette og HVORDAN gør jeg så det og hvis der skal betales noget ydereliger hvad er der af muligheder for at betale så lidt som muligt i % - Så hvor mange af de 1000 er så tilbage?

b) kunne være fint med mig med bare en regnskabsbog over intægter - der bliver ingen udgifter som udgangspunkt.

bliver nok kun omkring 20 styk om året.

jeg vil ikke bruge revisor osv da det er for dyrt og jeg vil jo egentlig bare holde det simpelt eller skal der laves årsopgørelse samt bliver der T&S "finanzprüfung"?

c) gør det forskel om jeg er i arbejde som ansat eller har kun enkelmandsvirksomhed som indtægt ?

 ... mange spørgsmål

Håber i gider at give mig en kort idé om hvad der skal til for at gøre dette korrekt, men nemt. TAK :)

Rock´n´roll hilsener

Ralph

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

a. Du skal betale skat af 1000 kr.

b. Lav det dog i et regneark, sålænge din bilagsmængde er så begrænset.

c. Du skal betale B-skat som selvstændig....!

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver (eksempel) om 1000 i indtægt og snakker om 20 gasnge pr år. Det giver en omsætning på 20.000.

 

Du kan evt. spekulere i ikke at blive momsregistreret (og ikke få cvr-nummer). Er din omsætning under 50.000 pr år så behøver du ikke at blive momsregistreret og så slipper dine kunder billigere hvis de heller ikke er momsregistrerede. Eller du kan skrive regningen lidt større og tjene mere.

 

Ja, du laver regnskab over de x gange 1000 kr og skriver resultatet på selvangivelsen. Så beregner Skat en restskat som skal betales sept/okt/nov året efter plus procenttillæg. Dsker bare helt ved siden af din almindelige indtægt/skat som lønmodtager. Hvis du vil undgå problemer så har du gemt penge til denne restskat. Hvis du vil undgå procenttillægget så fortæller du Skat om indtægten allerede når den begynder at komme (du 'ændrer forskudsopgørelse')

 

 

Tilmeldt 15. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

tak for jeres svar - og at holde det overskueligt/simpelt.

jamen 1000 kroner er bare et eksempel så det er nemmere at regne. hvis der er 20 bands er det jo mere end 50.000 kroner....

 

a) men det kun det store eksempel. hvis indtægten er under 50000 kroner, kan jeg så stadig skrive en regning til dem som privat bands typisk skal bruge som bilag til støtteforeninger som giver dem penge til indspilning og er der så 25% moms på den eller er det så bare en regning på 1000 kroner uden moms?? men tænkte på b-skat, det jo nok 40% dvs jeg får 600 kroner af en oprindelig regning på 1250 kroner, korrekt???  

b) Så kort, kan jeg sende regning med 25 % moms hvis min kunde ønsker det til deres regnskab selvom jeg ikke er momsregistreret fordi jeg tjener under 50.000?

c) Og hvis det viser sig efter eks 6 måneder at det går bedre end forventet, kan jeg så momsregistrere og skal lave skat på de tidligere reninger uden?

d) Men hvad med at betale skat hvert gang jeg har sendt en regning, dvs i mit eksempel send et girokort med 250 til t&s... ?

 

Så det jeg intil videre forstår på jer er at intægterne angiver jeg blot på min selvangivelse og det er så nok med at få et cvr nummer, og jeg kunne så også vente på et "skattesmeg" med mindre jeg retter min selvangivelse til en forventet indtægt..

Lyder egentlig ret nemt nu, hvis der kun er to tre ting som skal til: 1.CVR(hvis mere end 50.000), 2.før simpelt regnskabsbog samt beholde regningskopier, 3.angiv indtægt på selvangivelse osv samt betale skatdifferencen når girokortet kommer til årsopgørelsen.

Har jeg forstået det korrekt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)