Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revsion af ApS, hvad er det rimeligt at betale?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn: det er klart mit indtryk, altså medmindre de har set lyset og er på nettet og således har hele landet som "opland" (- du fik mig ikke) Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile Nice Catch!!

Men jeg er ikke uenig med dig hvad det drejer sig om revisorer eller advokater.....

Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

....... Og lad mig lige for god ordens skyld skynde mig at sige, at der dermed ikke er antydet noget som helst om kvaliteten...

 

Smile

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisororganisationerne FRR og FSR stiller nogle krav til de regnskaber/arbejdshandlinger som deres medlemmer (revisorerne) laver, og det indbefatter bl.a. et review i de situationer hvor revision er fravalgt eller der er tale om personlige virksomheder uden revisionspligt..  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan sagtens som virksomhedsejer (aps eller as) vælge at få revisor til at lave sit regnskab uden at der laves review, men at man blot selv skriver regnskabet under - uden nogen form for erklæring for revisor.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, men hvad er regnskabet værd hvis det ikke er underskrevet af revisor. Eller rettere sagt hvorfor bruge en revisor hvis denne ikke skal skrive det under. Noget andet er at det ikke alle revisorer der vil lave et regnskab uden at erklære sig. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok rimelig billigt i forhold til branchens normer og du har sikkert en rimeligt god revisor til dit ApS.

Det kan blive endda meget dyrt, hvis ikke bogføring og årsrapport bliver lavet rigtigt og til tiden.

I et ApS bestemmer den valgte registrerede eller statsautoriserede revisor i henhold til lovgivningen om revisionsvirksomhed selv, hvor meget arbejde, som skal laves og hvad det skal koste i form af antal timer. Der må ikke aftales fast pris.

Det samme gælder for A/S-selskaber.

Ifølge lovgivningen har du alene (din virksomhed) opbevaringspligt for virksomhedens bilag. Overgiver du disse til et eksternt bogføringsbureau eller revisor, kan du komme ud for, at "leverandøren" tilbageholder disse, indtil han til fulde er betalt, hvad han måtte kræve.

Skattelignende personer (SkatLP) hos Skat er formentlig så vant til en sådan praksis, at de end ikke gider tage det i betragtning, når en ny regnskabskyndig anmoder om en beskeden udsættelse grundet smøleri og tilbageholdelse af bilag hos eksterne leverandører.

En SkatLP har efter modtagelse af en omfattende redegørelse i en kompleks og omfattende regnskabssag lige skrevet til mig: "Der bliver ikke givet frist med indsendelse af selvangivelsen for 2007. Når selvangivelse og regnskab modtages vil sagen blive genoptaget."

Der er domspraksis for, at vilkårlige skønsmæssige ansættelser fra Skat holder, hvis du ikke kan dokumentere fradrag ved fremvisning af bilag. Et god og effektiv bogføring tæller slet ikke.

Revision er absurd for små virksomheder. Kvalificeret regnskabsarbejde og rapportering er en nødvendig forudsætning for at din virksomhed kan overleve.

Derfor er SmbA-selskaber et bedre valg for små virksomheder, da årsrapport slet ikke skal laves inden for ret vide rammer. Der skal bare laves bogføring og et simpelt regnskab, som kun indleveres til Skat ved påkrav herom.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 06:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for fyldestgørende svar :)

 

og tak til alle jer andre for alle jeres vinkler.

 

mvh.

 

Caroline

http://manse-film.com

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har opbevaringspligt, udsættelse, skønsmæssige ansættelser med tråden her at gøre ?

Kvalificeret regnskabsarbejde og rapportering er en nødvendig forudsætning for at en virksomhed kan overleve: Helt enig. Men hvorfor skulle det være anderledes for et SMBA ?.

Herudover glemmer du jo totalt Eiler at der skal udfyldes skematiske regnskabsoplysninger på selvangivelsen når man er fritaget for at lave regnskab. Noget som for mig at se er mere besværligt   end at vedlægge regnskabet. Fordi langt de fleste virksomheder i dette land - små som store - allligevel får lavet et egentligt regnskab. Der er altså andre spillere på banen end Skat og Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Langt de fleste banker vil eksempel gerne have kopi af deres erhvervskunders regnskab. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en regning fra deloitte sidste år på 22.000 for 6 bilag i mit holding, der skiftede jeg så lige efter. Har aldrig betalt under 10.000 for et revideret regnskab med det hele til et ApS selvom alt var bogført og egentligt klar til aflevering. Tror ikke det kan gøres meget billigere uden at det bliver med bind for øjnene og bare en underskrift på et stykke papir fra en revisor, men mon der er ret mange revisorer der vil gøre det.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)